Gå til innhold

Histamin intolerant

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som går igjennom det samme og har noen råd ifht mat? Har slitt med dette i flere år men de siste to årene jeg vært veldig syk. Fant nettopp ut at det er histamin intoleranse. En svært komplisert ting å ha. 
Her må sukker, gluten, sjokolade, sitrus og mest sannsynlig melk bort, samt mye annet. 
Jeg er på utkikk etter noen enkle gode oppskrifter på kaker og andre deserter til julen og resten av året. 
Tenkte prøve kokosmakroner. 
Kanskje og ris pudding. 
Har bakt svært lite i mitt liv og flere oppskrifter blir litt vanskelig. Har ikke kommet over en norsk side hvor du får råd og tips. Vi har vel mange (?) enkle oppskrifter i Norge som forhåpentligvis kan endres litt på. 
På bildene er eksempler på kaker. Langpanne kaker feks. 

Ps. Jeg la denne under helse og ikke mat, da dette handler i grunn om helse. Vet ikke om det skulle vært under mat kategori? 

4042982E-ED30-4354-B9A2-02816FCB46A4.jpeg

C5B5DA15-5868-41A1-8A25-037CE016B933.jpeg

DABB086D-E6B3-4375-AF69-9B0BB3A8AEF9.jpeg

53612566-CD8F-4F04-B4E0-843643E3755E.jpeg

AD1AB338-7C10-4E98-A2ED-4653D459A4A5.jpeg

Endret av Uheldig
Glemte å nevne noe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det jeg kan finne på nettet virker det litt alternativ medisin å være så begrenset? Ville prøvd å ta bort de matvarene som regnes som histaminfrigjørende/rike på gode, solide kilder først (feks sitrus og tomat), og se hva som skjer. 

Kan ikke se på noen gode kilder at du skulle måtte kutte melk og gluten?

Anonymkode: f3124...87f

• Liker 1
Skrevet

Du får time hos ernæringsfysiolog og følger de rådene du får. Solid forskning og anerkjente kilder er de du skal følge. Ikke alternativt som du har funnet

Anonymkode: c432f...a26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...