Gjest Gitte Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Hvordan? Bare ta de gule pillene har jeg hørt..
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 ja, mener det var de gule.. Det er i allefall ikke de pillene som er først på brettet..
Malama Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Du HOPPER IKKE OVER mens med trionetta (eller andre trefasepiller) men du kan UTSETTE den, ved å fortsette med de gule pillene (de siste før den pillefrie/sukkerpille uken) i inntil ti dager (det er bare ti sånne på hvert brett, du kan altså ta de gule fra neste brett (og kaste reten av brettet!) Det er kun med monofasepiller (der alle pillene har likt innhold) du kan hoppe over mensen ved å begynne på neste brett.
Gjest Gitte Skrevet 12. oktober 2005 #4 Skrevet 12. oktober 2005 Ja det er det jeg gjør.. Tar de gule pillene nå. Har ikke sett min kjære på 3 uker, og denne uka er pillefri, så er uaktuelt å ha mensen til helga Men når denne uka er ferdig, så begynner jeg rett på nytt brett, og da kommer jo ikke mensen før neste pillefrie uke? Ikke sant.. Liker det egentlig ikke, men nå er det unntakstilstander
Edie Skrevet 12. oktober 2005 #5 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Leste feil først, endring: Hvis du nå er på de gule pillene, fortsetter du på de gule pillene på neste brett - ikke på begynnelsen på et nytt brett. Resten av pillene på det brettet må kastes. Maks. 10 dager utsettelse og så kommer mensen. 7 pillefri dager som vanlig og så nytt brett.. Endret 12. oktober 2005 av Aricept
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #6 Skrevet 12. oktober 2005 Ja det er det jeg gjør.. Tar de gule pillene nå. Har ikke sett min kjære på 3 uker, og denne uka er pillefri, så er uaktuelt å ha mensen til helga Men når denne uka er ferdig, så begynner jeg rett på nytt brett, og da kommer jo ikke mensen før neste pillefrie uke? Ikke sant.. Liker det egentlig ikke, men nå er det unntakstilstander ← Det er riktig som Aricept sier, men om det likevel skulle være tvil: Når du begynner rett på nytt brett, uten å ta "pillefri"/hvite piller, så får du mensen når du er i gang med det nye brettet. Du utsetter bare mens mens (måtte bare si det) du tar de gule pillene.
Gjest Gitte Skrevet 12. oktober 2005 #7 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg var ferdig med et brett på søndag, og på mandag begynte jeg på de gule pillene på et nytt brett som jeg tar denne uka her. Og på mandag igjen, begynner jeg på første pilla, på et nytt brett igjen...
Edie Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 Og på mandag igjen, begynner jeg på første pilla, på et nytt brett igjen... ← Du må først ha 7 pillefrie dager (eller sukkerpiller) før du begynner på nytt brett
Malama Skrevet 12. oktober 2005 #9 Skrevet 12. oktober 2005 Det stemmer et. Du utsetter den i de max ti dagene, så far du pillefri eller sukkerpiller, du begynner IKKE på nytt brett direkte. (du vil uansett få blødning, men driopper du den pillefrike uka klusser du med hormonene dine enda mer enn nødvëndig, og får "rot i systemet")
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå