AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg sitter bare hjemme i hverdagen, treffer aldri venner og folk annet enn i helgene. Jeg dusjer ikke hver dag, det kan gå flere dager jeg ikke gidder å dusje eller skifte klær. Det er greit noen synes jeg er ekkel, men dere om det. Bruker i hvert fall ikke mye varmt vann, og vasker klær bare to ganger i måneden. Jeg lurer på hvor ofte dere andre som bare er hjemme dusjer? Hvordan vanene deres er? Det skal nevnes at jeg er barnløs, singel og 26 år. Anonymkode: 7ca2c...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er ikke ufør, men dusjer bare 2-3 ganger i uken nå i vinterhalvåret. Jeg bytter undertøy og vasker meg hver dag da. Anonymkode: 27218...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Jeg dusjer hver dag, med mindre jeg bare har vært hjemme, da dusjer jeg annenhver. Nå prøver jeg å vaske meg med klut og dusje bare hver tredje pga strømmen. Ufør, i 30-årene, har barn. Ordne meg, skifte klær og sminke meg gjør jeg hver eneste morgen uansett hvor sliten jeg er eller hvor vondt jeg har, fordi det gjør noe med selvfølelsen min, og dørstokkmila ut på butikk etc blir litt mindre. Føler meg mye mer vel når jeg er klar til å møte folk når som helst, ikke minst føler jeg meg litt mer normal når jeg står opp i vanlig tid og fikser meg slik arbeidsføre folk gjør. Anonymkode: f7bf0...387 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er ikke ufør men har hjemmekontor og er ikke sosial med noen fra og med nå og frem til jul pga korona. Jeg dusjer hver dag, men vasker nå håret bare hver tredje dag i stedet for annenhver dag. Dette for å spare strøm. Anonymkode: 02ae7...174 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Ja folk er forskjellige også uføre. Jeg føler meg ekkel hvis jeg går flere dager uten å dusje. Så jeg dusjer annenhver dag som oftes. Får lett fett hår og hvis jeg går flere dager uten. Liker å se noenlunde ut og når jeg er ute blant folk på butikker og senter. Liker å være litt sosial da det hjelper på min sosiale angst. Men har vært perioder der jeg har vært ganske dårlig og gått en uke uten at jeg dusjet, men da følte jeg meg ekkel og. Syns det er godt å dusje regelmessig og skifte truse og sokker hver dag. Kan gå med samme genser i 2-3 dager hvis det ikke er skitten og ikke lukter. Men vi er alle forskjellige uføre også. Anonymkode: f301c...3ff
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Dusjer hver dag, med noen få unntak da jeg ikke klarer. TS, du har havnet i en vond sirkel når du slutter å ta vare på deg selv! Personlig hygiene og rene klær bør alle ha. Anonymkode: 564b9...8f1 10
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sitter bare hjemme i hverdagen, treffer aldri venner og folk annet enn i helgene. Jeg dusjer ikke hver dag, det kan gå flere dager jeg ikke gidder å dusje eller skifte klær. Det er greit noen synes jeg er ekkel, men dere om det. Bruker i hvert fall ikke mye varmt vann, og vasker klær bare to ganger i måneden. Jeg lurer på hvor ofte dere andre som bare er hjemme dusjer? Hvordan vanene deres er? Det skal nevnes at jeg er barnløs, singel og 26 år. Anonymkode: 7ca2c...ac3 Sover du også i de samme klærne som du går med på dagtid? Anonymkode: b535a...c85 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Ufør 32,kvinne. Jeg dusjer annenhver dag. Vasker klær når det trengs, skifter på senga annenhver uke og passer på at leiligheten er ryddig og ren. Det første jeg gjør om morgenen er å vaske ansiktet, ta på litt sminke og fikse håret. Som noen andre sa, det er godt for selvfølelsen og dørstokkmila blir langt mindre for å komme seg ut og gjøre ting om man ordner seg med en gang på morgenen. Et ryddig hjem og en ren kropp er godt for sinnet. TS, tror du har havnet i en vond sirkel du sliter med å bryte ut av. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 68c52...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er gradert ufør, men jobber kun fra hjemmekontor nå pga smittevern. Jeg treffer med andre ord ikke veldig mye folk. Jeg dusjer annenhver dag og vasker meg med klut de dagene jeg ikke dusjer. Skifter selvsagt undertøy daglig, men hverdagsklær kan fint brukes i noen dager før de legges til vask. Anonymkode: 481d7...713 2
Gjest Rooosa Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 Hver dag. Jeg utfører også hudpleierutinen min, tar hårkur 2 ganger i uken, farger bryn og vipper, steller negler og føttene mine, barberer litt rundt omkring, smører meg godt, bruker selvbruning, steller tennene og tar på meg parfyme. Jeg hadde ikke tid til alt det der når jeg jobba. Nå har jeg, og det er deilig. Jeg liker å dolle meg litt😊 Jeg har vært ufør i noen år.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 At man er ufør, betyr ikke at man slutter å stelle seg. Selv dusjer jeg hver morgen for å våkne skikkelig, men jeg vasker ikke håret hver dag. Går heller aldri ut døra, uten å pusse tenner. Liker å være stelt, for min egen del, selv om jeg ikke skal møte noen. Anonymkode: ce211...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Dusjer ca annenhver dag. Det er ikke hver dag jeg orker, men prøver/ønsker stort sett å ta en varm dusj før leggetid hver kveld. Er stort sett bare hjemme. Ufør kvinne i slutten av 30 årene. Gift med to gutter i tenårene. Anonymkode: aee5c...51e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Synes det er sykt slitsomt å dusje, har mye OCD og ritualer med det, så orker ikke tanken på å dusje hver dag, i det siste har det bare vært en gang i uken. Føler liksom at jeg ikke trenger det når jeg er såpass lite blant folk. Skifter klær litt oftere da heldigvis. Anonymkode: c1b33...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg sitter bare hjemme i hverdagen, treffer aldri venner og folk annet enn i helgene. Jeg dusjer ikke hver dag, det kan gå flere dager jeg ikke gidder å dusje eller skifte klær. Det er greit noen synes jeg er ekkel, men dere om det. Bruker i hvert fall ikke mye varmt vann, og vasker klær bare to ganger i måneden. Jeg lurer på hvor ofte dere andre som bare er hjemme dusjer? Hvordan vanene deres er? Det skal nevnes at jeg er barnløs, singel og 26 år. Anonymkode: 7ca2c...ac3 Vet ikke hva det har med ufør å gjøre? I perioder der jeg ikke svetter kan jeg dusje 1-2 ganger i uka. I perioder jeg trener hver dag, dusjer jeg hver dag. I perioder jeg er veldig dårlig kan det være at jeg ikke dusjer hver dag selv om jeg «burde» pga kaldsvette og neseblod, men i så fall ligger man jo rett ut - ikke sikkert arbeidsføre mennesker heller dusjer hver dag midt under omgangssyke og influensa, liksom. Anonymkode: 259fe...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dusjer hver dag, med noen få unntak da jeg ikke klarer. TS, du har havnet i en vond sirkel når du slutter å ta vare på deg selv! Personlig hygiene og rene klær bør alle ha. Anonymkode: 564b9...8f1 Det går bra, jeg sliter ikke. Takk. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sover du også i de samme klærne som du går med på dagtid? Anonymkode: b535a...c85 Nei, sover naken. Anonymkode: 7ca2c...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 Det at du er singel og stort sett holder deg hjemme er nok de viktigste faktorene her. Jeg gjorde det samme som deg. Nå dusjer jeg oftere fordi jeg er sammen med noen. Håret vasker jeg likevel ikke mer enn 1-2 ganger i uken. Jeg skjønner at mange kjenner på velvære når de dusjer, og også at det er nødvendig etter at man har svettet, men det er i utgangspunktet mer enn bra nok å dusje et par ganger i uken dersom man ikke er i hard fysisk aktivitet. I tillegg så sparer man vann, strøm og hud og hår. Jeg merker på huden min at den blir tørr og klør hvis jeg dusjer for mye, så dette her får man vel bare vurdere selv. Anonymkode: e7249...d34 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 Leier i et gammelt hus der jeg ikke har hatt varmtvann på 2 mnd. Utleier nekter å fikse så jeg har bare godtatt det. Har ikke dusjet på mer enn 2 måneder, men tar en rask og enkel vask og tørk i ny og ned. Lukter litt surt og kan kjenne rompelukta mi når jeg sprer beina og sitter på do, men gjør meg ikke stort da jeg møter folk veldig sjelden og mannfolk er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 4e209...8c8
trøndermann38 Skrevet 13. desember 2021 #18 Skrevet 13. desember 2021 Dusjer som oftest hver dag, men har noen dager da jeg ikke orker.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er ikke ufør, men har kronisk sykdom og er på AAP/jobber hjemmefra. Dusjer minst hver tredje dag, helst annenhver, men det kommer an på -føler jeg at jeg bør/vil dusje så gjøre jeg det. Har uansett alltid rene klær, nye sokker og truse hver dag osv., og vasker meg med klut om jeg ikke dusjer. Og det er uansett om jeg er alene i flere dager altså. Starter jeg dagen med litt latskap så sier jeg til meg selv at "nå må jeg ordne meg, hvis ikke blir det sur smørning", for som kvinne i allefall så blir det jo fort surt der nede om man ikke er ren. Anonymkode: d5a93...f32 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Skrevet 13. desember 2021 Jeg er på AAP, går dessverre mot ufør. Jeg er sengeliggende hele døgnet. Får dusjet 1-2 ganger i uken. Skulle ønske det var annenhver dag, savner å føle meg vel. Håret vaskes annenhver uke. Skifter undertøy hver dag, klær annenhver dag. Mannen klager ikke, og det er svært sjeldent vi har besøk. Anonymkode: 71726...6b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå