Gå til innhold

Brodder for løping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe brodder for løping, ønsker ikke piggsko fordi det er ikke så ofte jeg har bruk for dem. I tillegg har jeg strekker på løpeturen hvor det er praktisk å ta av brodden. 

Jeg ser at noen brodder, som yaktrax run, har spiraler. Hvordan oppfører disse seg? Vil de bore seg ned i is, ser at det står nevnt på produktomtaler, men virker det? 

Hvilke brodder løper du med? 

Anonymkode: c2bfc...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at spiraler er bedre enn pigger fordi det gir litt støtdemping og er mer skånsomt om du må løpe over områder som er bare. Sitter like godt på snø og is som brodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaktrax run er veldig bra, de har jo små brodder foran i tillegg. De jeg kjenner som løper på vinteren sverger til disse. 

HVis du har pigger under hele er min erfaring av de lettere kan bli ødelagt hvis du løper et stykke på f.eks bar asfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg, men så var det noen som minte meg på at lite brukte piggsko varer i mange år og sparer skoene uten pigg tilsvarende. Dermed øker ikke skobudsjettet.

Og det er ny tidsregning for vinterløpingen min nå, før og etter innkjøp av piggsko. Det er så mye bedre enn å løpe med brodder, og partiene med bar asvalt går som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha revurdert piggsko. Disse fungerer også ypperlig hvis det er snø og jeg bruker de halve vinteren. De får lite slitasje hvis du prøver å løpe litt i grøfta eller legger om joggeturene så du ikke løper så mye direkte på asfalt. Hatt mine i flere sesonger og ser like fine ut. Et av mine beste sko-kjøp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de broddene som man får kjøpt på dagligvarebutikker (Svarte og gule). De fungerer helt fint. Løper hele vinteren langs Akerselva.

Anonymkode: ff33c...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h/k skrev (10 timer siden):

Jeg ville ha revurdert piggsko. Disse fungerer også ypperlig hvis det er snø og jeg bruker de halve vinteren. De får lite slitasje hvis du prøver å løpe litt i grøfta eller legger om joggeturene så du ikke løper så mye direkte på asfalt. Hatt mine i flere sesonger og ser like fine ut. Et av mine beste sko-kjøp! 

Har du noen tips til type sko? Etter å ha sklidd rundt på is og sørpe i dag innser jeg at jeg må ha pigger fremover 😅

Anonymkode: 69be2...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsko funker bedre. Du kan få pigget løpeskoene dine i sportsbutikken. Dersom du tar med deg sko som du har brukt så ser de hvor du lander på foten, og setter piggene på de områdene. Kostet meg 299, og skoene har et veldig godt grep. Brodder fungerer også, men ikke med samme løpsdynamikken som pigger gir. 

Anonymkode: 7b6cc...07f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du noen tips til type sko? Etter å ha sklidd rundt på is og sørpe i dag innser jeg at jeg må ha pigger fremover 😅

Anonymkode: 69be2...fbf

Icebug er supre! Har de både i løpesko og tursko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler piggsko uansett, for løpekomfort. Får gnagsår av løsbrodder, aldri noe sånt med piggsko.

Er godt fornøyd med mine Salomon spikecross. Gode og varme samt gtx så løping i slaps er null problem. 

Anonymkode: 658b0...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den billigste løsningen er å pigge et par gamle løpesko som du vet passer deg og din fot. Å kjøpe nye piggsko var vanskelig, synes jeg, da utvalget i fysisk butikk er lite og det blir dermed mer lotto om du finner sko som passer din fot eller ikke. XXL tar 299 for å pigge sko, altså omtrent samme pris som brodder. 

Anonymkode: ce1f5...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg tenkte meg kapabilt å klare ha de på meg brukket med håndledd med bropdder.

Så rart også kristid kom med uhell og datta både i is etter gips brukte borddeskoenne sklidt igjen på Strømmen Storesenter og må gå på Paracett og Ibux nå pluss jeg må forbrede meg til egenandel med behandling av bruddet.

Det er ikke lurt 🙂

Hva er nettbutikken som har beste grip brodder for skoene både for friluftsliv og for boende ved bakker og skrånninger..!?

Uheldig med brodder og anbefaler ikke prioritere det i tankene.

Verste skjedde ved julaften:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...