Gå til innhold

Venninne som maser om koronatest

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kollega av meg fikk påvist korona, men han ble mest sannsynlig smitta etter at han tok fri fra jobb, så jeg er 99 prosent sikker på at jeg ikke er smitta. Jeg fortalte dette til en venninne for jeg tenker jo at det er lurt å si ifra i tilfelle. Siden vi har vært sammen. Men nå stresser hun helt ekstremt. Jeg prøvde å få tak i hurtigtest i dag, men det er tomt overalt. Jeg har ingen symptomer så tenkte igrunnen bare å teste for å ha det gjort. 

Nå har hun mast i hele dag og i hele går kveld om at jeg må få tak i test og skal ha meg til å kjøre i en time for å få kjøpt. Jeg syns det må være visse grenser. Får jeg ikke tak i så må det bare være greit. Det er jo ikke bare jeg som ikke får tak i test. Og jeg er jo ikke syk engang.

Jeg tar korona på alvor, men dette syns jeg blir for mye.. Har fått beskjed om at jeg ikke er nærkontakt til vedkommende som er smittet og da må jeg jo få leve som "normalt".

Anonymkode: ca646...4cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er virkelig ingen apotek, ikke jula (som også selger hurtigtest), ingen tester å hente i kommunen, det er tomt overalt? I så fall så har jo kommunen din et alvorlig problem. 

Når det er sagt så er det jo ditt valg å teste deg, så om venninnen din er bekymret, så får hun jo teste seg hun. 

Anonymkode: 4cf79...3bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er virkelig ingen apotek, ikke jula (som også selger hurtigtest), ingen tester å hente i kommunen, det er tomt overalt? I så fall så har jo kommunen din et alvorlig problem. 

Når det er sagt så er det jo ditt valg å teste deg, så om venninnen din er bekymret, så får hun jo teste seg hun. 

Anonymkode: 4cf79...3bd

Jeg ringte apotek, bensinstasjon og har forhørt meg rundt. Så nei, jeg får ikke tak i. Og jeg tenker jo også at det er hun som må teste seg om hun er så ekstremt bekymra. Jeg stresser ikke.

Anonymkode: ca646...4cb

• Liker 2
Skrevet

Er du ikke nærkontakt så trenger du heller ikke å teste deg med mindre du får symptomer. 

Anonymkode: 20ec5...252

• Liker 1
Skrevet

Biblioteket her deler ut. Kan der være noe sånn hos deg? Men helt ærlig, hun kunne teste seg selv.  

Anonymkode: 651db...9bc

Skrevet

Ja, dette er jo i overkant fra din venninnes side. Hvis du ikke engang er definert som nærkontakt og ikke har symptomer så synes jeg ikke at du gjør noe galt. 

Hvis hun er så bekymret, så kan vel hun ta en test da?

Skrevet

Det begynner å bli utsolgt for hurtigtester. Om venninnen din er så bekymret, får hun teste seg selv. Ingen vits i å ta sånn på vei, når du ikke har symptomer engang. 

Anonymkode: 52ef8...f45

Skrevet

Maser hun fordi dere skal møtes, eller hva er greia?

Anonymkode: 97ee1...250

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke rart hun er bekymret. Det er tross alt veldig smittsomt. Det ser vi på rekordene som kommer hele tiden. Jeg hadde uten tvil testet meg og gjort alt for at mine venner ikke skal bekymre seg. Ingen fortjener å bekymre seg når det bare skal en test til. Selv om man ikke har symptom. Noen tester jo positivt selv om de ikke har symptom men smitter likevel andre. Så jeg synes folk som har vært i nærheten av noen som er blitt smittet bør teste seg jeg uansett om man ikke har noe symptom selv. Er det helt tomt i nærheten av der du bor og helt umulig å få testet seg? Hva med nabokommuner? Kan venninnen din teste seg også så hun slipper å bekymre seg? 

Beklager jeg ser nå du skrev du har fått beskjed du ikke er nærkontakt til vedkommende. Håper det ordner seg for dere :) 

Endret av Warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...