AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hei Jeg har et barn i 3 klasse, som har mange venner og er veldig populær, noen ganger ser jeg barnet er sliten,men barnet sier alltid ja til og leke det er vel og bra,men barnet sier også til meg at hn er sliten, Er det Ok at jeg sier Nei at det ikke passer hvis barnet vil være inne og hvile, eller bør barnet gå ut hver gang? barnet trener 2 ganger i uka, og er veldig sosialt stort sett hver dag hele året Anonymkode: 12784...424
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Om barnet vil hvile er det jo bare å bli enig om det og ikke gå ut?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 WhisperingWind skrev (2 minutter siden): Om barnet vil hvile er det jo bare å bli enig om det og ikke gå ut? Ja er det,men tror barnet synes det er veldig vanskelig og si Nei hvis en av vennene kommer,men jeg skal ta en prat med barnet og si at det er greit og si nei av og til Anonymkode: 12784...424
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Barnet kan si i fra selv TS. Min på 5 år sier fra hvis hun er sliten. Det har vennene hennes i gata full forståelse for å trasker hjem igjen 😊 Anonymkode: 28a6e...e31 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Selvsagt er det greit å si nei av og til. Men det kan være greit å passe på å ikke si nei mange ganger på rad til den samme, hvis det er en venn man ønsker å beholde. For det kan ende med at de gir opp å spørre. Men man er på ingen måte forpliktet til å si ja hver gang noen spør. Anonymkode: ed015...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnet kan si i fra selv TS. Min på 5 år sier fra hvis hun er sliten. Det har vennene hennes i gata full forståelse for å trasker hjem igjen 😊 Anonymkode: 28a6e...e31 Barnet sier ja uansett, så derfor må jeg si det, barnet klarer ikke og si Nei Anonymkode: 12784...424
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvsagt er det greit å si nei av og til. Men det kan være greit å passe på å ikke si nei mange ganger på rad til den samme, hvis det er en venn man ønsker å beholde. For det kan ende med at de gir opp å spørre. Men man er på ingen måte forpliktet til å si ja hver gang noen spør. Anonymkode: ed015...5ab sjelden barnet sier nei ,barnet sier bare ja , så derfor må jeg si fra. Anonymkode: 12784...424
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja er det,men tror barnet synes det er veldig vanskelig og si Nei hvis en av vennene kommer,men jeg skal ta en prat med barnet og si at det er greit og si nei av og til Anonymkode: 12784...424 Det er flott at barnet er vennlig og sosial, men det er ogslå viktig å lære barnet å respektere egne grenser like godt som andre sine grenser. Det er viktig å kunne si "nei" når det er nødvendig. Det er nok av voksne som sliter med å si "nei" og har problemer senere pga dette. Anonymkode: ccc3e...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er flott at barnet er vennlig og sosial, men det er ogslå viktig å lære barnet å respektere egne grenser like godt som andre sine grenser. Det er viktig å kunne si "nei" når det er nødvendig. Det er nok av voksne som sliter med å si "nei" og har problemer senere pga dette. Anonymkode: ccc3e...8b9 ja du har helt rett, skal ta en prat med barnet, når barnet er litt bedre i form, hadde en oprasjon på onsdagen Anonymkode: 12784...424 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 God bedring til hen! ❤ Anonymkode: ccc3e...8b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå