AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har en mastergrad og en godt betalt (fast ansatt) jobb innenfor det yrket, men skulle gjerne tjent mer da jeg bl.a. forsøker å intensivere sparingen til ny bolig. Det er ikke mulig å jobbe mer hos min arbeidsgiver. Studerer også 50 %, men ser ikke på det som noen særlig stor belastning. Er det noen her som har prøvd å ha ekstrajobb i tillegg til en 100 % stilling innenfor det man er utdannet som? Hva slags jobb valgte du til ekstrajobben - noe relatert til yrket ditt/utdanningen din eller noe irrelevant som feks butikk eller treningssenter? Hvor mye jobber du ekstra og hvor mye tjener du på det? Er det "verdt det" for deg? For min del ville nok det absolutt mest lønnsomme være å ha eget firma hvor jeg jobber med det jeg jobber med til vanlig, men så er det jo enklere å bare være ansatt et sted, møte opp og gjøre jobben som skal gjøres der og da, uten å måtte styre eget firma i tillegg. Anonymkode: 40845...533
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 De færreste arbeidsplasser godtar at man jobber hos konkurrenter innenfor samme bransje. Dette skal stå i kontrakten din isåfall. Anonymkode: acce0...337 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De færreste arbeidsplasser godtar at man jobber hos konkurrenter innenfor samme bransje. Dette skal stå i kontrakten din isåfall. Anonymkode: acce0...337 Det står ingenting om det i kontraktene hos oss De liker det nok ikke, men kan ikke styre det. Det er nokså vanlig innenfor min bransje å ha flere arbeidsgivere/arbeidssteder. Anonymkode: 40845...533
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har jobbet 120-130% i «alle år», er 50+. Fast 100% jobb i kommunen og har fast helgestilling i staten. Ikke noe problem. Anonymkode: a00d1...2a0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Jeg jobber som rådgiver i staten. Et par av kollegaene mine sper på med helg/nattstilling i bolig en helg i måneden, og tjener gjerne 5-8000 på den ene helgen. Jeg har selv jobbet 10 år i idretten som trener, i ca. 25% stilling, ved siden av full jobb. Dette er ikke lønnsomt, så hvis du vil tjene penger anbefaler jeg ikke idretten😆 Anonymkode: 47ac5...0e6
Myrmica Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Du høres ut som meg 😁. Jeg har 100% fast jobb, greit betalt, og studerer 50% ved siden av. Har i tillegg ekstrajobb, ca 15% stilling. Dette er et helt annet felt en hovedjobben. Jeg kjenner at for å motivere meg til ekstrajobben må det være noe jeg synes er gøy, og noe jeg ikke tar med meg hjem eller dveler ved før/etter vakt, om du skjønner.
Safiye Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har en 100% fast stilling som business developer, og jobber deltid som apotekmedarbeider ved siden av. Tjener godt i min faste stilling, men det blir 5-15K etter skatt ekstra i måneden. Jeg vil si det er absolutt verdt det for min del. Jeg har kapasitet og energi til det, og pengene jeg får ekstra brukes jo på det hverdagslige: spare, unne seg noe fint, reiser og betale ned lån. Jeg lever komfortabelt og er veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Jeg gjorde det før jeg fikk barn. Hadde 100% jobb, 50% nettstudier og hadde 30% butikkjobb med siden av (kveld og helg). Fungerte ypperlig helt til jeg fikk barn. Anonymkode: 82c1d...d19
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Ja jeg har jobbet 100% i en kommune og ekstra i en annen (hver fjerde helg med 12 timers vakter lørdag og søndag og fredag ettermiddag) Anonymkode: 986eb...d87
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har en 100% jobb innen IT og er ringevikar i helsevesenet i tillegg. Jobber 40-50 % som ringevikar. Tjener 250 000 - 300 000 brutto i året på ekstrajobben. Anonymkode: 0f30e...708
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Jobber 100% inne lager og logistikk. Lederstilling. 30% i helsetjenesten. Har 2 barn, hus, hytte, mann og hund. Det er nok å gjøre i all fall 😅 Er veldig glad i jobben min i helsetjenesten, men pga. barna har jeg valgt å ikke jobbe turnus nå. Jeg jobber lange vakter hjem tredje helg nå. Hovedjobb har flexitid. Avspaserer ved behov for fri. Sparer en god del hver måned, aksjer, krypto og fond. Planen er å ha et stødig økonomisk grunnlag i framtiden Anonymkode: c7e8c...21b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Jeg jobbet som fulltid mandag til fredag og tok helgevakter i butikk. Anonymkode: 1cbbd...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå