Gå til innhold

Dere som bor i rekkehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lytt mellom? Hvordan er det isolert? Jeg trodde alle rekkehus burde ha skikkelig murvegg, men her er det visst kun luft(?)
Jeg hører så godt smell og dunk fra naboens kjøkkeninnredning og et annet sted, høres prat/latter godt. Blir psykisk nedbrutt av dette. Og lurer jo på hva de hører. Det hadde nesten vært bedre om det var naboer som festet masse, for jeg kan ikke akkurat klage på normal bruk. Vurderer å flytte så fort som mulig, men lurer altså på om dette er vanlig og må regnes med eller om det er noe fullstendig galt med isolering her. 

Anonymkode: 8b538...850

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym373
Skrevet

Har bad vegg i vegg med soverommet til naboen.. er som jeg er med de i senga.. jeg har onanert  mye til stønningen hennes 🤩

Skrevet

Sånn var det når jeg bodde i typisk trerekkehus fra 60-70-tallet. 

Var mindre lytt i vanlig blokk. 

Anonymkode: 76618...8a3

Skrevet

Bor i rekkehus med naboer på begge sider og hører stort sett ingenting. Var fest vegg i vegg for ikke så lenge siden, da hørte vi litt av bassen på musikken bare. 

Disse husene er bygd på 1980-tallet.

Anonymkode: 7ea68...340

• Liker 4
Skrevet

Nå bor ikke jeg i rekkehus, men i tomannsbolig. Har bodd her et par måneder. Hører ikke noe som helst til naboen. Det kan jo tenkes at de er usedvanlig stille, men jeg liker å tro at de ikke hører meg heller. 🙈

Anonymkode: 98a2d...57f

Skrevet

Var ganske lytt i forrige rekkehus vi bodde i, fra 60 tallet. Nå bor vi i rekkehus fra 2018, og det er noe helt annet. Hører ingenting! Og naboen hører ikke de bråkete ungene mine 😅

Anonymkode: 69abe...2e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn var det når jeg bodde i typisk trerekkehus fra 60-70-tallet. 

Var mindre lytt i vanlig blokk. 

Anonymkode: 76618...8a3

Dette er fra 2000.

Anonymkode: 8b538...850

Skrevet

Var aldri plaget med det de årene jeg bodde i rekkehus. Hadde endeleilighet, så det hjalp jo. Ellers kan jeg ikke huske jeg noen gang reagerte på mye lyd fra naboen

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor nå i rekkehus fra 82, og har bodd i rekkehus fra 2005. Og hørte lite fra naboen, hører det jo når de bråker. Men dagligdagse lyder hører vi ikke.

Anonymkode: a4adf...d0f

Skrevet

Bor i rekkehus fra 70. Bare nabo på en kant. Hører typiske dunkelyder som når de mistet ting i gulvet eller når bikkja bjeffer. Hører det også om de spiller høy musikk. Ellers hører vi dem ikke. Tipper de hører når treåringen klikker, men ikke vanlige lekelyder. 

Anonymkode: 5ef00...492

Skrevet

Er det veldig kostbart å gjøre noe med hvis de er lytt? 

Anonymkode: 0a7ad...ff5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det veldig kostbart å gjøre noe med hvis de er lytt? 

Anonymkode: 0a7ad...ff5

Det kommer helt an på hvile rom som ligger mot hverandre. Det er ikke dyrt å lage en ekstra vegg i ordinære rom, men bad og til dels kjøkken kan bli problematisk. Og dersom en ser på kostnaden ved å miste en kvadratmeter eller to blir det jo en del.

Skrevet

Jeg bor i et rekkehus fra 1975, og det er relativt lytt. Heldigvis vender naboens kjøkken og bad mot min stue, så det demper en del støy, men hører det jo om de spiller høy musikk. Har ikke fått sett inni veggen her, men jeg tenker det stort sett er noen bord, litt papp, et tynt lag med glava og noen veggplater i spon som skiller oss, da disse kåkene ble bygget før et skikkelig brannskille ble påbudt. Loftet vårt er også helt åpen; der er det ikke glava engang.

Det går jo an å gjøre med dette, og jeg tenker at jeg kommer til å tette på loftet og legge på en gipsplate mot naboen på veggen vi deler. Når jeg endelig skal begynne på stua, kommer jeg til å legge på 2-4 cm gips der og, som er et mye tettere og dødere materiale enn sponen vi har her nå. Ideelt sett ville jeg fått naboen med på dette, men tror ikke han er så gira på å begynne å ta ned kjøkkenskap.

Skrevet

Jeg hører overhodet ingenting fra naboene på den ene siden. Men jeg hører godt postmannen når han/hun leverer post og søppelbilen hører jeg veldig godt.

Den ene husveggen er mot postkassene og søppeldunkene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk klage på egne sexlyder, så var relativt lytt der jeg bodde ja 😅 Huset var fra 60-tallet. Deilig å bo i enebolig og slippe å tenke på at naboer hører meg bli tatt i doggy. 

Anonymkode: f468f...5eb

Skrevet

Hører ingenting, men så er det en mann på 90 som bor der. Det blir sikkert litt annerledes når det kommer en småbarnsfamilie inn 😄

Rekkehus fra 60-tallet.

Anonymkode: f82df...a8f

Skrevet

Bor i leilighet i blokk på to etasjer fra 70-tallet. Vet ikke hvordan det er i veggene, men hører svært lite til naboene på sidene. Kan høre sentrifugering til naboen på ene siden da vi har bad mot bad. 

Naboen over derimot. Hører alt. 🙈

• Liker 1
Skrevet

Bor i rekkehus fra 1970. Hører veldig høy musikk, hvis noe banker i veggen/bygger møbler osv eller hvis det ene barnet får «meltdown», hun er 11år og bare en ufyselig unge og klikker daglig, sparker i veggen og hyler som om noen skulle drept hun😩

Anonymkode: 207dd...7d0

Skrevet

Bor i rekkehus fra 60 tallet, naboer på begge sider. Hører så og si ingenting fra dem. Hvis vi hører noe, så er det vaskemaskinen eller tørketrommelen innimellom. Ingenting som plager oss med naboene 

Skrevet

Bor i et rekkehus fra 1960, men bor i enden så kun en nabo vegg i vegg. Hører litt, men går stort sett greit. Det som er verst er at jeg hører hver gang foreldrene krangler med hverandre (høylytt og grining, men ikke mistanke om noe fysisk) og når ungene springer maraton over stuegulvet eller dabber ball inne. 

Anonymkode: 0d75a...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...