Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Det er hysterisk festlig å se at Therese ikke nevner nedleggelsene av butikkene med ett ord:-) Spent på hva forklaringen hennes på dette kommer til å være:-)

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele prosessen rundt butikkene(spesielt den i Moss der hun bor) har vært veldig spessiell. Følger henne ikke på snap lenger, men gjorde det før. Butikken er sjelden besøkt av henne. Å drive butikk er faktisk hardt arbeid og krever oppfølging , motivere de ansatte, vareeksponering og følge opp daglig drift. Ventet egentlig bare på dette.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forklarer hun litt smådesperat hvorfor hun velger å legge ned. Den forklaringen var ikke litt troverdig engang:-) Hun er nå søt da som ikke tør å kalle en spade for en spade og si at butikkene ikke sto seg økonomisk.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (48 minutter siden):

Nå forklarer hun litt smådesperat hvorfor hun velger å legge ned. Den forklaringen var ikke litt troverdig engang:-) Hun er nå søt da som ikke tør å kalle en spade for en spade og si at butikkene ikke sto seg økonomisk.

Ja der kom forklaring etter det ble etterlyst her på KG 🤣

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.G.E skrev (7 timer siden):

Er det fakta?

Ang TL! Så er vel det sånn at med så mye likt som S.E og de andre i samme «stall», så er vel kunden trofast mot de første? Hun kom noen år etter S.E og Monica! ?

jeg har aldri kjøpt noe fra noen av de, ikke kommer jeg til å gjøre det heller!

pengene kommer vel inn fra snap og annonser, nettsalg!

Nå er jo denne tråden om TL men legger til dette bilde siden vi pratet om det

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20241023-105306.png

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-pinga skrev (3 timer siden):

Hele prosessen rundt butikkene(spesielt den i Moss der hun bor) har vært veldig spessiell. Følger henne ikke på snap lenger, men gjorde det før. Butikken er sjelden besøkt av henne. Å drive butikk er faktisk hardt arbeid og krever oppfølging , motivere de ansatte, vareeksponering og følge opp daglig drift. Ventet egentlig bare på dette.

Om jeg hadde drevet en butikk så ville jeg helt klart vært der mere selv. Det er jo bare og vise seg der.. være med og jobbe litt. Hun er jo helt fraværende 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snoker45 skrev (1 time siden):

Sannheten må unngås for enhver pris, skjønner du. Fasade, fasade….. 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (39 minutter siden):

Om jeg hadde drevet en butikk så ville jeg helt klart vært der mere selv. Det er jo bare og vise seg der.. være med og jobbe litt. Hun er jo helt fraværende 

Bruker mer tid på Rusta, dollarstore og Europris enn sin egen butikk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanemom2024
elskersommer skrev (57 minutter siden):

Ja jøss😳😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (2 timer siden):

Hva er forklaringen da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en troverdig forklaring jeg. Hun sier jo at det er ekstremt kostbart å drive butikk, og at 98% av kundene handler på nett. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstfjellet skrev (5 minutter siden):

Synes det var en troverdig forklaring jeg. Hun sier jo at det er ekstremt kostbart å drive butikk, og at 98% av kundene handler på nett. 

Men skal det komme som en overraskelse?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Men skal det komme som en overraskelse?

Nei, men man må jo prøve før man vet om det funker eller ikke. Og fysisk butikk funket ikke(altfor høye kostnader ifht salg).

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er jo mange som har ment att det er dyrt med butikk. Å vi fikk rett.  Men er jo enkelt og si att de legger ned fordi kontrakt går ut. 

For å være helt ærlig så tror jeg butikkene til Sara Emilie også  blir borte om en stund. De ser att det mer utgifter enn inntekter 

Endret av elskersommer
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstfjellet skrev (35 minutter siden):

Nei, men man må jo prøve før man vet om det funker eller ikke. Og fysisk butikk funket ikke(altfor høye kostnader ifht salg).

Både og.

Kostnadene er relativt enkelt å kalkulere. Usikkerheten ligger på om kundene er interessert. Og nå i en dyrtid med mye usikkerhet så skal det ikke mye intelligens til for å forstå at å starte en butikk kan være risikabelt. Langt større risiko med flere samtidig.

Å nå innrømme at butikkene ble for kostbare forteller meg at noen ikke har tenkt seg om eller ble litt blendet av tanken på å skryte av flere butikker.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par sjefer oppigjennom mine arbeidsår som har lagt veldig stor vekt på en arbeidsgivers ansvar ovenfor arbeidstakere og forutsigbarhet.

Går man til det steget å ansette noen så skal det være veloverveid, gjennomtenkt og sannsynlig langvarig. Nedturer kan åpenbart komme og marked kan endre seg. Men det virker som om TL (og flere i stallen til Reme) tar litt lett på dette. Her har en tatt en stor risiko med å åpne flere butikker på dyre steder i en tid hvor pengene holdes tett til brystet hos kundene. Og nå ser en at det ikke gikk. Jeg er ikke overrasket.

Og som arbeidsgiver og eier opplever jeg at det tas lett på arbeidsgiveransvaret her og det viktigste er egen fasade.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (3 timer siden):

Okei…

Men men, kjør på… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (5 timer siden):

Kan jo hende hun får det til🤷‍♀️ virker som hun har en mye større kundegruppe og et bredere sortement av varer som selger bedre. Undertøyet hennes og badetøyet har jeg sett mange skryter av. Og mange av kjolene er veldig populære. De er litt mindre sære enn amish kjolene. Om suksessen fortsetter gjenstår jo og se, men jeg har større tro på henne. Hun virker som hun er litt mere business rettet. Og er veldig involvert (ser det ut som)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-pinga skrev (5 timer siden):

Bruker mer tid på Rusta, dollarstore og Europris enn sin egen butikk.

Nettopp! 

Det var stas med fysisk butikk i ca 2 timer under selve åpningen, etterpå har det vært tilnærmet NULL innhold om butikkene. De bor ved Moss og har rekkehus i Kristiansand (og snart flytter dit), men kan ikke huske sist jeg så hun var innom butikkene i det hele tatt. Hvorfor ikke? Være tilstede for de ansatte, vise frem litt fra butikkdrift til følgerne, møte følgere/kunder og være tilstede? Trenger ikke være mer enn en time eller to hver gang, og burde være fullt mulig innimellom Lumene, Wowbrow og Dyreparken... 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanemom2024
Roadrunner skrev (55 minutter siden):

Nettopp! 

Det var stas med fysisk butikk i ca 2 timer under selve åpningen, etterpå har det vært tilnærmet NULL innhold om butikkene. De bor ved Moss og har rekkehus i Kristiansand (og snart flytter dit), men kan ikke huske sist jeg så hun var innom butikkene i det hele tatt. Hvorfor ikke? Være tilstede for de ansatte, vise frem litt fra butikkdrift til følgerne, møte følgere/kunder og være tilstede? Trenger ikke være mer enn en time eller to hver gang, og burde være fullt mulig innimellom Lumene, Wowbrow og Dyreparken... 

Hun kjørte vel forbi sin egen butikk hver dag. Stussa på at hun aldri sendt noe derifra . Hun henter vel pakker på butikken fra lager, enn å dra til Mosseporten 🙄.  Sikker på at hun hadde fått mere besøk om hun hadde vært innom av og til på Mosseporten 🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...