Gå til innhold

Høyt blodtrykk samt unormal EKG

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Har den siste tiden slitt med økende/høyt blodtrykk (145-160 over, 85-100 under) , slik at fastlegen ville at jeg skulle ta en EKG. Tok EKG for 2 uker siden, og denne ble levert til min fastlege - samt til en psykiater jeg ser. 

Har ikke hørt noe fra fastlege, men leste tilfeldigvis epikrisen fra min psykiater - der det bla. sto "Possible myocardial infraction with left ventricular enlargement, possible abnormal ECG"

Jeg ble umiddelbart livredd. Mulig hjerteinfarkt? Samt forstørret hjerte?! Er ikke dette noe min fastlege burde ha kontaktet meg om ASAP? 

Sånn ellers sliter jeg med søvnapne, men får ikke utredet dette før til neste år. Fastlegen ville ikke putte meg på medisin helt enda, men vil se om blodtrykket blir bedre via endring i kosthold, vektreduksjon, og trening. Kolesterolnivå var "lett forhøyet"

Burde jeg ringe lege på Mandag? blir jo veldig redd her, men har ingen symptomer relatert til hjerteinfarkt, eller veldig høyt blodtrykk for den saks skyld

Anonymkode: a0196...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er gjengitt er den automatiske tolkningen fra maskinen, og den er ofte feil. Du ser også at det står "possible" der også?

Anonymkode: 345c4...a01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...