Gå til innhold

kefir

Fremhevede innlegg

Skrevet

kefir uten sukker er det sunt? tenkte på som frokost;)men er inne i en sunn periode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. godt spm! I følge tradisjonell vestlig kostlære er det jo sunt, såvidt jeg forstår.... ikke tilsatt sukker (har jo laktose, altså melkesukker, da), og har "snille bakterier" som er godt for tarmen din, fullt av bra næringsstoffer, etc.

Jeg studerer akupunktur, og iflg tradisjonell kineisk medisin kan det godt være sunt, men ikke nødvendigvis.. Det kommer nemlig an på mengden, og om du har en ubalanse. Aksepterer at dette med ubalanse kan høres noe ullent ut for mange, men: noen sådanne blir verre med mye melkeprodukter, og andre _trenger_ melkeprodukter..

(og så har du ayur veda-tradisjon, og syvendedagsadventistene sin, og fedon og.. ja.. jeg kan jo ikke svare for alle retninger.)

Eh ja.. svarte vel ikke så fantastisk klart og tydelig på ditt spm, gjorde jeg vel?!? ;) Tror nettopp et tydelig svar er vanskelig å få - da kostholdsEKSPERTER (eller de som kaller seg slikt) sine svar divergerer sterkt.. (personlig tror jeg det er sunt i sine doser, i hvert fall bedre enn søtmelk, men det blir jo bare synsing fra enda en person, så det er neppe mye verdt.)

Tror du må kjenne etter litt selv hvordan det virker på din kropp. (Jeg, f.eks. får jo bare kviser av melkeprodukter.. :sur: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...