Gå til innhold

Hva kostet forlovelsesringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

20000 kostet min ring. Bruker den hver dag og elsker den :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kostet 29 000, men vi fikk den på 30 % avslag. Bruker den også som giftering. 

Ble fornøyd, valgte den ut selv og vi delte på betalingen :)

Anonymkode: 923d6...664

Skrevet

Min kostet 10500, hans kostet 3000. Men prisen er jo ikke det som var avgjørende, det var at han falt fullstendig pladask for ringen da han så den, og mente den passet til meg. :)

Jeg hadde nok aldri plukket ut en så dyr ring, men jeg elsker den han har plukket! 😍

Anonymkode: 8932b...936

Skrevet

Min kostet 15k, er veldig fornøyd men aller mest med mannen ❤

Anonymkode: c4749...fde

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 20.23):

Er ikke dette å bruke veldig lite penger på ring? Hadde blitt skuffet om typen min kjøpte ring til 900kr 

Anonymkode: 4175c...5a7

Hva du blir skuffet over er jo irrelevant for meg? :)

Ønsket en ring med det utseendet jeg har, hvorfor skulle vi da betale mer for det enn det kostet? 

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg vet heller ikke hva gifteringene koster....Spør dere om det? Det hadde aldri falt meg inn. 

Anonymkode: 970fa...fb7

• Liker 5
Skrevet

2 x månedsinntekten, så rundt 180.000

Anonymkode: 52b2c...497

Skrevet

Mellom 4-5000. Han fridde uten da han ikke var sikker på om jeg ville ha ring, jeg bruker aldri being, takler ikke engang klær med glitter. Fikk velge den ut selv hos en lokal gullsmed i utlandet, ble en bitteliten diamantring som jeg bruker av og på når jeg føler for det. Perfekt ordning 😊

Anonymkode: 4b4c6...f13

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, for en utrolig teit måte å snikskryt av inntekt. 

Anonymkode: 912bf...720

• Liker 20
Skrevet

Rundt 200,-

Anonymkode: 37b1b...522

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I USA er tommelfingerregelen at ringen du frir med skal koste 3 x månedsinntekten din. Poenget er at den skal koste såpass mye for han som kjøper den, og signalisere at han er villig til å satse tre månedslønner på dette, samtidig som det skal være relativ til ens egen økonomi, og ikke et "objektivt" tall.

Nordmenn bruker langt mindre på ringer, men så er også mye annerledes her.

Uansett - brukeren du siterer trakk vel frem månedsinntekten av den grunn, ikke ut av det blå.

Anonymkode: 43470...349

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg vet heller ikke hva gifteringene koster....Spør dere om det? Det hadde aldri falt meg inn. 

I og med at vi fant de sammen og jeg har betalt halvparten selv så vet jeg det ja? Det er en felles avgjørelse hvor mye penger vi bruker på alt egentlig... bortsett fra ting som handler bare om den ene da. Jeg bruker mer på shampoo enn ham, foreksempel 😄 

Anonymkode: b37a6...a9f

• Liker 2
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 1.08):

Hva slags forlovelsesring kjøpte dere?
Hva kostet ringen?
Ble jenta fornøyd?

Anonymkode: 16d0d...970

Bruker en mnd lønn minst , kjøper man til 4000-5000 kr så sier man lit hvor lite jenta betyr, så mitt tilfelle ga jeg 37 000 ish.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke sant 😂

Anonymkode: a745f...25c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

I og med at vi fant de sammen og jeg har betalt halvparten selv så vet jeg det ja? Det er en felles avgjørelse hvor mye penger vi bruker på alt egentlig... bortsett fra ting som handler bare om den ene da. Jeg bruker mer på shampoo enn ham, foreksempel 😄 

Anonymkode: b37a6...a9f

Aha. Jeg visste ikke at han skulle fri, han kjøpte ringer. Han sa at jeg kunne bytte, men han har god smak, så jeg beholdt den.

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Litt usikker. Men under 5000. Synd jeg får brukt den så sjelden. (Får ikke bruke den på sykehjemme.)

Skrevet

800 pr. ring, kjøpte dem sammen. Sølv.De skal også brukes som gifteringer. Hun fridde med en godteriring. Men bryllupet ble utsatt pga mye greier, så vi har ikke brukt dem. Er begge damer.

Syns det er tull for vår del å bruke masse penger som kunne vært brukt på noe bedre. Smykker er ikke vår greie.

Anonymkode: ec893...161

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg fikk jo boksen med ringen og sertifiseringskortet der det står carat, cut, hvitt gull osv. Ut ifra det har jeg en viss peiling.

Dersom ringen er av en viss verdi så er det også mange som forsikrer den. Da må du ta den med til gullsmed og få den taksert. Så det er ganske vanlig å vite omtrentlig hva ringen er verdt.

(Min kostet mellom 35 og 40,000, da fikk han en god deal. Han har god råd, men er generelt ikke fan av å bruke mye penger på smykker. Han fortalte meg at han forhørte seg litt med kamerater, og de mente at en riing burde koste 30 for en mann med god råd, men over 40,000 er ikke nødvendig).

Anonymkode: 43470...349

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vedkommende spurte hva ringen kostet, og fikk svar? Det vanlige er å bruke 2-3 månedslønner på ring.

Anonymkode: 4ef5c...d46

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/18/2021 den 19.40):

Ja, jeg spurte, fordi jeg ville vite om jeg måtte ha en egen forsikring på den :) vi bodde også sammen, og om han hadde brukt ekstremt mye på ringen hadde jeg vært litt obs på økonomien fremover. 

Vi er også åpne om økonomi, så jeg ser ikke problemet med å spørre. Var ikke som om det var mitt første spørsmål etter at han fridde.

Anonymkode: b171e...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...