Gå til innhold

Therese Lien


supermamz

Anbefalte innlegg

kittkatt skrev (1 time siden):

Hun har vist det nå? Nå er det bare en jus fra joe and the juice som er dokumentert. 

Kanskje hun forstod hvor lite intelligent de drikkesnappene var, etter å ha lest her?!

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpenbart at hun har lest her og på Jodel med tanke på siste døgns (manglende) snapping. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet. Men godt er det at det ikke var mer (synlig) alkohol!

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (7 timer siden):

Er stor forskjell på å ha problemer med å fly og ha et alkoholproblem. Snakk om å lage storm i et vannglass. Hun har vist tidligere at hun kan gjennomføre uten "10 halvlitere". 

Du er så ivrig etter å forsvare influencere at du bagatelliserer det å drikke 10 halvlitere på kort tid. Fullstendig utrolig. 10 halvlitere er MYE, uansett hvordan en vrir og vender på det. 

  • Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (14 minutter siden):

Du er så ivrig etter å forsvare influencere at du bagatelliserer det å drikke 10 halvlitere på kort tid. Fullstendig utrolig. 10 halvlitere er MYE, uansett hvordan en vrir og vender på det. 

Alt, absolutt alt skal forsvares!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Du er så ivrig etter å forsvare influencere at du bagatelliserer det å drikke 10 halvlitere på kort tid. Fullstendig utrolig. 10 halvlitere er MYE, uansett hvordan en vrir og vender på det. 

Javisst det skal du få lov til å mene. Så og sitte anonymt på et forum å antyde at man har et alkoholproblem pga det er liksom helt ok? Det er sykt det! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Alt, absolutt alt skal forsvares!

Og noen personer jakter etter ting man kan ta noen på, pirker på absolutt alt.

Hva du legger i forsvar er opp til deg, jeg reagerer på ting, slik som dette at man har et alkoholproblem for at man drikker for at man er redd for å fly? 😳 Alle i tråden var vel enig i at det ikke skulle vært på SOME (oj har jeg kanskje forsvart at hun har lagt ut det noen sted?) NEI.

Er jammen ikke rart at mange folk her i verden som ikke tør å være seg selv, si sin mening, influencer eller ikke når man dømmes opp og ned i mente!

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (25 minutter siden):

Du er så ivrig etter å forsvare influencere at du bagatelliserer det å drikke 10 halvlitere på kort tid. Fullstendig utrolig. 10 halvlitere er MYE, uansett hvordan en vrir og vender på det. 

Kan vi ikke droppe sånn usmakelig brukerdebatt da? 

Helt greit å ha ulike meninger eller? Hva man definerer som mye alkohol er jo opp til hver enkelt person. Noen synes det er mye, andre synes ikke det.

Ingen har sagt det er ok å poste det på kanaler i sosiale medier, Sharp har uttrykt selv at det ikke var innafor, så hva er egentlig problemet? At dere er uenig i hva som er mye eller ikke og hva som definerer et alkoholproblem?

Et alkoholproblem er vanskelig å bedømme etter noen få tilfeller, det er gjerne en utvikling som skjer over tid, spesielt hos noen man ikke "overvåker" døgnet rundt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (49 minutter siden):

Javisst det skal du få lov til å mene. Så og sitte anonymt på et forum å antyde at man har et alkoholproblem pga det er liksom helt ok? Det er sykt det! 

Jeg antydet ikke. Jeg var ganske tydelig på hva jeg mente.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Javisst det skal du få lov til å mene. Så og sitte anonymt på et forum å antyde at man har et alkoholproblem pga det er liksom helt ok? Det er sykt det! 

10 halvlitere øl ER et alkoholproblem, men la oss for all del bagatellisere det. Stakkars influencere som får kritikk for alt de selv velger å publisere. Takke meg til å ha kritisk sans, framfor å forsvare dette spetakkelet. 

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (1 time siden):

Kan vi ikke droppe sånn usmakelig brukerdebatt da? 

Helt greit å ha ulike meninger eller? Hva man definerer som mye alkohol er jo opp til hver enkelt person. Noen synes det er mye, andre synes ikke det.

Ingen har sagt det er ok å poste det på kanaler i sosiale medier, Sharp har uttrykt selv at det ikke var innafor, så hva er egentlig problemet? At dere er uenig i hva som er mye eller ikke og hva som definerer et alkoholproblem?

Et alkoholproblem er vanskelig å bedømme etter noen få tilfeller, det er gjerne en utvikling som skjer over tid, spesielt hos noen man ikke "overvåker" døgnet rundt. 

Jeg vet om alkoholikere som ikke hadde klart så mye øl på så kort tid. Og dette postes i en bedriftskanal. Helt bak mål. Jeg gir blanke i politisk korrekthet, og kaller en spade for en spade. 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 12.2.2024 den 12.26):

0.33 og 0.4 glass til 0.5 ja da hauser vi det opp. Snakk om å overdrive. Å nei, ikke alle som kjenner på bakrusen.

10 stk er uansett mye på 2 timer, og om hun ikke er mer påvirka/dårligere sier det også mye om toleransen hennes, toleranse utvikler man ved regelmessig inntak… SE la vel også ut om en god mengde vin fast i uka for ikke lenge siden…

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 12.2.2024 den 16.09):

Er også en bagatell faktisk om noen tar seg noen øl uten barn og reiser på tur. Men å bruke tid på regne ut promillenivå for et faktisk ukjent mennesk er for meg litt rart. Hva du eller din mann gjør spiller faktisk liten rolle for oss andre i denne sammenhengen. 

Maaaange opplever ikke etterdønning som du kaller det. Og jeg påstodbikek at du skrev hun hadde bakrus. Så kanskje du også må lese.

Det er bittelitt uheldige signaler å sende ut som influenser, særlig med den profilen hun bedyrer. Å regne ut promille er jo fornuftig i en slik diskusjon, da bidrar man med fakta og referansepunkt i stedet for synsing 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (27 minutter siden):

Jeg vet om alkoholikere som ikke hadde klart så mye øl på så kort tid. Og dette postes i en bedriftskanal. Helt bak mål. Jeg gir blanke i politisk korrekthet, og kaller en spade for en spade. 

Ingen har sagt i mot deg på dette. Og du er ikke alene om å kalle en spade for en spade. Men å antyde at folk har et alkoholproblem er ikke det! Det er bare med på å sette ut stygge rykter som barn kan lese om!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 minutter siden):

10 stk er uansett mye på 2 timer, og om hun ikke er mer påvirka/dårligere sier det også mye om toleransen hennes, toleranse utvikler man ved regelmessig inntak… SE la vel også ut om en god mengde vin fast i uka for ikke lenge siden…

Kunne vel egentlig brydd meg mindre om mengden egentlig.  Det lages storm I vannglass. Jeg drikker sjelden, og kan drikke mye før rusen kommer når jeg først drikker, så det kommer helt ann på person. 

Jeg følger ikke fast, men ble nysgjerrig og måtte inn og se om det var fakta eller om noe ble hauset opp igjen. Så om hun har drukket mye vin i det siste vet jeg ikke noe om.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (5 minutter siden):

Det er bittelitt uheldige signaler å sende ut som influenser, særlig med den profilen hun bedyrer. Å regne ut promille er jo fornuftig i en slik diskusjon, da bidrar man med fakta og referansepunkt i stedet for synsing 

Alkohol har ikke noe på SOME å gjøre! Synsing blir det allikevel for promille har mye med form, mat, person m.m. 

Endret av Sharp75!
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Kunne vel egentlig brydd meg mindre om mengden egentlig.  Det lages storm I vannglass. Jeg drikker sjelden, og kan drikke mye før rusen kommer når jeg først drikker, så det kommer helt ann på person. 

Jeg følger ikke fast, men ble nysgjerrig og måtte inn og se om det var fakta eller om noe ble hauset opp igjen. Så om hun har drukket mye vin i det siste vet jeg ikke noe om.

Vinen var SE. Ikke TL. Men tenker da på venninner, påvirkning, kultur osv.

Ja, det er forskjell på folk. Jeg har vært full 2 ganger, null hangover, folk trodde ikke sine egne øyne, og tålte overraskende mye under drikkinga også. Men å være såpass oppegående etter så mye alkohol på så kort tid er særdeles uvanlig ut ifra rene biologiske fakta, derav kommentar om toleranse. Det er ikke storm i vannglass, det er å påpeke faglig funderte ting, som KAN indikere grunn til bekymring. Og er jo mest av alt trist å se på dette. Hun er totalforandret siden jeg begynte å følge henne for 1,5 år siden. Det virker ikke som hun har det særlig bra. Og det er veldig bra med fokus på flyskrekk, men om hun vil bruke åpenhet så følger det ansvar med. Dette er ikke ansvar, det er å vise svært dårlig måte å håndtere det på, som også kan være farlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (8 minutter siden):

Alkohol har ikke noe på SOME å gjøre! Synsing blir det allikevel for promille har mye med form, mat, person m.m. 

Promille er primært matte. Opptak, fordeling i vev, vekt, og alkohol har liniær forbrenning, så ganske enkelt å regne ut. Selvsagt ikke eksakt på desimalen, men med svært god indikasjon på hvor i lende. Hvordan vi tåler en gitt promille er helt klart avhengig av det du skriver. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (19 minutter siden):

Ingen har sagt i mot deg på dette. Og du er ikke alene om å kalle en spade for en spade. Men å antyde at folk har et alkoholproblem er ikke det! Det er bare med på å sette ut stygge rykter som barn kan lese om!

I forhold til barn så er det kanskje hakket verre at mor må drikke seg dritings før hver flytur. Men det er nå bare meg.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (37 minutter siden):

Ingen har sagt i mot deg på dette. Og du er ikke alene om å kalle en spade for en spade. Men å antyde at folk har et alkoholproblem er ikke det! Det er bare med på å sette ut stygge rykter som barn kan lese om!

Det er vel mye og verre ting TL har lagt ut som ikke egner seg for barnet hennes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...