Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Minombre skrev (1 time siden):

Hun har jo jobbet i Forsvaret selv om hun har jobbet innen HR. Det er mange ulike stillinger i Forsvaret, så hva ellers skulle hun sagt? At andre folk tolker det å jobbe i Forsvaret som noe hardbarka greier er vel ikke hennes eller noen andre sin feil. Skjønner ikke greia med å disse hvilke stillinger folk har/har hatt tidligere! Å være influenser er feil, å jobbe med HR er feil fordi da sitter man bare på ræva, å være senterleder på et treningssenter er feil det også, fordi da er man ikke blant de spreke som jobber på gulvet. Jeg lurer på hva som er riktig jobb å ha jeg? 

Når det er sagt så er jeg ingen fan av Therese, syns hun taper seg for hver gang jeg ser innom snappen hennes. Syns bare det er sykt unødvendig å sitte på sin høye hest og snakke drit om både arbeidskapasitet og viktigheten av andre mennesker sin jobb. 

Hva skal man si…Wow.

Det er ingen her som har påstått at noen av jobbene er feil. Det var snakk om arbeidskapasiteten til et menneske, i dette tilfellet Therese og hvorvidt den er lav. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noe ønske om å forsvare TL, og jeg er helt enig i at det var altfor mye både å drikke og publisere. Jeg hørte også 10 halvlitere, men uten video-opptak eller lydfil er det vanskelig å diskutere da ikke alle har sett/hørt snap-ene. Derfor tok jeg tak i det som faktisk er dokumentert med skjermbilder. 

Uansett er det snakk om et sted rundt 3,5 - 5 liter øl på få timer, bare for å få promille. Helt uhørt! 

Når det gjelder glassene skulle jeg sikkert latt være å kommentere volum, men min kjennskap til denne typen glass tilsa ca 0,33 størrelse. Men burde ikke kommentert det, beklager. 

Se over.

Snappene lå ute i lang tid (1 døgn?) etter diskusjonen startet her. De som ønsket mer bevis enn skjermbilder kunne se snappen selv. Dette er et diskusjonsforum, ikke en rettsak. Det får være måte på hvor mye man skal måtte legge frem av dokumentasjon. 

Når du i tillegg skriver at du selv har hørt hun si halvlitere, så skjønner jeg ikke hva du ønsker oppnå. 

• Liker 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting denne damen gjør er tilfeldig. Hun visste at den drikkingen ville skape engasjement. Hun kler på seg en kjole som snart skal lanseres uten å merke med reklame. Så får hun masse oppmerksomhet og trafikk til sin Snapchat og spørsmål om kjolen. Det kan være løgn at hun drakk så mye, men hun ønsker å lage dette engasjement som sagt 

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 13.2.2024 den 19.39):

Du er så ivrig etter å forsvare influencere at du bagatelliserer det å drikke 10 halvlitere på kort tid. Fullstendig utrolig. 10 halvlitere er MYE, uansett hvordan en vrir og vender på det. 

Jeg har selv flyangst, men bruker medikamenter. Hvis jeg ikke har medikamenter, er alkohol det nærmeste som kan døyve angsten. Det betyr ikke at jeg har et problem med alkohol!?!? Da lå jo personer som tar tabletter for angst ha et tablettproblem, eller? Ja, 10 halvlitere er mye, men vi vet ikke nøyaktig hvor mye hun har drukket, hvor store/små enhetene har vært,  eller hvor lang tid hun har drukket dette på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (6 timer siden):

Men unnskyld meg, men hvordan kan du si at noe annet er sant? TL la ut halvlitere, og antallet var 10. 

Jeg har dessverre ikke skjermbilde av alt, men hun sa halvlitere. Og det har "alle" fått med seg, det er kun du som påstår 0.4. Hvordan??

Når jeg bestiller øl, sier jeg ofte ved baren at jeg skal ha en halvliter, mens realiteten er at det er 0,33 eller 0,4 man får, så kan fort bli et uttrykk… 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (8 timer siden):

Ahhh. Akkurat ja. Fiffig og bare si at man har jobbet i forsvaret da det får folk til å tro at det er noe mer fancy enn å jobbe på kontor. Men der har vi vel Therese. Veldig opptatt av å vise at hun har en karriere.

Da har jeg en karriere også og sikkert veldig mange andre også. Jeg har jobbet i politiet. Det er jo forsåvidt sant og hadde gjort seg bra på en CV om det bare sto slik. Men jeg jobbet i pass avdelingen og det er så lenge siden at da var det håndskrevne pass. Men da kan vel jeg også skryte av det😅 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiara07 skrev (13 minutter siden):

Jeg har selv flyangst, men bruker medikamenter. Hvis jeg ikke har medikamenter, er alkohol det nærmeste som kan døyve angsten. Det betyr ikke at jeg har et problem med alkohol!?!? Da lå jo personer som tar tabletter for angst ha et tablettproblem, eller? Ja, 10 halvlitere er mye, men vi vet ikke nøyaktig hvor mye hun har drukket, hvor store/små enhetene har vært,  eller hvor lang tid hun har drukket dette på. 

Har du lest hva som har blitt skrevet tidligere i tråden? Therese dokumterte alkoholinntaket. Vi såg hun drakk, vi såg nye glass kom på bordet og vi såg/hørte hun ble mer og mer beruset. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymfru skrev (14 minutter siden):

Har du lest hva som har blitt skrevet tidligere i tråden? Therese dokumterte alkoholinntaket. Vi såg hun drakk, vi såg nye glass kom på bordet og vi såg/hørte hun ble mer og mer beruset. 

Fordi hun skulle dempe angsten… ikke fordi hun fikk glede av rusen? Hadde hun tatt tabletter, hadde hun sikkert ikke drukket alle de ølene. Jeg sliter med samme angsten, og det handler IKKE om alkohol - noe jeg til vanlig unngår - men å finne noe som virker mot angsten der og da, enten det er alkohol eller andre ting. At hun dokumenterer det slik hun gjør, synes jeg derimot ingenting om! Men alkoholproblemer er det jo ikke. Når jeg har flyangst tåler jeg mer alkohol enn vanlig fordi kroppen er så anspent.

Endret av Tiara07
Mer info
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (7 minutter siden):

Fordi hun skulle dempe angsten… ikke fordi hun fikk glede av rusen? Hadde hun tatt tabletter, hadde hun sikkert ikke drukket alle de ølene. Jeg sliter med samme angsten, og det handler IKKE om alkohol - noe jeg til vanlig unngår - men å finne noe som virker mot angsten der og da, enten det er alkohol eller andre ting. At hun dokumenterer det slik hun gjør, synes jeg derimot ingenting om! Men alkoholproblemer er det jo ikke. Når jeg har flyangst tåler jeg mer alkohol enn vanlig fordi kroppen er så anspent.

Problemet med at «hun skulle bare» er at hun ble dritings i prosessen. Så dritings at avogtil.no advarer mot pustestans. Det er faktisk alvorlig.

I tillegg vil rus være en risiko dersom det skjer noe på turen. Det er med andre ord ikke noe som kun påvirker TL men også medpassasjerer.

Den mengden der gjør at jeg beskriver det som et problem.

Hadde jeg sett noen helle i seg så mye alkohol før boarding så hadde jeg varslet crewet enten med gate eller ved ombordstigning. Sannsynligvis begge deler. Og hadde jeg hatt setet ved siden av hadde jeg bedt om å bytte tvert. Jeg er ikke interessert i å sitte ved siden av noen som stinker alkohol, risikerer pustestans og er i fare for å mangle blærekontroll.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Anonymfru skrev (6 timer siden):

De pengene kan hun bare ha for min del. Omtalen hun har fått etter Vixen og flyturen hadde jeg ikke ville ha for hvilke som helst sum. Hun klager på bygdesladderen hun og familien utsettes for. Ikke rart hu blir snakket om. 

Hvilken omtale etter Vixen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 time siden):

Jeg fatter og begriper ikke at folk er så ivrig etter å forsvare dette. Helt fullstendig uforståelig. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke slik som dette merkes egenreklame? For det er da hennes kjole? Bildet er fra TL sin Instagram 

Screenshot_20240214_134746_Instagram.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Hva skal man si…Wow.

Det er ingen her som har påstått at noen av jobbene er feil. Det var snakk om arbeidskapasiteten til et menneske, i dette tilfellet Therese og hvorvidt den er lav. 

Nei, men å si at noen jobber som «papirflytter», «å sitte på ræva hørtes mer ut som henne» og hennes elendige arbeidskapasitet er svært nedlatende måter å omtale både stillinger og personer på. Hun har vært heftig utbrent og har sagt at hun ikke var i stand til å jobbe slik hun ønsket i mange år etter dette. Mange kommer seg aldri tilbake i jobb igjen etter en sånn smell. Man kan si så mye man vil om viktigheten i jobben hun har nå, som er tilnærmet lik null eller mer på minussiden med tanke på bærekraft, men hun har i hvert fall klart å skaffe seg en inntekt selv. Hun endte ikke opp som ufør, men klarte å skape noe for seg selv som fungerer for henne. Det spiller da ingen rolle for noen andre hvor stor arbeidskapasitet hun har da? Denne måten å snakke nedsettende om andre personer sin kapasitet på er med på å opprettholde stigmatiseringen av arbeidsførhet/uførhet og fører ingenting godt med seg. 
Hvilken betydning influensere og deres shady businesses har på samfunnet kan godt diskuteres, men please hold personers sykdom og kapasitet utenfor diskusjonen. Det er bare unødvendig! 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minombre skrev (1 time siden):

Nei, men å si at noen jobber som «papirflytter», «å sitte på ræva hørtes mer ut som henne» og hennes elendige arbeidskapasitet er svært nedlatende måter å omtale både stillinger og personer på. Hun har vært heftig utbrent og har sagt at hun ikke var i stand til å jobbe slik hun ønsket i mange år etter dette. Mange kommer seg aldri tilbake i jobb igjen etter en sånn smell. Man kan si så mye man vil om viktigheten i jobben hun har nå, som er tilnærmet lik null eller mer på minussiden med tanke på bærekraft, men hun har i hvert fall klart å skaffe seg en inntekt selv. Hun endte ikke opp som ufør, men klarte å skape noe for seg selv som fungerer for henne. Det spiller da ingen rolle for noen andre hvor stor arbeidskapasitet hun har da? Denne måten å snakke nedsettende om andre personer sin kapasitet på er med på å opprettholde stigmatiseringen av arbeidsførhet/uførhet og fører ingenting godt med seg. 
Hvilken betydning influensere og deres shady businesses har på samfunnet kan godt diskuteres, men please hold personers sykdom og kapasitet utenfor diskusjonen. Det er bare unødvendig! 

Men dette er to sider av samme sak. Både Lien og Tandberg bruker egen sykdom og kapasitet for å pushe ikke-bærekraftige produkter på fænsen. 

Endret av caremore
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (11 timer siden):

Jeg fatter og begriper ikke at folk er så ivrig etter å forsvare dette. Helt fullstendig uforståelig. 

Forsvare det?? Da misforstår du.  Jeg forsvarer det ikke, men sier at dette har med angsten å gjøre, ikke at man har alkoholproblemer i seg selv... Synes det er pinlig at hun gjør dette og legger det ut slik hun gjør....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (12 timer siden):

Fordi hun skulle dempe angsten… ikke fordi hun fikk glede av rusen? H

Hvis man må dempe angst med 10 halvkitere så har man faktisk et alkoholproblem også. En øl for å roe nervene, men 10? Da er man drita. 
Ta tak i angsten i stedet for å ty til fylla.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun nevner ofte jobb i Forsvaret, men det nevnes aldri hva slags soldat hun var eller om hun var befal? Var hun i luft, sjø eller hæren?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (7 minutter siden):

Hun nevner ofte jobb i Forsvaret, men det nevnes aldri hva slags soldat hun var eller om hun var befal? Var hun i luft, sjø eller hæren?

Mener hun har sagt noe om at flyskrekken kom etter hun var i forsvaret.... Så mulig hun var i luft.

Endret av Bibbi_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Jeg sendte inn i går. Men skal ta noen i dag også 

👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeisen skrev (1 time siden):

Hun jobbet vist i HR på kontor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...