Dorisdott Skrevet mandag kl 20:38 #5661 Del Skrevet mandag kl 20:38 Teflonhjernen skrev (4 timer siden): Ja, får jo håpe på det. Hvis ikke så er det jo veldig dårlig gjort av Monica å begynne den prosessen etter at Therese har sagt hun flytter hit. Satt akkurat og så på Monica sin story hvor hun snakker om det. De har visstnok snakket om Spania i lengre tid og har nå bestemt at de vil prøve. Isåfall hvis alt klaffer blir det fra august og et år først for å prøve. hun sier at Therese ikke flytter dit pga de, men at de har hatt lyst til å flytte til Kristiansand i lang tid. 🤷♀️ Jeg hadde nok synes at det var litt trist om jeg flyttet 4 timer unna alt kjent og så fikk jeg bare noen mnd med venninnen min før hun flyttet.. hun har vel ikke så mange andre hun henger med der borte? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet i går, 08:25 #5662 Del Skrevet i går, 08:25 Tipper Therese angerer greit nå på at hun selger barndomshjemmet til datter og tar henne ut av skolen for å flytte til en plass hvor de eneste de kjenner nå skal flytte til Spania:-) Var nok litt for lite gjennomtenkt den avgjørelsen:-) 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet i går, 14:39 #5663 Del Skrevet i går, 14:39 Snoker45 skrev (6 timer siden): Tipper Therese angerer greit nå på at hun selger barndomshjemmet til datter og tar henne ut av skolen for å flytte til en plass hvor de eneste de kjenner nå skal flytte til Spania:-) Var nok litt for lite gjennomtenkt den avgjørelsen:-) Om de syntes lagret var for langt unna så kunne de gjort som SaraE gjør å flytte det til Oslo.. Da kunne mannen beholdt jobb og datter beholde veninner og skole. Da kunne de jo heller spart en del penger ved og beholde huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet i går, 22:02 #5664 Del Skrevet i går, 22:02 Snublet inn her for å se om noen kunne forklare hvorfor hun nevnte hundepolitiet tidligere i dag. Jeg har hatt litt fri fra influenserene i noen dager, så fikk ikke med meg greien. Ble litt paff over tonen i denne tråden. Nå har jeg riktignok bare lest første og de to siste sidene, men de hadde ganske lik energi 😄 Gleder meg til å skumme gjennom tråden en dag jeg bare skal ligge på sofaen. Men, fikk noen med seg dette med at hun fikk hundepolitiet på nakken? Har noe skjedd med hunden hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet i går, 22:19 #5665 Del Skrevet i går, 22:19 FreezeandFawn skrev (14 minutter siden): Snublet inn her for å se om noen kunne forklare hvorfor hun nevnte hundepolitiet tidligere i dag. Jeg har hatt litt fri fra influenserene i noen dager, så fikk ikke med meg greien. Ble litt paff over tonen i denne tråden. Nå har jeg riktignok bare lest første og de to siste sidene, men de hadde ganske lik energi 😄 Gleder meg til å skumme gjennom tråden en dag jeg bare skal ligge på sofaen. Men, fikk noen med seg dette med at hun fikk hundepolitiet på nakken? Har noe skjedd med hunden hennes? Hun fikk kjeft at hun hadde satt hunden ute på nærbutikken der hun bor. Sto alene pr minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet i går, 22:20 #5666 Del Skrevet i går, 22:20 Milla1717 skrev (1 minutt siden): Hun fikk kjeft at hun hadde satt hunden ute på nærbutikken der hun bor. Sto alene pr minutter. Ah, skjønner! Takk ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 13 timer siden #5667 Del Skrevet 13 timer siden Dorisdott skrev (På 16.12.2024 den 21.38): Satt akkurat og så på Monica sin story hvor hun snakker om det. De har visstnok snakket om Spania i lengre tid og har nå bestemt at de vil prøve. Isåfall hvis alt klaffer blir det fra august og et år først for å prøve. hun sier at Therese ikke flytter dit pga de, men at de har hatt lyst til å flytte til Kristiansand i lang tid. 🤷♀️ Jeg hadde nok synes at det var litt trist om jeg flyttet 4 timer unna alt kjent og så fikk jeg bare noen mnd med venninnen min før hun flyttet.. hun har vel ikke så mange andre hun henger med der borte? Nå virker det ikke som hun har så mange venninner der hun bor heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet 13 timer siden #5668 Del Skrevet 13 timer siden Kønn skrev (18 minutter siden): Nå virker det ikke som hun har så mange venninner der hun bor heller. Kan du skjønne hvorfor? Hun er jo ikke akkurat verdens mest hyggeligste person?:-) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13 timer siden #5669 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Milla1717 skrev (12 timer siden): Hun fikk kjeft at hun hadde satt hunden ute på nærbutikken der hun bor. Sto alene pr minutter. Det er vel ikke lov lenger, er det? Altså ikke som i «ikke lov» i følge hundepolitiet, men norsk lov. Skal se om jeg finner det. (Lite forbehold om at jeg kan ha misforstått altså) Hundeloven §5 Så hun brøt faktisk norsk lov etter det som er beskrevet. Her: https://dyreliv.no/hund/binde-hunder-utenfor-butikker/ Endret 12 timer siden av Ninaen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 12 timer siden #5670 Del Skrevet 12 timer siden Ninaen skrev (22 minutter siden): Det er vel ikke lov lenger, er det? Altså ikke som i «ikke lov» i følge hundepolitiet, men norsk lov. Skal se om jeg finner det. (Lite forbehold om at jeg kan ha misforstått altså) Hundeloven §5 Så hun brøt faktisk norsk lov etter det som er beskrevet. Her: https://dyreliv.no/hund/binde-hunder-utenfor-butikker/ Så lenge det ikke er rett ved døren, eller et sted der noen _må_ gå forbi, så er det ikke ulovlig, men det er jo veldig lite smart, høy risiko for hunden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 12 timer siden #5671 Del Skrevet 12 timer siden FreezeandFawn skrev (18 minutter siden): Så lenge det ikke er rett ved døren, eller et sted der noen _må_ gå forbi, så er det ikke ulovlig, men det er jo veldig lite smart, høy risiko for hunden. Ja, men det skal godt gjøres å finne et sånt sted utenfor butikk i dag. Spesielt mtp risikoen for at f.eks barn oppsøker hunden og blir bitt. Da har man uansett et problem. Skal selvfølgelig ikke være bastant uten å ha sett hvilken butikk og hvordan det ser ut der. Men det er uansett idioti i dag å gjøre det, så her synes jeg faktisk hun fortjener kritikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Airam. Skrevet 11 timer siden #5672 Del Skrevet 11 timer siden Jeg synes faktisk litt synd på henne, nå som det ser ut som at Monica flytter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 11 timer siden #5673 Del Skrevet 11 timer siden Airam. skrev (3 minutter siden): Jeg synes faktisk litt synd på henne, nå som det ser ut som at Monica flytter På en måte ja men også nei... Men håper datteren er ei som lett får nye venner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 11 timer siden #5674 Del Skrevet 11 timer siden Men hvorfor er Therese så lite likt? Av de tre synes jeg hun virker som den hyggeligste. Sara virker grei, men litt dobbeltmoral og slitsom, og han typen hennes virker helt pyton. Jeg har egentlig ikke noe å si om Monica, utover at hun gir meg the ick. Kjøper ikke good girl-utstrålingen hennes i det hele tatt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notthatbad Skrevet 11 timer siden #5675 Del Skrevet 11 timer siden Ninaen skrev (1 time siden): Det er vel ikke lov lenger, er det? Altså ikke som i «ikke lov» i følge hundepolitiet, men norsk lov. Skal se om jeg finner det. (Lite forbehold om at jeg kan ha misforstått altså) Hundeloven §5 Så hun brøt faktisk norsk lov etter det som er beskrevet. Her: https://dyreliv.no/hund/binde-hunder-utenfor-butikker/ Les den en gang til 🙂 Hunden skal plasseres sp den ikke er til hinder for de som skal ut /inn/passerende 🙂 Til TL sitt forsvar er jeg godt kjent ved nevnte Kiwi å skal være enig med henne at akkurat der er det "trygt" . Om jeg hadde gjort det samme? Sikkert ikke 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet 10 timer siden #5676 Del Skrevet 10 timer siden Ninaen skrev (2 timer siden): Det er vel ikke lov lenger, er det? Altså ikke som i «ikke lov» i følge hundepolitiet, men norsk lov. Skal se om jeg finner det. (Lite forbehold om at jeg kan ha misforstått altså) Hundeloven §5 Så hun brøt faktisk norsk lov etter det som er beskrevet. Her: https://dyreliv.no/hund/binde-hunder-utenfor-butikker/ Har aldri sjekket det. Vi har aldri turt da vi er redd noen er slemme eller vil ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet 10 timer siden #5677 Del Skrevet 10 timer siden FreezeandFawn skrev (2 timer siden): Så lenge det ikke er rett ved døren, eller et sted der noen _må_ gå forbi, så er det ikke ulovlig, men det er jo veldig lite smart, høy risiko for hunden. Det er ikke lovlig å binde hunden utenfor en matbutikk. Det trodde jeg alle hundeeiere var kjent med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 10 timer siden #5678 Del Skrevet 10 timer siden Really skrev (10 minutter siden): Det er ikke lovlig å binde hunden utenfor en matbutikk. Det trodde jeg alle hundeeiere var kjent med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 10 timer siden #5679 Del Skrevet 10 timer siden Really skrev (13 minutter siden): Det er ikke lovlig å binde hunden utenfor en matbutikk. Det trodde jeg alle hundeeiere var kjent med Du fikk Hundeloven sitert inn over. Du skal ikke binde den på en sånn måte at noen må gå forbi den. Det er ikke ulovlig å sette den på steder hvor folk har anledning til å gå rundt den/passere på avstand. Rett ved døren må folk passere tett på, så det er ikke lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 10 timer siden #5680 Del Skrevet 10 timer siden Notthatbad skrev (56 minutter siden): Les den en gang til 🙂 Hunden skal plasseres sp den ikke er til hinder for de som skal ut /inn/passerende 🙂 Til TL sitt forsvar er jeg godt kjent ved nevnte Kiwi å skal være enig med henne at akkurat der er det "trygt" . Om jeg hadde gjort det samme? Sikkert ikke 🙂 Jeg har lest den. Og hvor grensa går her er skjønnsbasert. Om det skulle skje noe så… Derfor det jo generelt frarådes å gjøre dette lenger (selv om det var vanlig før). Fordi hvor går den grensa? Hadde jeg vært TL hadde jeg bare lagt meg flat og sagt «jeg vurderte at det var trygt, men jeg ser at det uansett var dumt gjort og at hvor grensa går er vanskelig å vite, så jeg tar med meg dette videre som læring.» Da hadde hun kommet godt ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå