K_mb Skrevet 6. august 2023 #2321 Del Skrevet 6. august 2023 (endret) Isola2 skrev (1 time siden): Kjekt å spare litt penger når man har kasta ut så mye på hus og møbler… Klart det. Finnes det en grådigere bransje? Fisker og fisker etter spons mens de bedriver bruk og kast, og flasher sin "rikdom" i all offentlighet. Bedriftene er rene reklamekanaler ofte med manglende merking. Sekundærbolig, dyre møbler, fastplass på camping i Sverige, x-antall turer årlig i inn og utland. Mens enkelte barnefamilier bare kan drømme om en tur til dyreparken, fisker influencere etter spons for å spare penger. For en kvalmende møkkabransje dette er! Endret 6. august 2023 av K_mb 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 6. august 2023 #2322 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg er forsåvidt enig i spørsmålet om hvordan de f.eks får råd til leilighet i Kr.sand, men de skal leie ut, og mange har da hytter og klarer dette fint uten å leie ut? I tillegg er det jo en mann inni bildet her. Regner med han betaler sin del? Og hva vet vi om midler de har fra før? Bare sånn for å si at det er mange som kjøper hytte uten å være «ekstra bemidlet», og når de i tillegg skal leie ut, så sier det seg jo litt selv at de ikke svømmer i penger. Har selv hytte og hus, uten å ha mer enn «vanlige» jobber - og vi leier ikke ut. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 6. august 2023 #2323 Del Skrevet 6. august 2023 Festlig for naboene i rekkehusområdet at noen kjøper hus som ferie- og utleiebolig. Spørs hvor populært det blir. Ellers fikk jeg med meg at Monica skal være med og shoppe dobørste, jada 😳 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sawyer Skrevet 6. august 2023 #2324 Del Skrevet 6. august 2023 Tiara07 skrev (53 minutter siden): Jeg er forsåvidt enig i spørsmålet om hvordan de f.eks får råd til leilighet i Kr.sand, men de skal leie ut, og mange har da hytter og klarer dette fint uten å leie ut? I tillegg er det jo en mann inni bildet her. Regner med han betaler sin del? Og hva vet vi om midler de har fra før? Bare sånn for å si at det er mange som kjøper hytte uten å være «ekstra bemidlet», og når de i tillegg skal leie ut, så sier det seg jo litt selv at de ikke svømmer i penger. Har selv hytte og hus, uten å ha mer enn «vanlige» jobber - og vi leier ikke ut. Nå kan du ikke sammenligne hytte og en ren sekundærbolig. Sistnevnte blir også heftig skattelagt. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 6. august 2023 #2325 Del Skrevet 6. august 2023 (endret) Tiara07 skrev (1 time siden): Jeg er forsåvidt enig i spørsmålet om hvordan de f.eks får råd til leilighet i Kr.sand, men de skal leie ut, og mange har da hytter og klarer dette fint uten å leie ut? I tillegg er det jo en mann inni bildet her. Regner med han betaler sin del? Og hva vet vi om midler de har fra før? Bare sånn for å si at det er mange som kjøper hytte uten å være «ekstra bemidlet», og når de i tillegg skal leie ut, så sier det seg jo litt selv at de ikke svømmer i penger. Har selv hytte og hus, uten å ha mer enn «vanlige» jobber - og vi leier ikke ut. De har også et fastplass på camping som også er en utgiftspost. Det er vel helheten det reageres på med tanke på at mange med gode inntekter sliter i disse dager med renten og prisøkningen generelt. Vi har hytte i Sverige, den har vi hatt i mange år og den er nedbetalt, men vi har stadig løpende utgifter på den, og det koster kan jeg love. Vi med vår helt OK inntekt har ikke råd til en sekundærbolig (ikke at det er et ønske, men sånn for perspektiv), flere sliter med å ha råd til å eie egen bolig til tross for greie jobber med ok lønn, derfor kan det nok provosere at de også har råd til sekundærbolig og alt annet, i tillegg prakkes alt mulig crap på folk. Hun fremstiller livet sitt som et eneste stort stress, mens andre stresser med å få levert barn i barnehage/sfo til 07.30, for så å jobbe i 8 timer, hente barn, og gjøre alt TL gnåler om at hun skal gjøre mens andre fortsatt er på jobb. Så skal barn hjem, det skal brukes tid på de, mens middag og klesvask og alt annet også skal tas. Føler meg nesten privilegert som har hytte i disse dager, men sydenturen ble droppet i år pga alle utgiftene som har blitt mye dyrere og ferien ble stort sett på hytta foruten om et par småturer hit og dit, og det var faktisk mer enn godt nok. Og det er vel hele poenget mitt, utgiftene som har steget i samfunnet på generelt basis stopper ikke disse influencerne i å shoppe, reise, kaste og bruke, mens andre skrenker inn så godt de kan og må sørge for at de viktigste primære behovene blir dekket som jo er mat, tak over hodet, strøm og klær! Endret 6. august 2023 av K_mb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. august 2023 #2326 Del Skrevet 6. august 2023 K_mb skrev (4 minutter siden): De har også et fastplass på camping som også er en utgiftspost. Det er vel helheten det reageres på med tanke på at mange med gode inntekter sliter i disse dager med renten og prisøkningen generelt. Vi har hytte i Sverige, den har vi hatt i mange år og den er nedbetalt, men vi har stadig løpende utgifter på den, og det koster kan jeg love. Vi med vår helt OK inntekt har ikke råd til en sekundærbolig, flere sliter med å ha råd til å eie egen bolig til tross for greie jobber med ok lønn, derfor kan det nok provosere at de også har råd til sekundærbolig og alt annet, i tillegg prakkes alt mulig crap på folk. Hun fremstiller livet sitt som et eneste stort stress, mens andre stresser med å få levert barn i barnehage/sfo til 07.30, for så å jobbe i 8 timer, hente barn, og gjøre alt TL gnåler om at hun skal gjøre mens andre fortsatt er på jobb. Så skal barn hjem, det skal brukes tid på de, mens middag og klesvask og alt annet også skal tas. Føler meg nesten privilegert som har hytte i disse dager, men sydenturen ble droppet i år pga alle utgiftene som har blitt mye dyrere og ferien ble stort sett på hytta foruten om et par småturer hit og dit, og det var faktisk mer enn godt nok. Og det er vel hele poenget mitt, utgiftene stopper ikke disse influencerne i å shoppe, reise, kaste og bruke, mens andre skrenker inn så godt de kan og må sørge for det viktigste som jo er mat, tak over hodet, strøm og klær! Er ikke misunnelig på hverken inntekt eller livsstil , da det å snylte på andre er en livsstil som ikke passer meg . Det å tjene penger på naive og lettlurte følgere , samt fiske etter spons tar ikke slutt før folk slutter å handle med henne / sponse henne . 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 6. august 2023 #2327 Del Skrevet 6. august 2023 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Er ikke misunnelig på hverken inntekt eller livsstil , da det å snylte på andre er en livsstil som ikke passer meg . Det å tjene penger på naive og lettlurte følgere , samt fiske etter spons tar ikke slutt før folk slutter å handle med henne / sponse henne . Helt enig!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. august 2023 #2328 Del Skrevet 6. august 2023 Fru G skrev (11 timer siden): Og ny bil for ikke lenge siden. I tillegg har hun egen designer til huset i Kristiansand, designer til uteplassen hjemme og til rommet til datteren.. Ja, det provoserer meg og det innrømmer jeg glatt. Folk står i matkø, det er dyrtid og hele hennes virksomhet handler om luksuslivet og salg av plastklær, overpriset termoser og kopper. Håndklær som ikke kan vaskes på 60% ei heller tromles. Alt dette for å ha skapt denne venninefølelsen. Hun sier på podkast at hun er stolt av hva hun har fått til. Verden vil bedras. Når skal folk våkne? Er det spons/samarbeid med denne designeren? Hvis det er, skal det merkes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 6. august 2023 #2329 Del Skrevet 6. august 2023 caremore skrev (4 minutter siden): Er det spons/samarbeid med denne designeren? Hvis det er, skal det merkes. Tror ikke hun har sagt noe om det, men følger ikke slavisk. Merking er uansett for vanskelig for disse i Remes stall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. august 2023 #2330 Del Skrevet 6. august 2023 Fru G skrev (5 minutter siden): Tror ikke hun har sagt noe om det, men følger ikke slavisk. Merking er uansett for vanskelig for disse i Remes stall. Har du navnet på designeren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 6. august 2023 #2331 Del Skrevet 6. august 2023 Tiara07 skrev (2 timer siden): Jeg er forsåvidt enig i spørsmålet om hvordan de f.eks får råd til leilighet i Kr.sand, men de skal leie ut, og mange har da hytter og klarer dette fint uten å leie ut? I tillegg er det jo en mann inni bildet her. Regner med han betaler sin del? Og hva vet vi om midler de har fra før? Bare sånn for å si at det er mange som kjøper hytte uten å være «ekstra bemidlet», og når de i tillegg skal leie ut, så sier det seg jo litt selv at de ikke svømmer i penger. Har selv hytte og hus, uten å ha mer enn «vanlige» jobber - og vi leier ikke ut. Det jeg reagerer på er at disse fremstiller det som om de jobber så hardt, døgnet rundt. De viser sitt forbruk uten å tenke over hvordan andre har det og det med å skape denne venninefølelelsen. Det er kynisk. Therese har også sagt i podkast at hun har mistet venner, men skaffet seg nye. De nye er hennes kollegaer. Med de samme kyniske salgskanalene sine. Det er derfor dem ikke merker med reklame. For da vil venninnerelasjonene forsvinne. Varene er overpriset og salgsargumentet er at 10% går til veldedighet. Hvorfor, for å vise sin godhet? Er det ekte godhet når det brukes i salgsøyemed? De må shoppe og leve luksuslivet så mye de vil for meg, men det er det etiske jeg stiller spørsmålstegn ved. Penger gjør tydeligvis noe med folk. Og det er denne Flashingen av luksuslivet jeg reagerer på. Samtidig er det utlevering av barn og en søster som døde i donorkø. Det er selvfølgelig tragisk, men å bruke det som innhold i hennes kanaler, vet vi om søsteren hadde godtatt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 6. august 2023 #2332 Del Skrevet 6. august 2023 caremore skrev (23 minutter siden): Har du navnet på designeren? Designlogg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. august 2023 #2333 Del Skrevet 6. august 2023 (endret) Unodostrez skrev (27 minutter siden): Designlogg Ser at det « reklameres» for CareLess i flere innlegg. Så her er det åpenbart knytninger og ingen random designer. Endret 6. august 2023 av caremore 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. august 2023 #2334 Del Skrevet 7. august 2023 caremore skrev (9 timer siden): Har du navnet på designeren? Designlogg er vel designeren hun har brukt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet 7. august 2023 #2335 Del Skrevet 7. august 2023 Hun nevner veldig ofte den designeren, tipper hun jobber gratis for å få omtale. I så fall skal det merkes. Jeg har tipset forbrukerombudet nå:-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePote Skrevet 7. august 2023 #2336 Del Skrevet 7. august 2023 (endret) Denne strikkegenseren hun hadde dropp på for kort tid siden, den ser det ikke ut som har solgt så veldig bra. Den inneholder 78% akryl, 20% polyester, 2% elastan til 699kr. Den er gørr kjedelig og sånn type genser har vært på markede i flere år. Nei da kjøper jeg meg heller garn selv som inneholder ull el alpakka, og strikker den sjæl for langt under 699kr! Endret 7. august 2023 av LillePote Skrivefeil 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 7. august 2023 #2337 Del Skrevet 7. august 2023 LillePote skrev (1 time siden): Denne strikkegenseren hun hadde dropp på for kort tid siden, den ser det ikke ut som har solgt så veldig bra. Den inneholder 78% akryl, 20% polyester, 2% elastan til 699kr. Den er gørr kjedelig og sånn type genser har vært på markede i flere år. Nei da kjøper jeg meg heller garn selv som inneholder ull el alpakka, og strikker den sjæl for langt under 699kr! 98% tett plast da ca. Klamt materiale som ikke puster. Ikke rart hun må ha pustepåminnelser på flaska🥹 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 7. august 2023 #2338 Del Skrevet 7. august 2023 Syns den gule/beige-whatever-kjolen hun går med hele tiden (for å teste hvordan stoffet reagerer (ler meg ihjel)) er mistenksomt lik noen kjoler Cubus hadde i vår. Jeg kjøpte en i rødt der. Også veldig morsomt hvordan hun drar frem at ermene må endres, og gudene vet hva. Ærlig taaaaaaaaaalt! La folk som kan dette gjøre denne jobben. Uten at de forteller om hele prosessen på story. Er bare så fjernt. Sorry men…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ignore Skrevet 8. august 2023 #2339 Del Skrevet 8. august 2023 Hva gjorde Therese før hun ble influencer? Hvilken utdanning har hun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 8. august 2023 #2340 Del Skrevet 8. august 2023 ignore skrev (37 minutter siden): Hva gjorde Therese før hun ble influencer? Hvilken utdanning har hun? Har jobbet i forsvaret, og vært leder for et senter eller var det treningssenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå