AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Hei, jeg sliter veldig med barnet mitt i barnehagen. Er et barn på avdelingen som virker som liker få mitt barn til å gråte. Hver dag vi kommer i barnehagen møtes vi med en dum bemerkning av dette barnet, du har stygge klær. Du har stygt hår. Skoene dine er feil etc. Prøvd avlede hver morgen men vanskelig når dette barnet oppsøker mitt. Videre er denne ungen ganske fysisk utagerende. Sist jeg hentet kløp barnet mitt barn så hardt det kunne to ganger under påkledning. Måtte fysisk dra barnet fra mitt barn begge ganger. Så skulle mitt barn gå ut vente på meg i uteområdet mens jeg henter minstemann. Da løper det utagerende barnet ut uten klær ut i 10 minus og dytter mitt barn i ryggen. Hun blir bært inn av en annen Mor og jeg skyndte meg hente minstemann for å kle på henne. Kommer ut og eldstemann gråter hysterisk. Det andre barnet har dratt henne med makt av et lekeapparat og smelt hodet hennes i bakken. Da jeg er ute med minstemann er det barnet og mamman gått hjem mens mitt barn gråter i to timer. Dette skjer alltid når jeg henter samtidig med dette andre barnet. Hun går til psykisk og fysisk angrep på mitt barn. Hva gjør jeg? Jeg tør ikke lenger at de barna er med hverandre under henting men jeg får ikke kontrollert det når de er i barnehagen. Tatt det opp med barnehagen, men det er bare sykdom og vikarer så vanskelig få oppfølging Anonymkode: 59f51...632
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Ingen her på KG som kan gjøre noe som helst med dette, ta det med styrer og krev oppfølging! Dersom det ikke skjer noe går du videre til rådmann i kommunen. Anonymkode: 23227...ab9 17
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Du bytter barnehage med en gang. Jeg har null tro på at de ansatte klarer å skjerme de andre barna fra denne ungen hele dagen i barnehagen. Anonymkode: 2e46f...909 18
bolla92 Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Her må du kreve at det skjer noe, umiddelbart! Jeg ville tatt det videre med én gang. 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Tenker kapittel 8 i barnehageloven er greit å slå i bordet med til styrer. Anonymkode: 0ffba...17f 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 …og hvis ingenting skjer på en uke, meld videre til statsforvalteren Anonymkode: 0ffba...17f 11
SoWhat? Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 (endret) Hvis de i barnehagen ikke tar dette på alvor, så må du få barnet ditt ut fra denne barnehagen. Hun blir mobbet. Jeg ville lagd et rabalder uten like, på foreldremøte, på felles nettside ( ikke nevne navn ), og til personalet. Det andre barnet vil finne nye å plage. De bør bli spart, og den stakkars ungen som mobber må få hjelp. Endret 9. desember 2021 av SoWhat? 7
Sigyn Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bytter barnehage med en gang. Jeg har null tro på at de ansatte klarer å skjerme de andre barna fra denne ungen hele dagen i barnehagen. Anonymkode: 2e46f...909 Enig. Hadde ikke stolt på det, og særlig hvis det er snakk om storbarnsavdeling kan de aldri ha full kontroll til enhver tid om det ikke blir satt inn ekstra ressurser (som det for så vidt burde, men). Går bare utover ditt barn frem til barnet eventuelt roer seg eller får nok oppfølging, og hvem vet hvor lang tid det kan ta, eller hvor mange glipper som kan skje i mellomtiden. Men hadde selvsagt tatt det opp med barnehagen (styrer) også og grundig forklart situasjonen og hvor alvorlig det er, hvis ingenting gjøres vil nok dette barnet bare gå videre til neste offer. Endret 10. desember 2021 av Sigyn 3
Jullen Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Dette er skikkelig alvorlig. Det er grov omsorgsvikt av bhg å ikke ta tak i dette umiddelbart. Og å sende et barn i bhg som driver med omsorgssvikt, er jo en form for omsorgssvikt i seg selv. Du må beskytte barnet ditt NÅ. Om styrer er syk eller ikke tar tak, kan ikke barnet ditt gå der. Hør med arbeidsgiver om mulighet for permisjonsordning til saken er mer oversiktelig. Evt luft med helsesykepleier og evt fastlegen din, som jo også er fastlege for barnet. Dette er snakk om forebyggende helse. Og du trenger hjelp og tilrettelegging for møter, dialog med barnet som mobber sine foreldre og evt skift av barnehage. Ville kanskj startet med å kontakte foreldrene til barnet som mobber og se på løsninger sammen med dem. Men erfaringsmessig så mottas dette ofte med bagatellisering eller fornektelse. Jeg hadde uansett ikke sluppet barnet mitt inn i den barnehagen en eneste dag til uten å vite om barnet mitt var trygt💔 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Jullen skrev (1 time siden): Dette er skikkelig alvorlig. Det er grov omsorgsvikt av bhg å ikke ta tak i dette umiddelbart. Og å sende et barn i bhg som driver med omsorgssvikt, er jo en form for omsorgssvikt i seg selv. Du må beskytte barnet ditt NÅ. Om styrer er syk eller ikke tar tak, kan ikke barnet ditt gå der. Hør med arbeidsgiver om mulighet for permisjonsordning til saken er mer oversiktelig. Evt luft med helsesykepleier og evt fastlegen din, som jo også er fastlege for barnet. Dette er snakk om forebyggende helse. Og du trenger hjelp og tilrettelegging for møter, dialog med barnet som mobber sine foreldre og evt skift av barnehage. Ville kanskj startet med å kontakte foreldrene til barnet som mobber og se på løsninger sammen med dem. Men erfaringsmessig så mottas dette ofte med bagatellisering eller fornektelse. Jeg hadde uansett ikke sluppet barnet mitt inn i den barnehagen en eneste dag til uten å vite om barnet mitt var trygt💔 Hva vet du im bhg tar tak i det eller ikke?? Anonymkode: 2352f...182
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva vet du im bhg tar tak i det eller ikke?? Anonymkode: 2352f...182 Fordi ts sier det Anonymkode: c42a4...86c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva vet du im bhg tar tak i det eller ikke?? Anonymkode: 2352f...182 Så lenge barnet utagerer på hennes barn når hun selv er tilstede, kan det tenkes hvordan det er resten av dagen. Bhg tar ikke tak når de lar dette skje. Høres ut som dette barnet trenger ekstraressurs og denne personen må være tett på hele tiden. Ta dette opp med styrer, og krev at de har nok bemanning til at en voksen er på dette barnet. Blir det ikke bedring ser du deg nødt til å melde dette høyere opp, da dette skaper frykt og engstelse hos ditt barn. Ikke vær redd for å ta opp dette!! Still krav, og skriv ned episoder. hilsen barnehage ansatt Anonymkode: 84e48...e84 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Dette andre barnet virker ikke helt «normalt». Ignorerer vedkommende deg helt, eller hvordan reagerer h*n når du sier fra til barnet, når vedkommende sier stygge ting eller klyper barnet ditt? Anonymkode: 629fb...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge barnet utagerer på hennes barn når hun selv er tilstede, kan det tenkes hvordan det er resten av dagen. Bhg tar ikke tak når de lar dette skje. Høres ut som dette barnet trenger ekstraressurs og denne personen må være tett på hele tiden. Ta dette opp med styrer, og krev at de har nok bemanning til at en voksen er på dette barnet. Blir det ikke bedring ser du deg nødt til å melde dette høyere opp, da dette skaper frykt og engstelse hos ditt barn. Ikke vær redd for å ta opp dette!! Still krav, og skriv ned episoder. hilsen barnehage ansatt Anonymkode: 84e48...e84 Det vet du ingenting om Anonymkode: 2352f...182
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi ts sier det Anonymkode: c42a4...86c Hun vet nok heller ikke noe om det. Man har ikke lov å si hvilke tiltak man gjør Anonymkode: 2352f...182 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette andre barnet virker ikke helt «normalt». Ignorerer vedkommende deg helt, eller hvordan reagerer h*n når du sier fra til barnet, når vedkommende sier stygge ting eller klyper barnet ditt? Anonymkode: 629fb...f9a Skjerp deg!! Virker ikkenormalt , herregud Anonymkode: 2352f...182
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hun vet nok heller ikke noe om det. Man har ikke lov å si hvilke tiltak man gjør Anonymkode: 2352f...182 Ta har de tiltak som ikke fungerer i såfall. Tiltak for denne adferd er voksne som er tett på. Hvis barnet slår i garderoben og løper ut for å dytte har de ikke en voksen som er tett på. Anonymkode: 84e48...e84 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vet nok heller ikke noe om det. Man har ikke lov å si hvilke tiltak man gjør Anonymkode: 2352f...182 Uansett om det er tiltak, så hjelper de jo åpenbart ikke. Alle barn skal kunne føle seg trygge i barnehagen og barnet som utragerer trenger også hjelp. Skjønner ikke hva du kverulerer for. Anonymkode: 7caf8...4fb 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 Her hadde jeg krevd et møte med styrer og ped. leder først, så et møte med de samt foreldrene til dette barnet. Fører ikke dette fram hadde jeg klagd til Fylkesmannen samt byttet barnehage. Slik skal ikke barnet ha det i barnehagen! Anonymkode: c6ef3...09b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta har de tiltak som ikke fungerer i såfall. Tiltak for denne adferd er voksne som er tett på. Hvis barnet slår i garderoben og løper ut for å dytte har de ikke en voksen som er tett på. Anonymkode: 84e48...e84 Har jobbet i barnehage i mange år selv, og det er strenge regler hvis noen skal ha en egen ansatt på seg. Barn med tydelige utfordringer får ikke noen sammen med seg før de har en diagnose. Å være tett på enkeltbarn gjør at 2 voksne blir alene med resten av de 17 barna og mister litt av sitt pedagogiske tilbud. Ved sykdom får man heller ikke alltid vikar. Anbefaler å klage til ped.leder be henne ta dette videre til styrer, jo fler foreldre som klager jo bedre, for da inser kanskje styrer at det er behov for mer bemanning en periode på den avdelingen. Anonymkode: 5158d...912 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå