Gå til innhold

Therese Lien


supermamz

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (47 minutter siden):

Men å klare å stå på beina og ikke være mer påvirka (hun har jo fått komme om bord, da må du være relativt oppegående, de er strenge!) etter så mye øl på så kort tid sier noe om toleranse for alkohol. Du skal være STOR for å ikke bli møkkings med den mengden uten toleranseutvikling fra før. Jeg blir mest bekymra for henne, bare så det er sagt. Ikke ment som angrep eller utrdriting. Det virker mer og mer som om ting rakner for henne, også ref Vixen og en del andre utbrudd i det siste. Hun har jo vørt åpen om angsproblemer osv. Virker ikke som hun har det spesielt bra. 

Det kan virke som om ting rakner ja. Hun skriver at angsten har kommet mer og mer snikende, i en post nylig, og at hun bl.a har begynt å trene igjen for å ta vare på psykisk helse.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (25 minutter siden):

Dritings? Eller overdrevet som vanlig?

Om det TL formidler stemmer så drakk hun 10 stk 0,5L med øl i et tidsrom på ca 2,5 timer.

Når jeg legger disse tallene inn på avogtil.no så får jeg opp dette som resultat:

IMG_1432.thumb.jpeg.4166b161cb65b5bf5e26afa2a1eb8506.jpeg
 

Hun var ikke dritings. Du har rett i det. Hun var mer enn dritings.

Kan vi slutte å forsvare oppførselen hennes nå?

  • Liker 6
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Xmasclovn skrev (3 timer siden):

Det kan virke som om ting rakner ja. Hun skriver at angsten har kommet mer og mer snikende, i en post nylig, og at hun bl.a har begynt å trene igjen for å ta vare på psykisk helse.

Hva skjer med pustingen da? Er det noe fokus for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Om det TL formidler stemmer så drakk hun 10 stk 0,5L med øl i et tidsrom på ca 2,5 timer.

Når jeg legger disse tallene inn på avogtil.no så får jeg opp dette som resultat:

IMG_1432.thumb.jpeg.4166b161cb65b5bf5e26afa2a1eb8506.jpeg
 

Hun var ikke dritings. Du har rett i det. Hun var mer enn dritings.

Kan vi slutte å forsvare oppførselen hennes nå?

Tok du hensyn til vekt, genetikk, kroppsbygning, eller matinntak i forkant av inntaket? Tok du hensyn til alkoholprosenten i disse ølene, hva var den på?

Disse tingene er umulig for oss å vite, fordi vi ikke er Therese. 

Kan vi slutte å anta ting om andre mennesker nå basert på en liten klype informasjon? 

Endret av Roe
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (43 minutter siden):

Tok du hensyn til vekt, genetikk, kroppsbygning, eller matinntak i forkant av inntaket? Tok du hensyn til alkoholprosenten i disse ølene, hva var den på?

Disse tingene er umulig for oss å vite, fordi vi ikke er Therese. 

Kan vi slutte å anta ting om andre mennesker nå basert på en liten klype informasjon? 

Jeg la på litt ekstra vekt for at det skulle tippe i hennes favør. Men alt sammenlagt, inkludert faktorene du nevner, så utgjør det ikke så stor forskjell når det er snakk om så kort tid og så enorm mengde alkohol. Hun var dritings.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (23 minutter siden):

Jeg la på litt ekstra vekt for at det skulle tippe i hennes favør. Men alt sammenlagt, inkludert faktorene du nevner, så utgjør det ikke så stor forskjell når det er snakk om så kort tid og så enorm mengde alkohol. Hun var dritings.

Alkoholprosenten har mye å si (det har de andre faktorene også forresten samt arbeidsminnet og så videre), som forøvrig er informasjon vi ikke vet noe om. Sjekk for eksempel samme regnestykket men med lettøl istedenfor. Da får du en vesentlig stor endring i promillen. 

Dermed blir det en slags "dom" over denne dama nå basert på antakelser, synsing, og en bitteliten klype med informasjon. 

Minner om at jeg på ingen måter støtter at hun la ut disse bildene i sosiale medier, og jeg er fult klar over hva det umiddelbart ser ut som, men man vet ikke med absolutt sikkerhet at det var slik det ble fremstilt. 

Endret av Roe
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ting:

Mennesker som må drikke seg til mot har ett alvorlig alkohol problem ja uansett hvordan man vrir på det. 

Andre ting:

Var Therese ufør tidligere? Mener jeg har lest om det og at hun har fryst den nå?

Hva i all verden var hun uføre for?

Hun fremstår jo ikke akkurat som syk og har mer enn nok kapasitet til å jobbe.

Jeg er selv uføre og har god grunn til det og hadde ikke fungert i selvstendig jobb en gang eller jobbet en dag i uken. 

Man får jo ikke uføre for morro skyld.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (9 minutter siden):

Første ting:

Mennesker som må drikke seg til mot har ett alvorlig alkohol problem ja uansett hvordan man vrir på det. 

Andre ting:

Var Therese ufør tidligere? Mener jeg har lest om det og at hun har fryst den nå?

Hva i all verden var hun uføre for?

Hun fremstår jo ikke akkurat som syk og har mer enn nok kapasitet til å jobbe.

Jeg er selv uføre og har god grunn til det og hadde ikke fungert i selvstendig jobb en gang eller jobbet en dag i uken. 

Man får jo ikke uføre for morro skyld.

SE var ufør pga ME.

 

Nå er det flere dager siden hun (angivelig) drakk 10 halvlitere før hun tok fly og alle er enige om at det aldri burde blitt postet på sosiale medier. Hva mer er det å diskutere egentlig? Jeg skjønner ikke hva uenigheten er om lenger, annet enn at enkelte VIL diskutere ting ingen egentlig er uenig i.?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 timer siden):

Tok du hensyn til vekt, genetikk, kroppsbygning, eller matinntak i forkant av inntaket? Tok du hensyn til alkoholprosenten i disse ølene, hva var den på?

Disse tingene er umulig for oss å vite, fordi vi ikke er Therese. 

Kan vi slutte å anta ting om andre mennesker nå basert på en liten klype informasjon? 

Den kveruleringen din begynner å bli så drøy. Hva er det du ønsker å oppnå med dette. Akkurat slik driver du i en annen tråd også. Nå kan vi vel snart sette en strek over den saken. 

Endret av Lauder
  • Liker 8
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (40 minutter siden):

SE var ufør pga ME.

 

Nå er det flere dager siden hun (angivelig) drakk 10 halvlitere før hun tok fly og alle er enige om at det aldri burde blitt postet på sosiale medier. Hva mer er det å diskutere egentlig? Jeg skjønner ikke hva uenigheten er om lenger, annet enn at enkelte VIL diskutere ting ingen egentlig er uenig i.?

Ikke for å kritisere noen, men ME har jeg bare litt kjennskap til og de som kwg vet har ME har ingen mulighet til å jobbe.

Er det noe man bare plutselig blir frisk av? Man kan ikke være I vanlig jobb som ofte kan bli tilrettelagt men drive selvstendig med over 12 timers arbeidsdager og så og si aldri fri fordi SOME må alltid være oppdatert for å tjene penger? 

Jeg forstår desverre ikke dette for ME er vel ett utmattelse diagnose og med mye smerter? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (Akkurat nå):

Ikke for å kritisere noen, men ME har jeg bare litt kjennskap til og de som kwg vet har ME har ingen mulighet til å jobbe.

Er det noe man bare plutselig blir frisk av? Man kan ikke være I vanlig jobb som ofte kan bli tilrettelagt men drive selvstendig med over 12 timers arbeidsdager og så og si aldri fri fordi SOME må alltid være oppdatert for å tjene penger? 

Jeg forstår desverre ikke dette for ME er vel ett utmattelse diagnose og med mye smerter? 

Dette blir diskuterte mye i tråden om SE, anbefaler deg å lese i den da denne tråden er om TL. (Men ja. Jo. Jeg skjønner ikke heller.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (59 minutter siden):

Første ting:

Mennesker som må drikke seg til mot har ett alvorlig alkohol problem ja uansett hvordan man vrir på det. 

Andre ting:

Var Therese ufør tidligere? Mener jeg har lest om det og at hun har fryst den nå?

Hva i all verden var hun uføre for?

Hun fremstår jo ikke akkurat som syk og har mer enn nok kapasitet til å jobbe.

Jeg er selv uføre og har god grunn til det og hadde ikke fungert i selvstendig jobb en gang eller jobbet en dag i uken. 

Man får jo ikke uføre for morro skyld.

Therese har "møtt veggen" en gang. Det er vel derfor det er så viktig å "puste".... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roe skrev (1 time siden):

Alkoholprosenten har mye å si (det har de andre faktorene også forresten samt arbeidsminnet og så videre), som forøvrig er informasjon vi ikke vet noe om. Sjekk for eksempel samme regnestykket men med lettøl istedenfor. Da får du en vesentlig stor endring i promillen. 

Dermed blir det en slags "dom" over denne dama nå basert på antakelser, synsing, og en bitteliten klype med informasjon. 

Minner om at jeg på ingen måter støtter at hun la ut disse bildene i sosiale medier, og jeg er fult klar over hva det umiddelbart ser ut som, men man vet ikke med absolutt sikkerhet at det var slik det ble fremstilt. 

Alkoholprosenten er vel relativt standard for øl? (Altså tappeøl, ikke så mange alternativ på en flyplass liksom, de har vel ikke sterkøl)

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (3 timer siden):

Tok du hensyn til vekt, genetikk, kroppsbygning, eller matinntak i forkant av inntaket? Tok du hensyn til alkoholprosenten i disse ølene, hva var den på?

Disse tingene er umulig for oss å vite, fordi vi ikke er Therese. 

Kan vi slutte å anta ting om andre mennesker nå basert på en liten klype informasjon? 

1 øl eller 2 før en flytur er helt innafor, men 10 halvlitere på 2.5 timer er ekstremt mye for en normalvektig kvinne, og det er et faktum uansett hvor mye du kverulerer.

Med tanke på hennes åpenhet rundt flyangst og at hun drikker alkohol for å roe nervene, så sier det vel egentlig seg selv at det ikke er lettøl. 

  • Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun drakk 10 0.4 pils eller 10 0.33 pils spiller vel ingen trille. Dama reklamerer for en særdeles usunn og lite hensiktsmessig mestringsstrategi for en fobi hun har. Denne mestringsstrategien bruker hun også når hun har ansvar for barn. Det er er også dokumentert for følgerene.

 

Jeg kan forstå at noen irriterer seg over at der hevdes hun var døddrukken(promille på over 3). Men at noen velger å støtte henne på tross av all sunn fornuft som sier at å vise ett så stort alkohol konsum (og nevne respet belagte medikamenter) på some er helt tonedøvt. 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

K_mb skrev (6 minutter siden):

1 øl eller 2 før en flytur er helt innafor, men 10 halvlitere på 2.5 timer er ekstremt mye for en normalvektig kvinne, og det er et faktum uansett hvor mye du kverulerer.

Med tanke på hennes åpenhet rundt flyangst og at hun drikker alkohol for å roe nervene, så sier det vel egentlig seg selv at det ikke er lettøl. 

Jeg tenker at når noen må bruke øl på flyplassen som mestringsstrategi så er det vel heller tvilsomt at vi snakker om lettøl. Det ville vært rimelig rar tankegang å både tenke "jeg må bli full før boarding" og "jeg velger lettøl for å ikke bli for full".

Men når det skal forsvares så høres kanskje det ut som en (dårlig) forklaring.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sirenas skrev (29 minutter siden):

Om hun drakk 10 0.4 pils eller 10 0.33 pils spiller vel ingen trille. Dama reklamerer for en særdeles usunn og lite hensiktsmessig mestringsstrategi for en fobi hun har. Denne mestringsstrategien bruker hun også når hun har ansvar for barn. Det er er også dokumentert for følgerene.

 

Jeg kan forstå at noen irriterer seg over at der hevdes hun var døddrukken(promille på over 3). Men at noen velger å støtte henne på tross av all sunn fornuft som sier at å vise ett så stort alkohol konsum (og nevne respet belagte medikamenter) på some er helt tonedøvt. 

 

Det er det ingen som har støttet.

Men når folk lager seg en egen sannhet, da holder ikke jeg kjeft. Ikke irl heller. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Det er det ingen som har støttet.

Men når folk lager seg en egen sannhet, da holder ikke jeg kjeft. Ikke irl heller. 

Så TL forbrenner alkohol på en helt annen måte og har en helt annen promille enn alle andre i Norge? Spennende. 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (6 minutter siden):

Så TL forbrenner alkohol på en helt annen måte og har en helt annen promille enn alle andre i Norge? Spennende. 

Du må huske at vi kjenner jo ikke til genene hennes 🤪

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...