Xmasclovn Skrevet 14. februar #4161 Del Skrevet 14. februar Bulsara skrev (9 timer siden): Hva skjer med pustingen da? Er det noe fokus for tiden? Håper da virkelig det, å huske å puste er meget viktig! Såpass viktig at det må skrives ned lissom…. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. februar #4162 Del Skrevet 14. februar Xmasclovn skrev (Akkurat nå): Håper da virkelig det, å huske å puste er meget viktig! Såpass viktig at det må skrives ned lissom…. Hmm. Nytt produkttips? Ølglass med teksten "Pust!" på? 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 14. februar #4163 Del Skrevet 14. februar Snublefot62 skrev (4 minutter siden): I følge LinkedIn profilen hennes jobbet hun på HR avdelingen. Så dvs sitte på baken hver dag? Stemmer bedre enn at hun hadde en «aktiv» jobb i forsvaret. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 14. februar #4164 Del Skrevet 14. februar Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Hmm. Nytt produkttips? Ølglass med teksten "Pust!" på? 😂 Pust godt imellom bælminga! 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 14. februar #4165 Del Skrevet 14. februar Nussepus skrev (1 minutt siden): Så dvs sitte på baken hver dag? Stemmer bedre enn at hun hadde en «aktiv» jobb i forsvaret. Mest sannsynlig en kontorjobb ja, HR er som regel det. Siden det ikke fremkommer hva slags utdanning hun har ser jeg for meg at det var noe sekretær aktig. Papirflytter kanskje😜 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 14. februar #4166 Del Skrevet 14. februar Sharp75! skrev (2 timer siden): Det er det ingen som har støttet. Men når folk lager seg en egen sannhet, da holder ikke jeg kjeft. Ikke irl heller. Meget tøft!😎 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. februar #4167 Del Skrevet 14. februar Snublefot62 skrev (31 minutter siden): Nei vi VET ikke, men TL påstår selv at hun drakk 10 halvlitere med øl fra ankomst til flyplassen til boarding. Og hun klagde når boarding ble utsatt fordi da kunne hun ha drukket mer.... Hun fremsto som rimelig godt beruset så det er relativt liten tvil om at det var alkoholkonsum. Vi kan spekulere opp og ned i mente på antall halvlitere (eller om det var 0,33), om det var melk og ikke øl, eller om det var lettøl eller Carlsberg. Men alt blir spekulasjoner. Det eneste vi kan forholde oss til er det hun selv la ut, og det var 10 halvlitere på ca 2-2,5 timer og en rimelig bra full oppførsel. Og det hun da viser frem (uavhengig av om det er oppdiktet eller ikke) viser et problematisk forhold til alkohol og flyving. Og det har hun bevisst valgt å eksponere på sin SoMe kanal som den påvirkeren hun er. Og det er kritikkverdig. Men av en eller annen grunn skal det altså forsvares. Jeg følger ikke dama, så jeg bare spurte av nysgjerrighet. Håper ikke du trodde at jeg forsvarte henne. Men jeg plukker opp at folk mener det ikke er forskjell på 0,33 og 0,5. Prosentmessig er det veldig stor forskjell, rett i underkant av 40%. Ganske betydelig og utgjør et par liter når enhetene ganges med 10. Men selvfølgelig helt hinsides på 2,5timer og før en flyvning. Og Lien dokumenterte visst 0,5 så da er den saken grei. Jeg hadde vært engstelig for om jeg kom meg ut dersom jeg måtte komme meg ut nødutgangene, eller vært til hinder for andre og vært ansvarlig for deres død fordi jeg var i veien i en sånn nødsituasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 14. februar #4168 Del Skrevet 14. februar Blåttvann skrev (2 minutter siden): Jeg følger ikke dama, så jeg bare spurte av nysgjerrighet. Håper ikke du trodde at jeg forsvarte henne. Men jeg plukker opp at folk mener det ikke er forskjell på 0,33 og 0,5. Prosentmessig er det veldig stor forskjell, rett i underkant av 40%. Ganske betydelig og utgjør et par liter når enhetene ganges med 10. Men selvfølgelig helt hinsides på 2,5timer og før en flyvning. Og Lien dokumenterte visst 0,5 så da er den saken grei. Jeg hadde vært engstelig for om jeg kom meg ut dersom jeg måtte komme meg ut nødutgangene, eller vært til hinder for andre og vært ansvarlig for deres død fordi jeg var i veien i en sånn nødsituasjon. 🙏🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet 14. februar #4169 Del Skrevet 14. februar Xmasclovn skrev (27 minutter siden): Mest sannsynlig en kontorjobb ja, HR er som regel det. Siden det ikke fremkommer hva slags utdanning hun har ser jeg for meg at det var noe sekretær aktig. Papirflytter kanskje😜 Ahhh. Akkurat ja. Fiffig og bare si at man har jobbet i forsvaret da det får folk til å tro at det er noe mer fancy enn å jobbe på kontor. Men der har vi vel Therese. Veldig opptatt av å vise at hun har en karriere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. februar #4170 Del Skrevet 14. februar (endret) Sharp75! skrev (8 minutter siden): 🙏🙏 Det er helt useriøst å mene at en forskjell på 40% er marginal eller ubetydelig forskjell. Går man 40% ned i lønn, som de fleste som går over på AAP gjør f.eks, så er det ganske så betydelig for de aller fleste. Kontekst har selvfølgelig mye å si, men når noe er nært halvparten eller dobbelt av noe annet så er det som regel ganske betydelig. Greit at man vil ta Therese, men vi må forholde oss til realitetene. Og nettopp derfor kan man på tross av det over si at Therese drakk ekstremt mye før flyvningen uansett om hun drakk 0,33 eller 0,5, selv om det er betydelige forskjeller mellom de to. Endret 14. februar av Blåttvann 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfru Skrevet 14. februar #4171 Del Skrevet 14. februar Blåttvann skrev (1 minutt siden): Det er helt useriøst å mene at en forskjell på 40% er marginal eller ubetydelig forskjell. Går man 40% ned i lønn, som de fleste som går over på AAP gjør f.eks, så er det ganske så betydelig for de aller fleste. Kontekst har selvfølgelig mye å si, men når noe er nært halvparten eller dobbelt av noe annet så er det som regel ganske betydelig. Greit at man vil ta Therese, men vi må forholde oss til realitetene når tallene er så klare. Og nettopp derfor kan man på tross av det over si at Therese drakk ekstremt mye før flyvningen. Jeg har delt bildene tidligere, men her er de igjen. Dette er ikke 0,33 glass. Therese sa selv at hun hadde drukket 10 halvlitere. Skjønner det er vanskelig for enkelte å ta innover seg, men dette ble godt dokumentert på snap. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. februar #4172 Del Skrevet 14. februar Anonymfru skrev (6 minutter siden): Jeg har delt bildene tidligere, men her er de igjen. Dette er ikke 0,33 glass. Therese sa selv at hun hadde drukket 10 halvlitere. Skjønner det er vanskelig for enkelte å ta innover seg, men dette ble godt dokumentert på snap. Alle er vel enige i dette nå? Det er diskusjonen om 40% er betydelig eller ei jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. februar #4173 Del Skrevet 14. februar Blåttvann skrev (20 minutter siden): Jeg følger ikke dama, så jeg bare spurte av nysgjerrighet. Håper ikke du trodde at jeg forsvarte henne. Men jeg plukker opp at folk mener det ikke er forskjell på 0,33 og 0,5. Prosentmessig er det veldig stor forskjell, rett i underkant av 40%. Ganske betydelig og utgjør et par liter når enhetene ganges med 10. Men selvfølgelig helt hinsides på 2,5timer og før en flyvning. Og Lien dokumenterte visst 0,5 så da er den saken grei. Jeg hadde vært engstelig for om jeg kom meg ut dersom jeg måtte komme meg ut nødutgangene, eller vært til hinder for andre og vært ansvarlig for deres død fordi jeg var i veien i en sånn nødsituasjon. Nei jeg mente ikke at du forsvarte det. Men enkelte andre her gjør det. Men ikke vri det jeg sa til noe jeg ikke sa. Jeg sa at om hun drakk 10 stk 0,33 eller 10 stk 0,5 så utgjør det ingen forskjell på om hun var dritings eller ikke. Det er jo det som er hovedproblemet til de som forsvarer dette her, at om hun drakk 10 stk 0,33L så hadde det ikke vært like ille. Men realiteten er at hun ville fortsatt hatt over 2,5% promille rundt boarding. Her er utregning med 0,33L i stede for 0,5L, fortsatt hentet fra avogtil.no: Ut i fra klokkeslettene jeg la inn vil dette tidsromme svare til når hun var på flyet. Og det er jo sjarmerende tilstand å være i på et fly. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 14. februar #4174 Del Skrevet 14. februar (endret) Anonymfru skrev (17 minutter siden): Jeg har delt bildene tidligere, men her er de igjen. Dette er ikke 0,33 glass. Therese sa selv at hun hadde drukket 10 halvlitere. Skjønner det er vanskelig for enkelte å ta innover seg, men dette ble godt dokumentert på snap. Det er 0.4 glass og nei, hun sa 10 øl. Endret 14. februar av Sharp75! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. februar #4175 Del Skrevet 14. februar (endret) Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Nei jeg mente ikke at du forsvarte det. Men enkelte andre her gjør det. Men ikke vri det jeg sa til noe jeg ikke sa. Jeg sa at om hun drakk 10 stk 0,33 eller 10 stk 0,5 så utgjør det ingen forskjell på om hun var dritings eller ikke. Det er jo det som er hovedproblemet til de som forsvarer dette her, at om hun drakk 10 stk 0,33L så hadde det ikke vært like ille. Men realiteten er at hun ville fortsatt hatt over 2,5% promille rundt boarding. Her er utregning med 0,33L i stede for 0,5L, fortsatt hentet fra avogtil.no: Ut i fra klokkeslettene jeg la inn vil dette tidsromme svare til når hun var på flyet. Og det er jo sjarmerende tilstand å være i på et fly. Prøvde ikke vri på det du sa, derfor skrev jeg "folk" og ikke "du" da jeg sa hva jeg hadde plukket opp av hva folk sa i tråden. Jeg skrev i samme innlegg at det var et hinsides alkoholkonsum uansett dl, så vet ikke hvorfor du sier det som om jeg er uenig. Tidligere i tråden, som jeg sa, så sies det at forskjellen er ubetydelig og/eller marginal mellom 0,33 og 0,5, det er jo direkte feil. Endret 14. februar av Blåttvann 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. februar #4176 Del Skrevet 14. februar Blåttvann skrev (2 minutter siden): Prøvde ikke vri på det du sa, derfor skrev jeg "folk" og ikke "du" da jeg sa hva jeg hadde plukket opp av hva folk sa i tråden. Jeg skrev i samme innlegg at det var et hinsides alkoholkonsum uansett dl, så vet ikke hvorfor du sier det som om jeg er uenig. Tidligere i tråden, som jeg sa, så sies det at forskjellen er ubetydelig og/eller marginal mellom 0,33 og 0,5, det er jo direkte feil. Ja. Forskjellen på hvor full hun er er marginal. Det er ikke direkte feil. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KraKriAm Skrevet 14. februar #4177 Del Skrevet 14. februar Hva så om hun drakk seg full før flyturen? Bedre enn at hun freaker ut av flyskrekk på flyturen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. februar #4178 Del Skrevet 14. februar KraKriAm skrev (1 minutt siden): Hva så om hun drakk seg full før flyturen? Bedre enn at hun freaker ut av flyskrekk på flyturen? Det er dårlig forbilde og elendig løsning på et problem som burde løses på andre måter. I tillegg vil en passasjer så full som TL sannsynligvis var utgjøre en større risiko for andre passasjerer om det skjer noe på turen. Det er en grunn til at servering om bord på fly er blitt kraftig begrenset i forhold til før, og at crewet ombord nå faktisk har lov til å nekte fulle passasjerer å være med. 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 14. februar #4179 Del Skrevet 14. februar Sharp75! skrev (1 time siden): 0.4 glass. Fortsett og dann deres egen sannhet og spre løgn i kjent KG stil. 😂 OMG! Ser du snappene til TL og hører hva hun sier? Hvordan er det mulig?? Det virker også som du tar dette veldig personlig.... 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 14. februar #4180 Del Skrevet 14. februar Bibbi_ skrev (17 minutter siden): 😂 OMG! Ser du snappene til TL og hører hva hun sier? Hvordan er det mulig?? Det virker også som du tar dette veldig personlig.... Jeg tar det personlig? Ja visst. Om det er DIN sannhet, tro på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå