Gå til innhold

Lymfer - Kreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For det første så går jeg ikke rundt å kjenner på det, men denne høsten så har jeg vært veldig trøtt og sliten. 
 Er under utredning og tatt en del blodprøver og fått påvist at jeg har hatt epstein barr virus kroppen og sliter litt med stoffskifte.

Jeg har også tatt to doser covid vaksiner og merket etter vaksinene at jeg oftere verker litt rundt lymfe områdene.

Nå er det 2 mnd siden dose nr 2 og fortsatt så kjenner jeg verk i disse områdene. Jeg har dog begynt å kjenne litt etter om jeg finner klumper i bryst og i områdene rundt lymfene (jeg i midten av førtiårene). 

Dere som har eller har hatt brystkreft / lymfekreft hvordan oppdaget dere dette? Tenker på forvarsel som kanskje ble litt oversett i begynnelsen. Eventuelt hvilken blodprøver kan en tas og verdier en bør være obs på? 

Anonymkode: a7832...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at når du allerede er under utredning, og har tatt mange blodprøver, ville det vises avvik på noen av prøvene om du har kreft i lymfene eller brystkreft med spredning til lymfene. Spesielt avvik på kalsium verdiene dine vil vise det. 

Nylig forskning har jo også nå vist at ved å få kvinner til å sjekke brystene sine nøye hver mnd, ikke har noe for seg. 
desverre er det slik at de alle fleste oppdager kreft ved en tilfeldighet og ikke ved hyppig selvundersøkelse. 

men jeg er ikke lege, og hvis du er bekymret tar du kontakt med lege. Men personlig tar jeg sånne ting med ro, hvis legene ikke ser avvik på blodprøver og undersøkelser. 
(Utenom kan jeg være ganske engstelig selv, så jeg skjønner at du spør) 

Anonymkode: 37072...dba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For det første så går jeg ikke rundt å kjenner på det, men denne høsten så har jeg vært veldig trøtt og sliten. 
 Er under utredning og tatt en del blodprøver og fått påvist at jeg har hatt epstein barr virus kroppen og sliter litt med stoffskifte.

Jeg har også tatt to doser covid vaksiner og merket etter vaksinene at jeg oftere verker litt rundt lymfe områdene.

Nå er det 2 mnd siden dose nr 2 og fortsatt så kjenner jeg verk i disse områdene. Jeg har dog begynt å kjenne litt etter om jeg finner klumper i bryst og i områdene rundt lymfene (jeg i midten av førtiårene). 

Dere som har eller har hatt brystkreft / lymfekreft hvordan oppdaget dere dette? Tenker på forvarsel som kanskje ble litt oversett i begynnelsen. Eventuelt hvilken blodprøver kan en tas og verdier en bør være obs på? 

Fikk du Moderna?

Skrevet
sicario skrev (50 minutter siden):

Fikk du Moderna?

Fikk først pfizer og moderna andre dosen. Også takk til svar over 🙏

Egentlig så er jeg en person som alltid har tenkt at det og det skjer ikke meg, men det siste året så tror jeg har fått litt helseangst. Mye av grunnen er jeg er sliten og trøtt og mistenker at jeg kanskje er litt utbrent. Legen ville sykemelde meg pga han tror jeg snart møter veggen. Så muligens kroppen bare gir meg beskjed om å ta det med ro. Men den verkingen som jeg kjenner stadig i lymfene liker jeg ikke 

Men få ta en dag om gangen og stole på legen ville sett noe visst det var noe mistenkelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Sett relativt mange som har hovne lymfer i mange uker etter Modernavsksine. Satser på at det bare er det 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Egentlig så er jeg en person som alltid har tenkt at det og det skjer ikke meg, men det siste året så tror jeg har fått litt helseangst. Mye av grunnen er jeg er sliten og trøtt og mistenker at jeg kanskje er litt utbrent. Legen ville sykemelde meg pga han tror jeg snart møter veggen. Så muligens kroppen bare gir meg beskjed om å ta det med ro. Men den verkingen som jeg kjenner stadig i lymfene liker jeg ikke 

Men få ta en dag om gangen og stole på legen ville sett noe visst det var noe mistenkelig 

Kjenner meg i igjen- jeg jobber meg vekk fra veggen for øyeblikket. Jeg også fikk helseangst av det- fordi jeg hadde så innmari vondt i hele kroppen, at jeg tenkte det måtte være noe dødelig. 

nå er kroppen bra, og jeg er så lei av å være bekymra, at jeg velger det bort. 
så veien tilbake til normalen er lang, men godt mulig. 

man må rett og slett lære seg å stole på kroppen og legen- Bare ikke psyken. 
men det blir bedre- lover. 

hilsen meg med 1. svaret. 

Anonymkode: 37072...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...