Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (6 timer siden):

Tror ikke hun har gitt ut den kjolen. Men hvem vet.. kanskje det er en prøve og vi får se kjolen til høsten eller neste år 

Fin var den ikke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, den stakkars jenta må jo gå glipp av utrolig mye sosialt med venner/klassekamerater! Det er dans fire ganger i uken i hverdagen, også er det Kristiansand eller Grebbestad hver bidige helg🫡

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammairene
Birdo skrev (6 timer siden):

Altså, den stakkars jenta må jo gå glipp av utrolig mye sosialt med venner/klassekamerater! Det er dans fire ganger i uken i hverdagen, også er det Kristiansand eller Grebbestad hver bidige helg🫡

T Styrer vel det meste i den familien.  Øyvind får ikke kjøre bilen engang😅 Hun har nok en veldig tålmodig familie . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammairene skrev (6 timer siden):

T Styrer vel det meste i den familien.  Øyvind får ikke kjøre bilen engang😅 Hun har nok en veldig tålmodig familie . 

Kjører hun alltid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammairene
Moongirl skrev (7 minutter siden):

Kjører hun alltid? 

Ja det jeg har sett. Hun sier hun ikke tørr å sitte på med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammairene skrev (Akkurat nå):

Ja det jeg har sett. Hun sier hun ikke tørr å sitte på med noen. 

Hæææ....angst for mye hun der. Og trua på at hun kan best, alltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammairene
Moongirl skrev (2 minutter siden):

Hæææ....angst for mye hun der. Og trua på at hun kan best, alltid.

Tålmodige må nok de rundt henne være 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammairene skrev (9 minutter siden):

Tålmodige må nok de rundt henne være 😅

Ja!! Hadde ikke fungert her, da vi liker å dele på ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammairene
Moongirl skrev (44 minutter siden):

Ja!! Hadde ikke fungert her, da vi liker å dele på ting.

Jeg hadde aldri orket å vært i et forhold om han, styrte alt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (18 timer siden):

Føler jo att alt handler om Therese og hennes bedrift.. for når de reiser til Grebbestad eller Kristiansand så er det jo kun snapping gjennom hele dagen.. hvor er liksom kosen med familien uten telefon 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sender jeg inn hver uke på umerket reklame. Men har bestemt meg for å også nå sende inn alle disse snappene som TL sender hvor det er så dårlig merket. Altså ordet reklame i hvit skrift lagt på hvit bakgrunn. Eller hvor ordet reklame er så smått at vi faktisk må lete etter det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Jeg er spent på denne serien med oppussing av hage. Er det sponset så har hun virkelig mye manglende merking bakover i tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnskapet til By lien for 2023 er klart på Brønnøysund. Er jo ikke stort og rope hurra for🙈

Likviditet:svak. Lønnsomhet og soliditet:ikke tilfredsstillende 

Inntekt har riktignok steget til 17.7 millioner i 2023 men går i minus

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @elskersommer skriver så er altså regnskapet for Bylien AS kunngjort.

Og det er vel alt annet enn positive tall der?

Kan jo bemerke et par ting.

Aksjekapitalen er tapt. Det betyr at styret har handlingsplikt. De har kommentert i notene at de har stor tro på at 2024 vil snu lønnsomheten og at det vil ta igjen aksjekapitalen. Tapet er på rett over 900k - altså nesten en mill. Tja. De har nå i det minste klokketro på at dette går veien...

Driftsinntektene for 2023 var over 7 mill så det betyr at i 2024 skal de ha revisor med det arbeidet, pliktene og utgiftene det medfører. Samme som med Careless AS i fjor. Det som da blir spennende er om Reme har lært i fra i fjor eller om de venter til uken før tvangsoppløsning før de skaffer revisor i år og...?

Det er en del lån frem og tilbake innad mellom aksjonærer. Det kan jo være et dårlig tegn. Det er både lån fra Bylien AS til Thereselien AS og til Reme Holding AS, samt lån fra Dignity Collective AS til Bylien AS. Virker som om det er en vanlig praksis innad i Reme-selskapene at det er lån på kryss og tvers. Kanskje for å løse umiddelbare likviditetsproblemer? Det er ikke god praksis. Men i år har de i det minste vært tydelige i notene på at det finnes lån, og at det er inngått avtale om kostnadene rundt renter. Det er et stort løft fra i fjor.

Det er totalt kortsiktig gjeld på 10 mill pr 01.01.2024, samtidig som kassen er skrapt. 700k er til kredittinstitusjoner og over 7 mill er til leverandører. Det er en dårlig start på året når en skylder leverandørene over 7 mill og kassen allerede er tom. Nesten en mill i minus tom faktisk..

I tillegg står de pr 01.01.2024 med 5 mill i varelager. Mer enn 1/4 del av hele årets omsetning ligger igjen usolgt på lager. Jeg er ikke veldig kjent med motebransjen men ser for meg at det er en betydelig del. Spesielt når verdien på varelageret ikke engang dekker det en skylder leverandørene.

Pengekrana til Therese Lien er i det minste skrudd igjen. I fjor tok de ut over 1,2 mill i utbytte fra selskapet. Summen i år blir kr 0,-. De har og utbetalt lønninger. Har de videre råd til det? Skeptisk. Men styret har stor tro på videre drift så de har sikkert en plan. Midlertidig lån kanskje? Satser på at Therese har tenkt nok fremover for å kunne stå i primærbolig, sekundærbolig og spikertelt nå som rentene er så høye og ikke vil gå ned med det første..

Alt dette er for øvrig hentet fra det offentlige regnskapet til Bylien AS, som kan lastes ned gratis med regnskapsnoter fra brreg.no.

Endret av Snublefot62
  • Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Som @elskersommer skriver så er altså regnskapet for Bylien AS kunngjort.

Og det er vel alt annet enn positive tall der?

Kan jo bemerke et par ting.

Aksjekapitalen er tapt. Det betyr at styret har handlingsplikt. De har kommentert i notene at de har stor tro på at 2024 vil snu lønnsomheten og at det vil ta igjen aksjekapitalen. Tapet er på rett over 900k - altså nesten en mill. Tja. De har nå i det minste klokketro på at dette går veien...

Driftsinntektene for 2023 var over 7 mill så det betyr at i 2024 skal de ha revisor med det arbeidet, pliktene og utgiftene det medfører. Samme som med Careless AS i fjor. Det som da blir spennende er om Reme har lært i fra i fjor eller om de venter til uken før tvangsoppløsning før de skaffer revisor i år og...?

Det er en del lån frem og tilbake innad mellom aksjonærer. Det kan jo være et dårlig tegn. Det er både lån fra Bylien AS til Thereselien AS og til Reme Holding AS, samt lån fra Dignity Collective AS til Bylien AS. Virker som om det er en vanlig praksis innad i Reme-selskapene at det er lån på kryss og tvers. Kanskje for å løse umiddelbare likviditetsproblemer? Det er ikke god praksis. Men i år har de i det minste vært tydelige i notene på at det finnes lån, og at det er inngått avtale om kostnadene rundt renter. Det er et stort løft fra i fjor.

Det er totalt kortsiktig gjeld på 10 mill pr 01.01.2024, samtidig som kassen er skrapt. 700k er til kredittinstitusjoner og over 7 mill er til leverandører. Det er en dårlig start på året når en skylder leverandørene over 7 mill og kassen allerede er tom. Nesten en mill i minus tom faktisk..

I tillegg står de pr 01.01.2024 med 5 mill i varelager. Mer enn 1/4 del av hele årets omsetning ligger igjen usolgt på lager. Jeg er ikke veldig kjent med motebransjen men ser for meg at det er en betydelig del. Spesielt når verdien på varelageret ikke engang dekker det en skylder leverandørene.

Pengekrana til Therese Lien er i det minste skrudd igjen. I fjor tok de ut over 1,2 mill i utbytte fra selskapet. Summen i år blir kr 0,-. De har og utbetalt lønninger. Har de videre råd til det? Skeptisk. Men styret har stor tro på videre drift så de har sikkert en plan. Midlertidig lån kanskje? Satser på at Therese har tenkt nok fremover for å kunne stå i primærbolig, sekundærbolig og spikertelt nå som rentene er så høye og ikke vil gå ned med det første..

Alt dette er for øvrig hentet fra det offentlige regnskapet til Bylien AS, som kan lastes ned gratis med regnskapsnoter fra brreg.no.

Nå vet vi at disse som er i stallen til Reme må gi viss antall % av overskudd til vedledighet. Men hvor mye blir det fra TL?

Isabel Raad er i stallen til Reme og hennes regnskap er også klart. Å ser heller ikke så lyst ut synes jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (15 minutter siden):

Nå vet vi at disse som er i stallen til Reme må gi viss antall % av overskudd til vedledighet. Men hvor mye blir det fra TL?

Isabel Raad er i stallen til Reme og hennes regnskap er også klart. Å ser heller ikke så lyst ut synes jeg

Jeg husker aldri om det var av overskuddet eller omsetningen.

Er det overskudd er det kr 0. Er det omsetningen så er det 1,7 mill. Som de ikke har.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Er det overskudd er det kr 0. Er det omsetningen så er det 1,7 mill. Som de ikke har.

Mener det er av overskuddet. Altså 0 kr fra Therese da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Jeg mener også det er overskuddet.. men hun kommer garantert til og poste om hun gir noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...