tom1986 Skrevet 13. desember 2021 #161 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (8 minutter siden): Her var det lite nytt. Men jeg ble usikker: må treningssentre stenge igjen? Nei.
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #162 Skrevet 13. desember 2021 Kinder skrev (Akkurat nå): Nei, de må ikke stenge. Men må vel gjøre noen endringer for å sikre avstand. Ser at SATS allerede har gjort nødvendige grep før pressekonferansen. Var vel egentlig bare serveringsbransjen disse tiltakene gikk utover, som ikke kan servere alkohol fremover, og dermed mister mange kunder og inntekt også denne julen. Så håper de får en god økonomisk kompensasjon. Utover det var det lite nytt, og mange anbefalinger. Det er jo så teit. Så de skal bremse smitten ved å gjøre nada og niks - igjen.. 3
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #163 Skrevet 13. desember 2021 Dette viruset må vi leve med, så helt meningsløst å stenge ned. Disse tiltakene er resultatet av et sykt kontrollbehov og maktbehov visse politikere og helsebyråkrater har der de stenger ned og ødelegger folks jobber og levegrunnlag. Skammelig. Tredje dose er viktig nå visstnok. Og så ny nedstengning, og fjerde dose? Enda en runde, femte dose? Dette er helt sinnssykt. 17
Kinder Skrevet 13. desember 2021 #164 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Det er jo så teit. Så de skal bremse smitten ved å gjøre nada og niks - igjen.. Ja, de hadde ikke trengt å holdt en pressekonferanse for å fortelle om disse «tiltakene». 5
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #165 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Det er jo så teit. Så de skal bremse smitten ved å gjøre nada og niks - igjen.. Nada og niks? De stenger jo ned masse, igjen, er helt vanvittig. Og du sikler etter mer, ødelegge flere menneskers levebrød og liv? 10
cppdude Skrevet 13. desember 2021 #166 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Det som blir å skje: Folk som vil ta seg en fest, møtes privat. Så drar folk fra fest til fest. Utelivsbransjen blir liggende med brukket rygg. Endret 13. desember 2021 av cppdude 12
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #167 Skrevet 13. desember 2021 Lothlorien- skrev (Akkurat nå): Nada og niks? De stenger jo ned masse, igjen, er helt vanvittig. Og du sikler etter mer, ødelegge flere menneskers levebrød og liv? De stenger ølkrana. Det andre forblir som før. 3
Anonymus1986 Skrevet 13. desember 2021 #168 Skrevet 13. desember 2021 1 minutt siden, Lothlorien- said: Dette viruset må vi leve med, så helt meningsløst å stenge ned. Disse tiltakene er resultatet av et sykt kontrollbehov og maktbehov visse politikere og helsebyråkrater har der de stenger ned og ødelegger folks jobber og levegrunnlag. Skammelig. Tredje dose er viktig nå visstnok. Og så ny nedstengning, og fjerde dose? Enda en runde, femte dose? Dette er helt sinnssykt. Dette er dødstøtet for store deler av kultur-livet og utelivs-bransjen. Og det blir jo mer smitte når folk samler seg på hjemmefester. Helt idiotisk med NASJONAL skjenkestopp.. 9
Antiviruset Skrevet 13. desember 2021 #169 Skrevet 13. desember 2021 Vera skrev (5 timer siden): De har vel fulgt FHIs anbefalinger, har de ikke? Helsedirektoratet ville nok lagt seg på en strengere linje for noen uker siden. Det burde aldri blitt åpnet igjen slik det ble i oktober, det ble en vanvittig "fest" men det varte ikke lenge. Jeg forutså at dette her kom til å skje Og det gjorde akkurat det, selv uten den nye varianten ville dette skjedd. Spesielt grensekontrollen, og den åpningen av reisingen til og fra utlandet. Helt latterlig at de åpnet for dette. Smitten vil eksplodere videre ute i Europa med den nye varianten også. Vi er i praksis tilbake der vi var i 2020, bare enda litt verre. Bare vent det blir full nedstenging, altså full lockdown. Det er bare snakk om tid. Julen burde man ikke ha flere hjemme en kun husstanden. Ellers går dette helt riv ruskende galt. Barnehager og skoler må nok også stenge ned. Det er bare å få det gjort, og la foreldre og barn få en lengre jule og nyttårsferie. Alle tilbake til hjemmekontor. Tro at videre vaksinering med flere doser løser dette her er bare en illusjon. 4
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #170 Skrevet 13. desember 2021 Anonymus1986 skrev (Akkurat nå): Dette er dødstøtet for store deler av kultur-livet og utelivs-bransjen. Og det blir jo mer smitte når folk samler seg på hjemmefester. Helt idiotisk med NASJONAL skjenkestopp.. Enig. Det er jo ikke det skoen trykker. Nei, nå er kanskje ikke tiden for de store julebordene men det er mye de heller burde gjort enn å stoppe alkoholsalget. 2
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #171 Skrevet 13. desember 2021 Anonymus1986 skrev (1 minutt siden): Dette er dødstøtet for store deler av kultur-livet og utelivs-bransjen. Og det blir jo mer smitte når folk samler seg på hjemmefester. Helt idiotisk med NASJONAL skjenkestopp.. Jepp, nettopp. Dette ødelegger livene og levebrødet til mange. Det er en skremmende mangel på respekt for manges jobber som vises her. Synes veldig synd på de som jobber i utelivsbransjen, underholdningsbransjen, reiseliv etc. i kveld. 14
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #172 Skrevet 13. desember 2021 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Det burde aldri blitt åpnet igjen slik det ble i oktober, det ble en vanvittig "fest" men det varte ikke lenge. Jeg forutså at dette her kom til å skje Og det gjorde akkurat det, selv uten den nye varianten ville dette skjedd. Spesielt grensekontrollen, og den åpningen av reisingen til og fra utlandet. Helt latterlig at de åpnet for dette. Smitten vil eksplodere videre ute i Europa med den nye varianten også. Vi er i praksis tilbake der vi var i 2020, bare enda litt verre. Bare vent det blir full nedstenging, altså full lockdown. Det er bare snakk om tid. Julen burde man ikke ha flere hjemme en kun husstanden. Ellers går dette helt riv ruskende galt. Barnehager og skoler må nok også stenge ned. Det er bare å få det gjort, og la foreldre og barn få en lengre jule og nyttårsferie. Alle tilbake til hjemmekontor. Tro at videre vaksinering med flere doser løser dette her er bare en illusjon. Og hvorfor stenge ned fordi det blir mye smitte? De fleste er da vaksinert, var det ikke det som de påstod da, så snart befolkningen er vaksinert, så vender hverdagen tilbake til normalen. Nei, ikke likevel nei? Svindel og maktmisbruk. 9
Leonaen Skrevet 13. desember 2021 #173 Skrevet 13. desember 2021 Stakkars alle barn og ansatte i bhg og skoler. Jeg er glad jeg slutta og begynte på nettstudie. Barn og ansatte svømmer i smitte. Men de skal ikke spares. De er jo i karantene stadig vekk her i Viken 🙄🙄 11
Gjest Gagaen Skrevet 13. desember 2021 #174 Skrevet 13. desember 2021 Leonaen skrev (2 minutter siden): Stakkars alle barn og ansatte i bhg og skoler. Jeg er glad jeg slutta og begynte på nettstudie. Barn og ansatte svømmer i smitte. Men de skal ikke spares. De er jo i karantene stadig vekk her i Viken 🙄🙄 Gult nivå øker bare belastningen på de ansatte hvertfall. Stenging er det eneste rette.
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #175 Skrevet 13. desember 2021 Leonaen skrev (1 minutt siden): Stakkars alle barn og ansatte i bhg og skoler. Jeg er glad jeg slutta og begynte på nettstudie. Barn og ansatte svømmer i smitte. Men de skal ikke spares. De er jo i karantene stadig vekk her i Viken 🙄🙄 Jeg har testet meg 6(!!!)ganger siden oktober pga smitte på skolen. Ganske lei. Nå er jo alt avlyst og vi får ikke være sammen med andre klasser men det hjelper ikke når de er sammen i friminutt og på SFO. 5
cppdude Skrevet 13. desember 2021 #176 Skrevet 13. desember 2021 5 minutter siden, Sinsiew said: De stenger ølkrana. Det andre forblir som før. Det er eksplosiv smitte bland barn og ungdom, men her skal de kjøre hardt på med symbolpolitikk. Hva med å angripe problemet der det faktisk er? Steng ned alt av skoler. Nå er ikke jeg en person som går mye ut på byen, men det regjeringen gjør nå ligner ikke noe som helst. 16
Sweetheaven Skrevet 13. desember 2021 #177 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Morsomt hvordan historien gjentar seg. Nå trapper vi opp og effektiviserer ny runde med vaksinering. Hørt det før? 🤦🏻♀️ Hva skjer med opprustningen av helsevesenet? Hvor lenge må man tåle å høre at de ikke gjør noen ting med bemanningen. Helsevesenet kneler med 350 på intensiven nasjonalt?! Latterlig! Endret 13. desember 2021 av Sweetheaven 11
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #178 Skrevet 13. desember 2021 cppdude skrev (Akkurat nå): Det er eksplosiv smitte bland barn og ungdom, men her skal de kjøre hardt på med symbolpolitikk. Hva med å angripe problemet der det faktisk er? Steng ned alt av skoler. Nå er ikke jeg en person som går mye ut på byen, men det regjeringen gjør nå ligner ikke noe som helst. Helt enig. Helt bak mål. De var så kjepphøye i opposisjon, men som med politikere flest er det kun i kjeften de har det. 4
Blueberrymuffin Skrevet 13. desember 2021 #179 Skrevet 13. desember 2021 Jævla forbanna for at skolen ikke blir stengt. Unnskyld, men hva FAEN er det regjeringen tenker med. Er her det er desidert mest smitte, da er iværtfall jula ødelagt for veldig mange familier når vi på trass skal holde skolene åpne. Hurra, for feig og ubrukelig regjering, skam. 10
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #180 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (9 minutter siden): De stenger ølkrana. Det andre forblir som før. Du har ikke fulgt med.
Fremhevede innlegg