AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #21 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i et rekkehus fra 1960, men bor i enden så kun en nabo vegg i vegg. Hører litt, men går stort sett greit. Det som er verst er at jeg hører hver gang foreldrene krangler med hverandre (høylytt og grining, men ikke mistanke om noe fysisk) og når ungene springer maraton over stuegulvet eller dabber ball inne. Anonymkode: 0d75a...dde Uff, så kjipt. Kun en vegg her og, men dritt lei å høre at det er noen bak veggen - og tanken på at de hører tilbake. Anonymkode: 8b538...850
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #22 Skrevet 11. desember 2021 Jeg bor i midten i rekkehus fra midten av 50-tallet. Vi pusset opp for noen år siden og la på doble gipsplater og det er godt isolert mellom. Hører ingenting mot ene naboen med mindre de og vi har vindu åpent på sommeren, da hører jeg alt, men nå på vinteren. Andre naboen hører jeg bare innimellom, men mest dunk osv og kan ikke høre hva de prater om. Barnefamilier og vi bråker mye både vi og naboen. Så kommer ann på om det er isolert mellom ved oppussing. Anonymkode: 47c66...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #23 Skrevet 12. desember 2021 Jeg fatter bare ikke at det kan være godkjent å bygge sånn for under 20 år siden. Ble vekket i dag av ramle og dunkelyder, vet ikke om det var støvsuging eller hva det var. Anonymkode: 8b538...850
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #24 Skrevet 12. desember 2021 Der jeg bodde inntill nylig var det brannvegg mellom. Hørte ikke samtaler eller tv, men hørte godt at de løp på mølla (jevn lyd bærer godt). Hadde soverom vegg i vegg med naboens. Hadde vi skulle bli der ville jeg nok ha revet ned veggen som ble delt og isolert ekstra. Flyttet til enebolig i stedet. Min erfaring er at rekkehus (på Sørlandet) fra 70-tallet er relativt godt isolert lydmessig. Hørte såvidt barnegråt når et barn virkelig hylgråt. Du hører selvsagt mye mer på sommeren med dører og vinduer oppe. Anonymkode: b0fc5...216 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #25 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde soverom vegg i vegg med naboens. Hadde vi skulle bli der ville jeg nok ha revet ned veggen som ble delt og isolert ekstra. Flyttet til enebolig i stedet. Her er det mot kjøkken og selv med ørepropper hører jeg kjøkkeninnredningen smelle. Det ødelegger søvnen min. Orker ikke bo her mer. De som bodde der før, hørtes knapt, men nå hører jeg noe hele tiden. Anonymkode: 8b538...850
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #26 Skrevet 15. desember 2021 Hvis det er SÅ lytt i et rekkehus fra 2000-tallet så ville jeg tenkt at det ikke er blitt bygget iht forskrifter. Bor selv i rekkehus fra 50-tallet. Vi hører «meltdown»-hyling fra nabobarnet og hvis de løper i trappa, men ellers stille. Anonymkode: 735cb...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #27 Skrevet 15. desember 2021 Bodde i rekkehus fra 1982, hørte lite til naboene da det var betongvegger mellom boenhetene. Hørte når hunden gikk i trappa, mot vårt soverom og når de støvsugde på dagtid (da var det gjerne stille hos oss) i vår stue. De siste naboene hørte vi også ungene til, men bare som bakgrunnsstøy ved lavt lydnivå hos oss. Anonymkode: 97d25...350
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #28 Skrevet 15. desember 2021 Rekkehus fra 60-tallet her også. Hører svært lite fra naboene. Maks tramping i trapp en sjelden gang i blant. Overraskende godt isolert! Vet at det *egentlig* et mye ungestøy på den ene siden i alle fall. Anonymkode: a42e6...a80
Lea Skrevet 15. desember 2021 #29 Skrevet 15. desember 2021 Her er det ganske lytt. Bor i ett gammelt hus.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #30 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 16.36): Hvis det er SÅ lytt i et rekkehus fra 2000-tallet så ville jeg tenkt at det ikke er blitt bygget iht forskrifter. Bor selv i rekkehus fra 50-tallet. Vi hører «meltdown»-hyling fra nabobarnet og hvis de løper i trappa, men ellers stille. Anonymkode: 735cb...a2d Ja, jeg begynner å lure på om noe er helt feil, hører stadig det som høre ut som noen snyter seg. Bor på et så fint sted, men nå vil jeg bare flytte. Anonymkode: 8b538...850
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå