Gå til innhold

Ikea-postlevering. Finnes det smutthull?

Anbefalte innlegg

Skulle bestill en kallax til 599kr. Men, frakten ligger jo på 400kr! Jeg får ikke kjørt og hentet selv om jeg ligger bare en halvtime unna nærmeste IKEA… 

Så skal frakten være så himla dyr??! Og IKEA, av alle, burde hatt bedre fraktavtaler enn dette… Hvorfor er frakten så sinnsykt dyr? Det blir nok ingen kallax her… 

Anonymkode: dcb6a...169

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1537292-ikea-postlevering-finnes-det-smutthull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det gjelder så store pakker, men da vi bestilte nå nettopp var det billigere frakt for ikea family medlemmer. Logg inn/bli medlem og logg inn for å få medlemspris

Anonymkode: f3356...90a

• Liker 3

Annonse

De har ikke egne folk som kjører, her får vi IKEA bestillingene med Bring. Det er da ikke dyrt med 400-500 for levering, har du ikke bil eller mulighet til å få noen til å hente så er det en rimelig kostnad. Fatter ikke hvorfor en forventer å få levering hjem av f.eks møbler nesten gratis. Det skal lønne folk, drivstoff, utgifter til bil etc. 

Anonymkode: 38f8b...786

• Liker 19
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har ikke egne folk som kjører, her får vi IKEA bestillingene med Bring. Det er da ikke dyrt med 400-500 for levering, har du ikke bil eller mulighet til å få noen til å hente så er det en rimelig kostnad. Fatter ikke hvorfor en forventer å få levering hjem av f.eks møbler nesten gratis. Det skal lønne folk, drivstoff, utgifter til bil etc. 

Anonymkode: 38f8b...786

Er fullstendig klar over at de ikke har Egne folk som kjører, men en bedre avtale må gå an å få til… 

Når det gikk an å få hjem samme møbel tilsendt som postpakke for 49kr i fjor, så ja, er det en skuffelse når frakt plutselig er ti ganger så dyr…

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er fullstendig klar over at de ikke har Egne folk som kjører, men en bedre avtale må gå an å få til… 

Når det gikk an å få hjem samme møbel tilsendt som postpakke for 49kr i fjor, så ja, er det en skuffelse når frakt plutselig er ti ganger så dyr…

Har du ikea-family og logget inn? Betalte 149kr for å få levert pakke på døra rra ikea, 20kg og 50x60x60cm, men dyrere for ikke-medlemmer

• Liker 1
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du ikea-family og logget inn? Betalte 149kr for å få levert pakke på døra rra ikea, 20kg og 50x60x60cm, men dyrere for ikke-medlemmer

Ja, og det ble ingen prisforskjell på levering.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, og det ble ingen prisforskjell på levering.

Så rart.. ville tatt kontakt med ikea.. ifølge dem selv er prisen du oppgir mye høyere enn det de selv oppgir. 
https://www.ikea.com/no/no/ikea-family/

da vi bestilte i høst betalte vi mye mer, men nå sist (etter nye priser) fikk vi disse prisene

Annonse

trøndermann38 skrev (6 timer siden):

Ikea er håpløse, her tar de 1200 for frakt. Hør med venner om de kan hente den for deg. Det gjorde jeg.

Ikea bruker posten bring for levering så ja dette er posten sine satser. 

Anonymkode: baf3c...b6e

Spør på en lokal FB-gruppe om noen skal innom ikea og kan kjøpe den med og kjøre hjem til deg :) vanlig for oss som bor lenger unna! Mye billigere å gi noen litt bensinpenger enn å betale frakt. 

Anonymkode: e8dde...44f

• Liker 2
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet ikke om det gjelder så store pakker, men da vi bestilte nå nettopp var det billigere frakt for ikea family medlemmer. Logg inn/bli medlem og logg inn for å få medlemspris

Gjelder ikke dette bare for postpakker? Jeg får medlemspris på småting, men når jeg tenkte å bestille en madrass til en barneseng skulle de ha 1999,- i frakt... 

Anonymkode: 98f1a...2d0

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gjelder ikke dette bare for postpakker? Jeg får medlemspris på småting, men når jeg tenkte å bestille en madrass til en barneseng skulle de ha 1999,- i frakt... 

Anonymkode: 98f1a...2d0

Det stemmer nok 😊 jeg sjekka nå, skulle hatt 599 for å frakte den hylla hit… Sist pakke jeg bestilte var nok akkurat innafor, selv om hun sommleverte knapt klarte å få den med seg 🙈

• Liker 1

Er det ikke en bekjent eller noe av deg som har bil, som gidder å kjøre og hente den for deg mot at du dekker drivstoffutgiftene? Vet ikke hvor mye det blir, men en 100-150 kr kanskje?

Lag en post på Facebook og spør folk som bor i samme område som deg; "TIL ALLE JEG KJENNER SOM BOR I XXXXX; skal du på Ikea snart? Kan du blablabla"

Endret av Million

Litt spesielle fraktpriser fra Ikea, vet ikke helt hvilken speditør de bruker, men har lagt merke til det selv at prisene er helt jojo.
Fikk et kolli på 290kg levert her forrige uke, 1400,- i frakt + mva og et annet på 50kg på europall 500,- + mva. Dette var ikke varer fra Ikea, men illustrerer litt hva frakt koster med f.eks Schenker og tilsvarende firmaer. Jeg mistenker at Ikea rett og slett har fortjeneste på frakt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...