Gå til innhold

Adhd og stress/uro..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere med adhd som har det sånn?

Jeg takler så dårlig helt åpne dager. Som f. eks. lørdager og søndager. Det gjør meg skikkelig stresset. Jeg aner ikke hvorfor. Sikkert pga. lite forutsigbarhet. Så ender det med at jeg legger dagen full av planer, og stresser med det også. Så helt utslitt når kvelden kommer.

Skjønner ikke hvorfor den uroen kommer når jeg i utgangspunktet ikke har noen planer.

Men en vanlig dag for meg, som også er full av hverdagsstress, takler jeg mye bedre. For den er kanskje forutsigbar allikevel. 

Noen som har klart jobbe med dette indre stresset? Eller noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 3aeca...307

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. For meg blir ting vanskeligere når det er utenfor rutinene. 

Jeg har rett og slett måtte finne min måte å slappe av på som ofte består i gjøre to ting samtidig.

Trening hjelper også veldig mye. 

På åpne dager kan jeg dirre av uro når jeg våkner, men da hjelper det å trene og så klarer jeg slappe av etterpå. 

Viktig med en balanse. Man trenger nok aktiviteter, nok hvile (på din måte) og trening. Lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 2fdd0...0cf

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja det er akkurat sånn det føles. Som kroppen dirrer når den våkner om jeg ikke har noen konkrete planer eller skal på jobb.

Trener mye når jeg kan. Det er til hjelp ja. Blir roligere i kroppen de dagene. Legger liksom er tidsskjema uten like hvis dagen er helt åpen fra før, som jeg stresser meg gjennom. Dagen blir ikke noe god.

Selv om det eneste jeg har på planen er vaske, trene og handle klarer jeg stresse voldsomt med det... 😔 Klarer ikke slappe av før alt er unnagjort. Hvorfor? Er jeg redd for at jeg ikke får det til...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for svar!

Ja det er akkurat sånn det føles. Som kroppen dirrer når den våkner om jeg ikke har noen konkrete planer eller skal på jobb.

Trener mye når jeg kan. Det er til hjelp ja. Blir roligere i kroppen de dagene. Legger liksom er tidsskjema uten like hvis dagen er helt åpen fra før, som jeg stresser meg gjennom. Dagen blir ikke noe god.

Selv om det eneste jeg har på planen er vaske, trene og handle klarer jeg stresse voldsomt med det... 😔 Klarer ikke slappe av før alt er unnagjort. Hvorfor? Er jeg redd for at jeg ikke får det til...?

Kan det være at du blir urolig når du ikke stresser? Jeg vet hvor slitsomt det tankekjøret er. Når du er stresset slipper du å tenke fordi stresset tar bort fokuset. Bare en teori og trenger ikke være en sannhet. Man kan opparbeide seg mye skam når man vokser opp og er annerledes. Føle at man har et behov for å bevise at man får til ting 

Anbefaler denne boken, finnes påfølgende Storytel:

Screenshot_20211212-123624.jpg

Anonymkode: 2fdd0...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...