Gå til innhold

Abstinenser etter kun 3 uker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har stått daglig på 2-4 valium i nesten 3 uker. Stoppet brått på fredag, nå i kveld er jeg dårlig. Kvalm, urolig og føler meg rett og slett dårlig. Så slo det meg, kan dette faktisk være abstinenser? To dager etter avsluttet bruk, og kan man få abstinenser etter kun 3 ukers bruk?

Anonymkode: ad499...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har stått daglig på 2-4 valium i nesten 3 uker. Stoppet brått på fredag, nå i kveld er jeg dårlig. Kvalm, urolig og føler meg rett og slett dårlig. Så slo det meg, kan dette faktisk være abstinenser? To dager etter avsluttet bruk, og kan man få abstinenser etter kun 3 ukers bruk?

les pakningsvedlegget, man skal ikke slutte brått etter to ukers bruk

Snakk med legen

Skrevet

Hvor store er tablettene? 5mg?

Anonymkode: f85f8...2e9

Skrevet

Ja det kan du men dosen du har tatt. Du må snakke med legen din. Symptomene ved brå avslutning stemmer med sånn du har det og det kan være intens. Kontakt lege

Anonymkode: c84a8...a65

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor store er tablettene? 5mg?

Anonymkode: f85f8...2e9

5 mg.

Det var en lege som tok de brått fra meg. Ble innlagt på psykiatrisk sykehus. Legen her trodde ikke på min dosering og ville ha bekreftelse av fastlege. Dette var en fredag, og alle tok helg.

Alt jeg har tatt har vært i samråd med fastlege. Så da er overlegen her skyld i mine abstinenser, festlig.

Skrevet

Abstinenser ja. 3 uker med daglig bruk av benzo er nok til at det blir ubehagelig å gå av. Burde fått noen dager på 2mg.

Anonymkode: ed8e4...af0

Skrevet

Kan det å bruke 3-5 mg ca 3ggr i uka jevnt over i 15 år også gi abstinenser?

Anonymkode: 583f7...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Abstinenser ja. 3 uker med daglig bruk av benzo er nok til at det blir ubehagelig å gå av. Burde fått noen dager på 2mg.

Anonymkode: ed8e4...af0

Herregud, for en inkompetent lege på et psykiatrisk sykehus. Hadde avtale med fastlege om å stå daglig på valium fram til innleggelse, noe som ville ta noen uker. Fint om noen kunne informert meg om abstinenser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan det å bruke 3-5 mg ca 3ggr i uka jevnt over i 15 år også gi abstinenser?

Ja absolutt.

Skrevet
Candiru skrev (Akkurat nå):

Ja absolutt.

Hvor kjapt vil det da dukke opp? Jeg snakker ikke om å slutte brått, men det er jo enkelte uker jeg ikke tar mer enn 1-2 ggr pr uke og da gjerne bare 3 mg - 

Er det slik at jeg da kan få abstinenser etter bare 2-3 dager etter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor kjapt vil det da dukke opp? Jeg snakker ikke om å slutte brått, men det er jo enkelte uker jeg ikke tar mer enn 1-2 ggr pr uke og da gjerne bare 3 mg - 

Er det slik at jeg da kan få abstinenser etter bare 2-3 dager etter?

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...