Gå til innhold

Husverten åpnet pakken min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si til dette. Hadde fått en pakke tilsendt, men klart å skrive A istedenfor B på adressen (husvertens hus er nytt, nettopp bygd og innflyttet, så har aldri forholdt oss til disse bokstavene før) Hadde aldri fått noen info om at adressen vår hadde fått en ekstra bokstav.

Mitt fulle navn sto på pakken, det var kun A og B som kunne misforstås her. Fant pakken halvåpnet ute på trappa vår i vær og storm. Er dette innafor? De kunne jo bare lagt den i postkassa vår som henger ved siden av. Har vokst opp med at å åpne andres post er strengt forbudt og det gjør man ikke, så jeg kjenner dette irriterte meg litt. Vi var også hjemme da pakken havnet på trappen vår, kun en sms om at vi hadde fått en pakke til hans adresse, så det er 100% sikkert at det er blitt åpnet hos han.

Anonymkode: 9ee7c...30d

Videoannonse
Annonse
Gjest Chiroptera.
Skrevet

Han så sikkert ikke på adressen i det hele tatt men antok at pakken som levert til han var til ham, helt til han oppdaget innholdet. Det er en enkel feil. Men å bare slenge den utenfor hos dere, det er kjip oppførsel 

Skrevet

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har vokst opp med at å åpne andres post er strengt forbudt og det gjør man ikke, så jeg kjenner dette irriterte meg litt.

At den var halvåpnet kan skje hvem som helst.

Når jeg får post i postkassen min regner jeg med at den er til meg, og begynner ofte å åpne den før jeg ser på navnet.

Men det er klart at han burde overlevert pakken ansikt til ansikt, gitt deg beskjed om hva som har skjedd, at pakken var kommet til ham, og at han begynte å åpne den før han så på navnet.

Anonymkode: 81f2c...73f

• Liker 3
Skrevet

Jeg sjekker sjeldent at det er riktig adresse på posten jeg får, jeg bare åpner den, så det tenker jeg at sikkert ikke er gjort med vilje sånn sett.

Men han kunne godt sagt i fra, fremfor å bare sette pakken å trappa.

• Liker 1
Skrevet

Får jeg en pakke i postkassen, så regner jeg med at den er til meg og åpner den. Å sjekke om det er mitt navn eller et annet navn som står på pakken er ikke min første impuls, spesielt ikke i juletider når man kan forvente pakker i posten. 

Regner med at han åpnet, og først så navnet på pakken etterpå. Med mindre han har en vane med å ta pakker og brev ut av postkassen deres, så er det veldig urimelig av deg å tenke at intensjonen hans var å, hva, snoope? Stjele om han likte innholdet?

Å legge den foran døra og ikke i postkassen var ikke greit, men det er det. 

Anonymkode: 63186...186

• Liker 1
Skrevet

Jeg åpnet en gang et brev som lå i postkassen. Helt på autopilot. Men det var ikke til meg, men til naboen. 

Dette har nok skjedd med utleieren din også, men han kunne ha gjort dere bedre oppmerksom på feilen. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det jeg tror, naboen sjekket ikke hvilken adresse/navn som stod på pakken. Og derfor åpnet den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med at han åpnet, og først så navnet på pakken etterpå. Med mindre han har en vane med å ta pakker og brev ut av postkassen deres, så er det veldig urimelig av deg å tenke at intensjonen hans var å, hva, snoope? Stjele om han likte innholdet?

Anonymkode: 63186...186

Dette blir veldig KGsynsing da, nei han har ikke det, det var derfor jeg syntes det ble så rart. Han har jo sin egen postkasse. :)

---

Takk for svar iallfall folkens. Da vet jeg at det er normalt å begynne å åpne før man leser på pakken. Her leser vi alltid, det kom jo bud på døren med en Zalandopakke her en dag og vi ventet faktisk pakke derifra. Leste likevel på pakken før vi tenkte på å åpne, og oppdaget at det var et helt annet navn som sto på.

For ordens skyld - han ga jo beskjed om at pakken var feillevert til han via sms, men det var bare så rart å legge den på trappen med halve innholdet stikkende ut. Det var jo knuselig, og her blåser det så mye for tiden at hagemøblene har flyttet på seg og gardintrappen som sto stilt mot huset holdt på å knuse vinduet her!

Skrevet

Ellers i året, om jeg mottar en pakke fra Kicks, og ikke har bestilt fra kicks, da sjekker jeg adressen.

Men nå i disse dager... det er en daglig flyt av pakker, en miks av hva jeg og mannen har bestilt, og gaver fra overalt. Julekort, og annet. 

Jeg reagerer ikke før jeg pakker opp noe som er "til bestemor", eller står der med et bilde av fremmede barn i handa 🤣

Anonymkode: fc2ef...673

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det er vanlig å begynne å åpne post uten å sjekke navnet først. Jeg sjekker alltid navn når jeg henter posten. Vi har et postbud med alvorlig dysleksi eller ekstremt dårlig tid, for det er tilfeldig hvilken kasse posten havner i. Jeg fant bl.a brev fra sykehuset til naboen i min kasse, det eneste vi har felles er første bokstav i fornavnet. Nabohuset har til og med annen gateadresse, og kassene er tydelig merket. Og før jeg åpner noe som helst sjekker jeg også at det er til meg, og ikke til gubben eller guttungen.

Anonymkode: 3da5b...f19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke forstå at det er vanlig å begynne å åpne post uten å sjekke navnet først. Jeg sjekker alltid navn når jeg henter posten. Vi har et postbud med alvorlig dysleksi eller ekstremt dårlig tid, for det er tilfeldig hvilken kasse posten havner i. Jeg fant bl.a brev fra sykehuset til naboen i min kasse, det eneste vi har felles er første bokstav i fornavnet. Nabohuset har til og med annen gateadresse, og kassene er tydelig merket. Og før jeg åpner noe som helst sjekker jeg også at det er til meg, og ikke til gubben eller guttungen.

Anonymkode: 3da5b...f19

Nettopp, skjønner ikke det er så stress å lese noe som tar deg to sekunder før du begynner å åpne pakken! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp, skjønner ikke det er så stress å lese noe som tar deg to sekunder før du begynner å åpne pakken! :)

Jeg har åpner brev til andre før jeg har oppdaget at det ikke var til meg - selv om det lå i min postkasse. Det er ikke det at det er «stress» å sjekke adressen, men snarere at det er ekstremt sjeldent nødvendig her jeg bor. Kan telle på tre fingre hvor mange brev som har kommet i min postkasse feil på alle de årene jeg har bodd her. Så det handler om vanen rett og slett - også «slurver» man. 

Anonymkode: daf79...0e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg ikke ser vitsen. 

Har 2-3 ganger åpnet naboens post før jeg forstår at dette ikke gjaldt meg. Aldri en pakke. På sikkert 20 år. 

Hadde det skjedd nesten ukentlig slik en annen beskriver ville jeg nok hatt en annen vane. Men samtidig - om du har bestilt for eksempel morgenlevering, pakken stod der på morgenen, da tenker man jo virkelig ikke mer over det før man ser at det er rundstykker og ikke croissanter i posen. 

Anonymkode: fc2ef...673

Skrevet

Jeg tror, som mange andre i tråden, at husverten åpnet pakken fordi han trodde den var til han. Han åpnet ikke din pakke bevisst, det var et uhell som kan skje de fleste.

Anonymkode: 9b6f2...c46

Skrevet

Herregud. Er det så nøye da??

Anonymkode: a8344...1c6

Skrevet

Herregud!! Det var snakk om en 35 år gammel one of a kind knuselig gjenstand som lå halvåpnet, og holdt på å blåse avgårde på steintrappen, det er jævlig nøye faktisk. Synes du det var et bra bidrag å komme med her i denne tråden? Pluss at det faktisk er ulovlig å åpne andres post, men det var vel heller i gamle dager folk brydde seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...