Gå til innhold

Høy hvilepuls og astma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har astma, hvor høy er hvilepulsen deres? De siste ukene har min ofte ligget mellom 90 og 120. Noen ganger helt opp i 150 slag i minuttet. Jeg er ikke overvektig.

Anonymkode: 39a3d...0d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig høyt! Er det noe nytt, eller har du alltid hatt høy hvilepuls? Og fysisk form ellers? 

Jeg har astma og bruker medisiner daglig, men er sjeldent plaget. Er i god form, slank, og har HP på ca 40. 

Skrevet

Tidligere ha den har pleid å ligge mellom 60 og 80 de gangene jeg tidligere har sjekket. Har vært slik i noen uker. Noen ganger raser den av gårde og har tenkt at det kanskje skyldes astma. Men kanskje det er noe annet🤔

Anonymkode: 39a3d...0d3

Skrevet

HP øker jo hvis vi er stresset, har sovet/hvilt lite, eller er syke - så det kan jo skyldes flere ting. Håper den roer seg og at formen ellers er bra da :) Men hvis den fortsetter å være så høy uten naturlig grunn, så ville jeg tatt en tur til legen for en sjekk. 

Skrevet

Jeg har astma og er normalvektig. Min hvilepuls er mellom 60 og 70 til vanlig, men jeg sliter med langtidsstress i perioder og da kan den være mellom 100 og 150. Er du stressa eller har flere symptomer på langtidsstress bør du ta noen grep nå før du blir utbrent. Mvh ei som har vært utbrent 4 ganger før fylte 30 år. 

Anonymkode: 71cd5...ec9

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har også fått høy hvilepuls etter at jeg fikk astma. Ligger ofte på mellom 95 og hundre når jeg ligger helt stille (litt lavere når jeg sover). Legen mener det kan være bivirkning av medisinene jeg går på. Hadde hvilepuls på 50-65 før jeg fikk astma.

Anonymkode: e26c4...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...