Gå til innhold

Hva er dette for noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siste årene har jeg arbeidet som vikar i barnehage, på de årene har jeg opplevd mye negativt som jeg merker er vanskelig for min psykiske helse. Jeg lurer på om jeg overdriver eller er for fintfølende, derfor spør jeg mennesker som ikke er involvert her på kg.

Jeg har opplevd at personalet ( med styrer ) har hentet de eldste på hele stedet for å observere meg og si høy til meg: "utrolig at det går an, hvilket byrå kommer du fra"?

Jeg har opplevd at ansatte snakker over hodet på meg, gir meg stygge blikk&behandler meg mindreverdig. De kan f,eks si høyt over hodet mitt: " Hvor vil du ha hun?" og så høylydt le.

Jeg har opplevd at de driver psykologisk spill med meg, dette er vanskelig og forklare her på kg, det subtilt og derfor vanskelig å skulle sette ord på det, formålet er å få meg til å føle meg mindreverdig.

Jeg har opplevd at en spesiell "kollega" hadde en meget spesiell adferd ovenfor meg, da vi var alene på tur med barn ( uten at de hørte det ) sa hun at hun kom til å dø ung ) typ: jeg har ikke så mange år på meg, jeg kommer til å dø snart.

Jeg har holdt ut lenge, men de folkene på bemanningsbyrået har også spilt skittent spill for å få meg til å jobbe mest mulig, det vil jeg ikke fortelle om her.

Jeg merker kroppen begynte å bli sliten, og har fysisk bare falt på bakken to ganger.

Jeg bare lurer på om dette er normalt, noe jeg skal fortsette å finne meg i og hva jeg bør gjøre?

Anonymkode: e1113...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siste årene har jeg arbeidet som vikar i barnehage, på de årene har jeg opplevd mye negativt som jeg merker er vanskelig for min psykiske helse. Jeg lurer på om jeg overdriver eller er for fintfølende, derfor spør jeg mennesker som ikke er involvert her på kg.

Jeg har opplevd at personalet ( med styrer ) har hentet de eldste på hele stedet for å observere meg og si høy til meg: "utrolig at det går an, hvilket byrå kommer du fra"?

Jeg har opplevd at ansatte snakker over hodet på meg, gir meg stygge blikk&behandler meg mindreverdig. De kan f,eks si høyt over hodet mitt: " Hvor vil du ha hun?" og så høylydt le.

Jeg har opplevd at de driver psykologisk spill med meg, dette er vanskelig og forklare her på kg, det subtilt og derfor vanskelig å skulle sette ord på det, formålet er å få meg til å føle meg mindreverdig.

Jeg har opplevd at en spesiell "kollega" hadde en meget spesiell adferd ovenfor meg, da vi var alene på tur med barn ( uten at de hørte det ) sa hun at hun kom til å dø ung ) typ: jeg har ikke så mange år på meg, jeg kommer til å dø snart.

Jeg har holdt ut lenge, men de folkene på bemanningsbyrået har også spilt skittent spill for å få meg til å jobbe mest mulig, det vil jeg ikke fortelle om her.

Jeg merker kroppen begynte å bli sliten, og har fysisk bare falt på bakken to ganger.

Jeg bare lurer på om dette er normalt, noe jeg skal fortsette å finne meg i og hva jeg bør gjøre?

Det er flere episoder her, veldig mange som jeg ikke skriver om. 

Skrevet

Nei dette er ikke normalt og du skal ikke akseptere det. Rapporter! 

Anonymkode: 54290...9f3

• Liker 2
Skrevet

Sånn er arbeidslivet blitt under AP. Sånn et det overalt. 

Anonymkode: 6a589...681

Skrevet

Og snakk med legen din også

• Liker 2
Skrevet

Nei det er det ikke og sånn skal man ikke godta at det er!!! 

• Liker 2
Skrevet

Under AP? Det er høyre som gjorde det sånn. Ap har tiltak nettopp i mot dette i Hurdalsplatformen 

• Liker 5
Skrevet

Skal slett ikke være sånn! Prøv og holde ut til du kanskje kan få tak i ny jobb! Ta vare på deg selv for din egen skyld- og jeg tror det er det beste i det her tilfellet.   Lykke til:) 

Anonymkode: ed289...3c1

• Liker 1
Skrevet

Du bør nok prøve å finne en annen jobb. 

Har du slitt med dette før? Har du venner og familie du er trygg på og kan snakke med?

Anonymkode: 3a234...69c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bør nok prøve å finne en annen jobb. 

Har du slitt med dette før? Har du venner og familie du er trygg på og kan snakke med?

Anonymkode: 3a234...69c

Jeg har en annen høyere utdannelse og fagbrev ( dette vet de fordi alle papirene mine er hos arbeidsgiver ) innen det yrket har jeg også jobbet som leder i mange år ( jobber jeg tidligere har fått uten å søke men etter de har sett meg jobbe ) reglene ble forandret ( juridisk ) og jeg kan derfor ikke ta lederstillinger i det yrket lenger. Så jeg startet som vikar, og opplever dette, rett og slett veldig negative tilbakemeldinger pga "mine valg" 

Så jeg har slitt med at noen har vært etter meg ja, men ikke de gode-de har sagt jeg er veldig dyktig.

Jeg snakker med familie og må til lege, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre må ha inntekt, men når jeg detter på bakken så blir jeg bekymret.

Skrevet

Dette er mobbing og ikke normalt. Dårlig ledelse lar slike forhold vokse frem. Anbefaler deg å komme deg bort derfra og finne annen jobb.

Anonymkode: 16803...441

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er mobbing og ikke normalt. Dårlig ledelse lar slike forhold vokse frem. Anbefaler deg å komme deg bort derfra og finne annen jobb.

Anonymkode: 16803...441

Ja, men jeg er helt avhengig av referansene fra bemanningsbyrået får å komme meg videre, selv om jeg vet at jeg gjør en god jobb så vil de gi meg dårlige referanser uansett virker det som. ( Ikke alltid de har vært like greie de heller).

Så jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av denne situasjonen lenger og spør om råd her, jeg er sliten.

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: d3408...d8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: d3408...d8a

Den er ennå ikke stengt, er det flere som opplever slike ting? kanskje det er meg det er noe gale med som gjør at de har et slikt behov for å tråkke på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...