Gå til innhold

Ikea-postlevering. Finnes det smutthull?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gjelder ikke dette bare for postpakker? Jeg får medlemspris på småting, men når jeg tenkte å bestille en madrass til en barneseng skulle de ha 1999,- i frakt... 

Anonymkode: 98f1a...2d0

Det er helt avsindig! Som referanse så betalte jeg 5000 + mva for en Bridgeport knefres på 1.5 tonn fra England til Fredrikstad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg logger meg inn som Family-medlem får jeg opp 49 kroner i frakt på Kallax enten jeg oppgir å bo på Østlandet eller i Hammerfest. Hjemlevering med Posten kan jeg også få til 149 kroner. 

• Liker 2
Skrevet
Leo skrev (7 minutter siden):

Når jeg logger meg inn som Family-medlem får jeg opp 49 kroner i frakt på Kallax enten jeg oppgir å bo på Østlandet eller i Hammerfest. Hjemlevering med Posten kan jeg også få til 149 kroner. 

Jeg er logget inn og får fortsatt 499 i fraktpris. Merkelig…

Anonymkode: 9a071...112

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er logget inn og får fortsatt 499 i fraktpris. Merkelig…

Men er du logget inn som Family-medlem? Oppdatert nettleseren etter at du logget inn? 

• Liker 1
Skrevet

Her gikk jeg sammen med naboen og bestilte varer. Slapp unna med halv frakt. Vel verdt det for å slippe en tur på IKEA. Du kan jo forhøre deg om det er noen i nabolaget som skal bestille noe.

Anonymkode: 281a7...aa6

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (1 time siden):

Litt spesielle fraktpriser fra Ikea, vet ikke helt hvilken speditør de bruker, men har lagt merke til det selv at prisene er helt jojo.
Fikk et kolli på 290kg levert her forrige uke, 1400,- i frakt + mva og et annet på 50kg på europall 500,- + mva. Dette var ikke varer fra Ikea, men illustrerer litt hva frakt koster med f.eks Schenker og tilsvarende firmaer. Jeg mistenker at Ikea rett og slett har fortjeneste på frakt.

Har vært borti verre enn ikea 🙈 men det sier vel mer om det andre stedet enn ikea…

Minst 1500kr for to nattbord på ca 40x40x40cm 😅

Anonymkode: f3356...90a

Skrevet
Leo skrev (6 timer siden):

Men er du logget inn som Family-medlem? Oppdatert nettleseren etter at du logget inn? 

Ja, alt det der. Om jeg bestiller den lille kallaxen, går det med 149kr. Om jeg bestiller Platsa tvbenk x 2, går det også med 149 om det ikke også ble 49kr om jeg ville hente pakken på posten istedenfor å få det levert hjem. 

Men om jeg bestiller den jeg skal ha, blir det 500kr. Det er en kallax på 2x4. 

ts

Anonymkode: dcb6a...169

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her gikk jeg sammen med naboen og bestilte varer. Slapp unna med halv frakt. Vel verdt det for å slippe en tur på IKEA. Du kan jo forhøre deg om det er noen i nabolaget som skal bestille noe.

Anonymkode: 281a7...aa6

God idé!

Skrevet
17.11 skrev (På 11.12.2021 den 14.20):

Kallax, den til 599, har jeg båret med meg hjem på bussen. Det var tungt, men ikke umulig. Den er jo flatpakket.

Min helt. 

Anonymkode: c4833...6f8

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min helt. 

Anonymkode: c4833...6f8

Du skulle bare visst!

Skrevet

Hvilken IKEA skal du bestille fra?

Anonymkode: 7a313...107

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, alt det der. Om jeg bestiller den lille kallaxen, går det med 149kr. Om jeg bestiller Platsa tvbenk x 2, går det også med 149 om det ikke også ble 49kr om jeg ville hente pakken på posten istedenfor å få det levert hjem. 

Men om jeg bestiller den jeg skal ha, blir det 500kr. Det er en kallax på 2x4. 

ts

Veldig rart for jeg har også prøvd med levering til flere forskjellige postnummer over hele landet og det blir det samme. Ringe dem og spørre i morgen kanskje? 

Skrevet
Leo skrev (1 time siden):

Veldig rart for jeg har også prøvd med levering til flere forskjellige postnummer over hele landet og det blir det samme. Ringe dem og spørre i morgen kanskje? 

For en kallax 2x4 også?

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken IKEA skal du bestille fra?

Anonymkode: 7a313...107

Man bestiller ikke fra et IKEA varehus, alt sendes fra deres sentrallager i Sverige

Anonymkode: 8605e...e6d

Skrevet
Leo skrev (4 timer siden):

Bor ikke langt unna Hammerfest. Her er prisen jeg får opp 😅Screenshot_20211213_014730_com.android.chrome.thumb.jpg.d005852dd0f30561228eb3b75c6e7a93.jpg

Anonymkode: 90e95...ec1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man bestiller ikke fra et IKEA varehus, alt sendes fra deres sentrallager i Sverige

Det er ikke helt korrekt. Spesielt de siste to årene hvor IKEA har hatt leveringsproblemer så sender de fra varehus om nødvendig.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Jdz said:

Det er ikke helt korrekt. Spesielt de siste to årene hvor IKEA har hatt leveringsproblemer så sender de fra varehus om nødvendig.

Enkelt hendelser er ikke normen

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bor ikke langt unna Hammerfest. Her er prisen jeg får opp 😅Screenshot_20211213_014730_com.android.chrome.thumb.jpg.d005852dd0f30561228eb3b75c6e7a93.jpg

Anonymkode: 90e95...ec1

Nå tror jeg at jeg har funnet problemet. Jeg prøvde med hyllen i en annen farge og da kan jeg få den levert i Hammerfest for 149 kroner. Velger jeg den hvite får jeg opp at den ikke finnes på sentrallageret og da sender de nok fra nærmeste varehus, som noen andre her nevnte, hvor de ikke har en like god transportavtale dermed blir fraktprisen helt hinsides. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enkelt hendelser er ikke normen

Og det har jeg heller ikke sagt. Mitt tilsvar var til påstanden om at alt sendes fra sentrallager i Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...