AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Del Skrevet 12. desember 2021 Fått en betennelse i kneet , litt usikker på om det er pga graviditeten og overbelastning. Men får ikke så mye hjelp hos lege. Har vært hos fysioterapeut. Kan ikke ta betennelsesdempende. Noen som har gode råd? Nå kan jeg ikke gå uten krykker pga belastning er vondt. Prøver å hvile mest mulig. Anonymkode: 2118f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 12. desember 2021 #2 Del Skrevet 12. desember 2021 Søk en second opinion hos en annen lege og en annen fysioterapeut? Det ville jeg gjort i alle fall 😊 Usikker på hvor mye god hjelp du får her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Del Skrevet 12. desember 2021 Sandum.PT skrev (1 time siden): Søk en second opinion hos en annen lege og en annen fysioterapeut? Det ville jeg gjort i alle fall 😊 Usikker på hvor mye god hjelp du får her. Fysioterapeuten vil ha meg til mr og kortison. Legen har sendt meg til ortoped. Men det kan jo ta år å dag. Anonymkode: 2118f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg fikk det for tyve år siden, i tenårene. En lege på NIMI sa jeg burde bruke to par tykke sokker (sportssokker, ikke ullsokker, men tykkere enn ankelsokker) og være nøye med valg av sko, og det har jeg brukt siden. Det hender kneet kødder fortsatt, men har lite problemer egentlig. Sokkene gir litt ekstra demping. Anonymkode: 79758...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Del Skrevet 12. desember 2021 Hadde for øvrig flere år hos fysioterapeut og spesialister med opptrening etterpå. Anonymkode: 79758...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fikk det for tyve år siden, i tenårene. En lege på NIMI sa jeg burde bruke to par tykke sokker (sportssokker, ikke ullsokker, men tykkere enn ankelsokker) og være nøye med valg av sko, og det har jeg brukt siden. Det hender kneet kødder fortsatt, men har lite problemer egentlig. Sokkene gir litt ekstra demping. Anonymkode: 79758...396 Har forsøkt støttestrømper og kneskinne, men det har ikke fungert. Så tror ikke 2 par sokker vil Hjelpe så mye, men takk for råd. Vondt å bøye og strekke kneet, så sliter med å komme meg opp og ned trapper, sliter tilogmed å komme meg i dusjen pga høy kant Anonymkode: 2118f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 For meg hjalp det med massasje og kiropraktor. Hadde slitt med dette et helt år etter graviditet. Legen kalte det overbelastning evt starten på slitasje, men var ingenting å gjøre noe med. Kan smøre på voltarol da, det hjelper når det verker om natten. Anonymkode: 76573...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg hjalp det med massasje og kiropraktor. Hadde slitt med dette et helt år etter graviditet. Legen kalte det overbelastning evt starten på slitasje, men var ingenting å gjøre noe med. Kan smøre på voltarol da, det hjelper når det verker om natten. Anonymkode: 76573...535 Kan ikke smøre på voltarol når jeg er gravid desverre. Kan kun bruke paracett. Legen nevnte betennelse og henvist meg til ortoped. Kneet begynte å bli vondt i oktober og det er blitt gradvis værre. Håper det løsner litt etter fødsel. Er 1mnd igjen og da kan jeg prøve ibux å se om det hjelper. Anonymkode: 2118f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan ikke smøre på voltarol når jeg er gravid desverre. Kan kun bruke paracett. Legen nevnte betennelse og henvist meg til ortoped. Kneet begynte å bli vondt i oktober og det er blitt gradvis værre. Håper det løsner litt etter fødsel. Er 1mnd igjen og da kan jeg prøve ibux å se om det hjelper. Anonymkode: 2118f...342 Når du er gravid så hjelper ingenting, for meg ble det som bekkenløsning i graviditeten. Det har løsnet nå, barnet er 1.5 år. Hjalp med massasje og kiropraktor i noen måneder etter fødsel også måtte jeg bare trene musklene gradvis. Hender fremdeles jeg har vondt i knærne og da smører jeg. Har hatt vondt siden januar 2020, ca. Fødte i juli 2020. Anonymkode: 76573...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Når du er gravid så hjelper ingenting, for meg ble det som bekkenløsning i graviditeten. Det har løsnet nå, barnet er 1.5 år. Hjalp med massasje og kiropraktor i noen måneder etter fødsel også måtte jeg bare trene musklene gradvis. Hender fremdeles jeg har vondt i knærne og da smører jeg. Har hatt vondt siden januar 2020, ca. Fødte i juli 2020. Anonymkode: 76573...535 Nå må jeg humpe på krykker, og det er noe jeg helst vil slippe når babyen kommer til verden. Krysser fingrene for at det løsner litt da Anonymkode: 2118f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå