skruf Skrevet 12. februar #4041 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (15 timer siden): Hadde jeg drukket 10 stk 1/2 litere med øl så måtte noen bært meg inn på fly 🙈 Samme her; 10 halvlitere i løpet av et ganske kort tidsrom er mye! Hadde blitt pærings, i tillegg til stinn og full mage + konstant tissetrengt. Er det rusen hun må oppnå for å døyve flyskrekken så tror jeg heller at noen kjappe shotter ville gjort susen. Hun risikerer også å bli nektet adgang til flyet hvis hun blir for beruset Nå reiste hun med ei venninne, venninna nippet til et par glass vin, mens Therese bokstavelig talt bælmet nedpå. Kjøpte flere øl i slengen. Dette gjør hun også når hun drar på familieferie med mann og barn. Jeg synes ikke noe om å sitte å bælme innpå med alkohol foran barnet sitt, selv om det er for å døyve flyskrekk. Man kan også oppleve at rusen gir motsatt effekt og forsterker angsten. Hun burde heller oppsøke lege å få resept på beroligende for å ta i forkant av flytur, og deretter jobbe med angsten for å fly. Melde seg på ett kurs. Med mindre man flyr hver dag så blir man ikke avhengig av beroligende tabletter før en flytur. Og det vil være bedre for barnet. Hun ser ikke at moren tar en tablett en time før avreise, kontra at moren drikker seg brisen. Det er ulike typer beroligende, ikke alle gjør deg trøtt og sløv. Hadde selv flyskrekk og måtte alltid drikke to glass vin før avreise, men etter at barna ble eldre så syntes jeg det ble feil og ikke ett godt forbilde for de at jeg måtte drikke før hver tur. Så jeg oppsøkte lege og fikk resept på en liten pakke. Og det funket skikkelig bra! Ikke noe panikkfølelse eller panikkangst, helt rolig i hodet uten å være påvirket. Endelig klarte jeg å slappe av. Nå så tar jeg ingen tablett før flytur, men jeg har med meg i håndbagasjen. Det er nok å vite at det er tilgjengelig. Ikke blitt avhengig og ingen mamma som drikker vin på flyplassen. Dog; da jeg brukte vin for å roe nerver før fly så var det aldri snakk om samme mengder som Therese Da de reiste hjem fra syden (husker ikke hvilket land de var i) sist sommerferie så var hun tydelig beruset. Da gikk det i drinker på hotellet allerede før utsjekk. Kjøpte to i slengen. Jeg fatter ikke at hun tør å hive innpå sånne mengder å risikere å bli nektet ombordstigning. Og ikke minst; hva om noe oppstår og hun må ta ansvar for barnet og seg selv? 10 halvlitere på ca 2 timer til en kvinne vil jeg anta gir ganske høy promille. Selv mannen min på 196 og ca 85kg ville ha blitt på en snurr og fått ganske høy promille av så mye øl ila 2 timer. Kvinner har lavere toleransegrense enn menn. For flyskrekken sin del så er det bra at hun ikke unngår å ta fly men heller eksponerer seg for det, men hun bør jobbe med måten hun håndterer flyskrekken på. For gøy så sjekket jeg promillekalkulatoren til avogtil; la inn kvinne, 70kg, øl, 4,7%, tidsrom 18-20 og 10 glass med 0,4 og da kom det opp at max promillenivå var mellom 3,3%-3,7% kl 20.24. Det er alvorlig høy promille. Håper hun overdrev mengde glass, men tviler siden hun sa 10,5 halvlitere. (to timer tidsintervall er såklart å gjette, men baserer det på at man må møte opp en time før avgang på innenlandsreiser, flyet var forsinket, og da hun satt på flyet så skrev hun at nå skulle de egentlig ha landet, og flyturen Oslo Lufthavn-Flesland tar i underkant av en time, så tror to timer stemmer ganske bra) Skroll nedover linken så kommer det opp hvordan kroppen reagerer på ulike nivå av promille. Såklart, flere faktorer spiller inn; om man nettopp har spist, vekt (jeg vet ikke vekten til Therese), om man er trøtt og sliten eller opplagt, hvor mye man er vant til å drikke fra før, generell dagsform, tidsrom.. Men 10 halvlitere må hun ha merket. Jeg har ikke vært på snap i dag, men vil tro hun kjenner på bakrusen. https://avogtil.no/promillekalkulator/min-kalkulator/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 12. februar #4042 Del Skrevet 12. februar Jeg så også at hun sa hun hadde drukket 10 stk, men de glassene var ikke en halv liter. La oss være ærlige her, de aller fleste av oss er temmelig dritings etter 10 halvlitere. Jeg tror nok hun drakk en del, men ikke så mye. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 12. februar #4043 Del Skrevet 12. februar skruf skrev (18 minutter siden): Samme her; 10 halvlitere i løpet av et ganske kort tidsrom er mye! Hadde blitt pærings, i tillegg til stinn og full mage + konstant tissetrengt. Er det rusen hun må oppnå for å døyve flyskrekken så tror jeg heller at noen kjappe shotter ville gjort susen. Hun risikerer også å bli nektet adgang til flyet hvis hun blir for beruset Nå reiste hun med ei venninne, venninna nippet til et par glass vin, mens Therese bokstavelig talt bælmet nedpå. Kjøpte flere øl i slengen. Dette gjør hun også når hun drar på familieferie med mann og barn. Jeg synes ikke noe om å sitte å bælme innpå med alkohol foran barnet sitt, selv om det er for å døyve flyskrekk. Man kan også oppleve at rusen gir motsatt effekt og forsterker angsten. Hun burde heller oppsøke lege å få resept på beroligende for å ta i forkant av flytur, og deretter jobbe med angsten for å fly. Melde seg på ett kurs. Med mindre man flyr hver dag så blir man ikke avhengig av beroligende tabletter før en flytur. Og det vil være bedre for barnet. Hun ser ikke at moren tar en tablett en time før avreise, kontra at moren drikker seg brisen. Det er ulike typer beroligende, ikke alle gjør deg trøtt og sløv. Hadde selv flyskrekk og måtte alltid drikke to glass vin før avreise, men etter at barna ble eldre så syntes jeg det ble feil og ikke ett godt forbilde for de at jeg måtte drikke før hver tur. Så jeg oppsøkte lege og fikk resept på en liten pakke. Og det funket skikkelig bra! Ikke noe panikkfølelse eller panikkangst, helt rolig i hodet uten å være påvirket. Endelig klarte jeg å slappe av. Nå så tar jeg ingen tablett før flytur, men jeg har med meg i håndbagasjen. Det er nok å vite at det er tilgjengelig. Ikke blitt avhengig og ingen mamma som drikker vin på flyplassen. Dog; da jeg brukte vin for å roe nerver før fly så var det aldri snakk om samme mengder som Therese Da de reiste hjem fra syden (husker ikke hvilket land de var i) sist sommerferie så var hun tydelig beruset. Da gikk det i drinker på hotellet allerede før utsjekk. Kjøpte to i slengen. Jeg fatter ikke at hun tør å hive innpå sånne mengder å risikere å bli nektet ombordstigning. Og ikke minst; hva om noe oppstår og hun må ta ansvar for barnet og seg selv? 10 halvlitere på ca 2 timer til en kvinne vil jeg anta gir ganske høy promille. Selv mannen min på 196 og ca 85kg ville ha blitt på en snurr og fått ganske høy promille av så mye øl ila 2 timer. Kvinner har lavere toleransegrense enn menn. For flyskrekken sin del så er det bra at hun ikke unngår å ta fly men heller eksponerer seg for det, men hun bør jobbe med måten hun håndterer flyskrekken på. For gøy så sjekket jeg promillekalkulatoren til avogtil; la inn kvinne, 70kg, øl, 4,7%, tidsrom 18-20 og 10 glass med 0,4 og da kom det opp at max promillenivå var mellom 3,3%-3,7% kl 20.24. Det er alvorlig høy promille. Håper hun overdrev mengde glass, men tviler siden hun sa 10,5 halvlitere. (to timer tidsintervall er såklart å gjette, men baserer det på at man må møte opp en time før avgang på innenlandsreiser, flyet var forsinket, og da hun satt på flyet så skrev hun at nå skulle de egentlig ha landet, og flyturen Oslo Lufthavn-Flesland tar i underkant av en time, så tror to timer stemmer ganske bra) Skroll nedover linken så kommer det opp hvordan kroppen reagerer på ulike nivå av promille. Såklart, flere faktorer spiller inn; om man nettopp har spist, vekt (jeg vet ikke vekten til Therese), om man er trøtt og sliten eller opplagt, hvor mye man er vant til å drikke fra før, generell dagsform, tidsrom.. Men 10 halvlitere må hun ha merket. Jeg har ikke vært på snap i dag, men vil tro hun kjenner på bakrusen. https://avogtil.no/promillekalkulator/min-kalkulator/ 0.33 og 0.4 glass til 0.5 ja da hauser vi det opp. Snakk om å overdrive. Å nei, ikke alle som kjenner på bakrusen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. februar #4044 Del Skrevet 12. februar skruf skrev (20 minutter siden): Samme her; 10 halvlitere i løpet av et ganske kort tidsrom er mye! Hadde blitt pærings, i tillegg til stinn og full mage + konstant tissetrengt. Er det rusen hun må oppnå for å døyve flyskrekken så tror jeg heller at noen kjappe shotter ville gjort susen. Hun risikerer også å bli nektet adgang til flyet hvis hun blir for beruset Nå reiste hun med ei venninne, venninna nippet til et par glass vin, mens Therese bokstavelig talt bælmet nedpå. Kjøpte flere øl i slengen. Dette gjør hun også når hun drar på familieferie med mann og barn. Jeg synes ikke noe om å sitte å bælme innpå med alkohol foran barnet sitt, selv om det er for å døyve flyskrekk. Man kan også oppleve at rusen gir motsatt effekt og forsterker angsten. Hun burde heller oppsøke lege å få resept på beroligende for å ta i forkant av flytur, og deretter jobbe med angsten for å fly. Melde seg på ett kurs. Med mindre man flyr hver dag så blir man ikke avhengig av beroligende tabletter før en flytur. Og det vil være bedre for barnet. Hun ser ikke at moren tar en tablett en time før avreise, kontra at moren drikker seg brisen. Det er ulike typer beroligende, ikke alle gjør deg trøtt og sløv. Hadde selv flyskrekk og måtte alltid drikke to glass vin før avreise, men etter at barna ble eldre så syntes jeg det ble feil og ikke ett godt forbilde for de at jeg måtte drikke før hver tur. Så jeg oppsøkte lege og fikk resept på en liten pakke. Og det funket skikkelig bra! Ikke noe panikkfølelse eller panikkangst, helt rolig i hodet uten å være påvirket. Endelig klarte jeg å slappe av. Nå så tar jeg ingen tablett før flytur, men jeg har med meg i håndbagasjen. Det er nok å vite at det er tilgjengelig. Ikke blitt avhengig og ingen mamma som drikker vin på flyplassen. Dog; da jeg brukte vin for å roe nerver før fly så var det aldri snakk om samme mengder som Therese Da de reiste hjem fra syden (husker ikke hvilket land de var i) sist sommerferie så var hun tydelig beruset. Da gikk det i drinker på hotellet allerede før utsjekk. Kjøpte to i slengen. Jeg fatter ikke at hun tør å hive innpå sånne mengder å risikere å bli nektet ombordstigning. Og ikke minst; hva om noe oppstår og hun må ta ansvar for barnet og seg selv? 10 halvlitere på ca 2 timer til en kvinne vil jeg anta gir ganske høy promille. Selv mannen min på 196 og ca 85kg ville ha blitt på en snurr og fått ganske høy promille av så mye øl ila 2 timer. Kvinner har lavere toleransegrense enn menn. For flyskrekken sin del så er det bra at hun ikke unngår å ta fly men heller eksponerer seg for det, men hun bør jobbe med måten hun håndterer flyskrekken på. For gøy så sjekket jeg promillekalkulatoren til avogtil; la inn kvinne, 70kg, øl, 4,7%, tidsrom 18-20 og 10 glass med 0,4 og da kom det opp at max promillenivå var mellom 3,3%-3,7% kl 20.24. Det er alvorlig høy promille. Håper hun overdrev mengde glass, men tviler siden hun sa 10,5 halvlitere. (to timer tidsintervall er såklart å gjette, men baserer det på at man må møte opp en time før avgang på innenlandsreiser, flyet var forsinket, og da hun satt på flyet så skrev hun at nå skulle de egentlig ha landet, og flyturen Oslo Lufthavn-Flesland tar i underkant av en time, så tror to timer stemmer ganske bra) Skroll nedover linken så kommer det opp hvordan kroppen reagerer på ulike nivå av promille. Såklart, flere faktorer spiller inn; om man nettopp har spist, vekt (jeg vet ikke vekten til Therese), om man er trøtt og sliten eller opplagt, hvor mye man er vant til å drikke fra før, generell dagsform, tidsrom.. Men 10 halvlitere må hun ha merket. Jeg har ikke vært på snap i dag, men vil tro hun kjenner på bakrusen. https://avogtil.no/promillekalkulator/min-kalkulator/ Dette er jo skremmende.. men hva gjør hun når hun skal hjem? For dama har vel bil på Gardermoen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. februar #4045 Del Skrevet 12. februar Sharp75! skrev (1 minutt siden): 0.33 og 0.4 glass til 0.5 ja da hauser vi det opp. Snakk om å overdrive. Å nei, ikke alle som kjenner på bakrusen. Mener du att TL overdriver eller Skruf? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 12. februar #4046 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (7 minutter siden): Dette er jo skremmende.. men hva gjør hun når hun skal hjem? For dama har vel bil på Gardermoen? Å snart skal hun vel på ferie med datteren, drikker hun alkohol før flyreise da også? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. februar #4047 Del Skrevet 12. februar Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Å snart skal hun vel på ferie med datteren, drikker hun alkohol før flyreise da også? Ja det gjør hun.. hun drikker mye før flyreise med familien 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 12. februar #4048 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (14 minutter siden): Ja det gjør hun.. hun drikker mye før flyreise med familien Det er jo veldig bra! En beruset mor og en far med bul i buksa 🙈 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 12. februar #4049 Del Skrevet 12. februar Sharp75! skrev (35 minutter siden): 0.33 og 0.4 glass til 0.5 ja da hauser vi det opp. Snakk om å overdrive. Å nei, ikke alle som kjenner på bakrusen. Hva har formen hennes dagen derpå med saken å gjøre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 12. februar #4050 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (37 minutter siden): Mener du att TL overdriver eller Skruf? Skruf Bibbi_ skrev (4 minutter siden): Hva har formen hennes dagen derpå med saken å gjøre? Skruf som skriver om bakrus og jeg kommenterer dette 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 12. februar #4051 Del Skrevet 12. februar Nå skal hun lansere en kopi av Stanly koppen. Som om ikke det er ekstremt sent, og «alle» andre har allerede gjort det. Jeg har så vanskelig for å tro at hun er noe som helst hyggelig utenfor skjermen heller. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 12. februar #4052 Del Skrevet 12. februar Sharp75! skrev (4 minutter siden): Skruf Skruf som skriver om bakrus og jeg kommenterer dette 😉 Takk, hadde ikke fått meg siste del i siste setning 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 12. februar #4053 Del Skrevet 12. februar Altså, er hun 5 år? Hun beviser gang på gang at hun ikke tåler at alle ikke sleiker henne oppover ryggen. Bilde fra TL sin snap 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneR Skrevet 12. februar #4054 Del Skrevet 12. februar Går butikken hennes på Mosseporten bra, tro? De gangene jeg har gått forbi har det aldri vært noen inne der 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. februar #4055 Del Skrevet 12. februar Sharp75! skrev (25 minutter siden): Skruf Skruf som skriver om bakrus og jeg kommenterer dette 😉 For du ville ikke følt noe rus om du drakk 10 halvlitere på kort tid? Nå er det TL som sier hun drakk 10 halvlitere. Ikke 10 stk 0.4 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfru Skrevet 12. februar #4056 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (12 minutter siden): For du ville ikke følt noe rus om du drakk 10 halvlitere på kort tid? Nå er det TL som sier hun drakk 10 halvlitere. Ikke 10 stk 0.4 10 x 0.4 er også MYE alkohol på så kort tid. Hu var tydelig beruset. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12. februar #4057 Del Skrevet 12. februar Anonymfru skrev (24 minutter siden): 10 x 0.4 er også MYE alkohol på så kort tid. Hu var tydelig beruset. Helt klart mye.. spiller jo liten rolle om det er 0.4 eller 0.5.. men på 10 stk enheter så utgjør det jo mye.. å dette var på kort tid 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfru Skrevet 12. februar #4058 Del Skrevet 12. februar 5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 12. februar #4059 Del Skrevet 12. februar elskersommer skrev (59 minutter siden): For du ville ikke følt noe rus om du drakk 10 halvlitere på kort tid? Nå er det TL som sier hun drakk 10 halvlitere. Ikke 10 stk 0.4 Rus ja, bakrus nei. Jeg har ikke kommentert noe om rus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 12. februar #4060 Del Skrevet 12. februar Sharp75! skrev (2 timer siden): Skruf Skruf som skriver om bakrus og jeg kommenterer dette 😉 Bakrus er jo en bagatell i det hele, men såklart det du henger deg opp i..Hvis du leser så påstår jeg ikke at hun har bakrus i dag. Jeg skrev at jeg har ikke vært på snap enda, men vil tro hun kjente på bakrusen da hun våknet. Vil tro betyr ikke det samme som at hun gjør. Litt edruelig (🙃) bør du være når du vrenger på det andre skriver. Jeg gikk ut i fra hva Therese selv postet i går da jeg la inn utregning for promillenivå, men selv om hun sa halvlitere så la jeg inn 0,4 da halvlitersglass med øl sjeldent inneholder 0,5 men 0;4. Hun filmet glassene, og det var ikke 0,33. 0,33 er flasker, og tømmer man ei flaske over i ett halvliter ølglass så blir ikke glasset fylt helt opp. Therese drakk øl som tappes fra ølfat i glassene Men det er altså en evt bakrus når man våkner dagen etter ett så høyt promillenivå du synes det er hårreisende at noen tenker om en som har bælmet innpå 4 liter øl på kort tid. Jaja, deg om det. Mulig Therese våknet frisk og rask i dag, uten et snev av hodepine eller noe etter de literene med øl før avreise, supert for henne🙌🏻 Personlig så ville jeg vært bekymret for eget inntak og forbruk av alkohol hadde jeg klart å drukket så mye, oppnådd høy promille og ikke hatt noen etterdønning av det. Jeg drikker ikke alkohol lengre, men mannen min gjør, og hadde han drukket 10 halvlitere så ville han vært synlig beruset og kjent det dagen etter. Noe de fleste som har ett normalt forhold til alkohol ville gjort. Igjen; jeg påsto ikke at hun våknet opp med hangover. Jeg skrev at jeg vil tro hun kjente det. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå