Gå til innhold

Barnehagene sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer en liten bønn til dere med barn i barnehage.

-Krev å få vite hvor mange av de faste ansatte som er på jobb.

- Krev å få vite hvor mange som er borte, og om det blir satt inn vikar. 

Nå er det til tider direkte farlig å sende barna i barnehagen. Vi er IKKE nok folk! Det går på sikkerheten løs nå. Så mange ganger har jeg vært alene med 24 barn.. Vi er utbrente og slitne, og regjeringen gjør ikke en dritt. 

Klem fra en frustrert barnehagelærer som lurer på om foreldre egentlig vet hvordan ståa er? 

Anonymkode: 099c9...a7e

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette kan jeg bekrefte, føler ikke jeg strekker til, ingen vikarer, man står igjen alene uten hjelp

Anonymkode: 37f64...90b

• Liker 3
Skrevet

Vet veldig godt. Holder barnet hjemme eller har korte dager når nødvendig. Tilbyr hjelp når vi kan.

Anonymkode: 9bce0...a4f

• Liker 3
Skrevet

I vår barnehage sendes det melding ut når det blir tynt i rekkene og ber at de som kan hente barna sine gjør det. Det er også blitt stengt før ordinære stengetider på grunn av personalmangel.

Bedre det enn at foreldrene ikke vet om situasjonen og det skjer ulykker på grunn av manglende tilsyn med barn 

Anonymkode: 54026...a9f

• Liker 12
Skrevet

Mener å huske vi fikk en sms i 2020 en gang hvor det ble oppfordret til at de som kunne, skulle holde barna sine hjemme noen dager pga stort fravær hos de ansatte. Satte utrolig stor pris på den meldingen og holdt barnet hjemme fordi vi hadde mulighet og tenkte at da ble det bedre for de som måtte sende barn i bhg. 

Anonymkode: d0122...468

• Liker 7
Skrevet

Veldig viktig det. Er heldig nå, og har for første gang en veldig stabil personalgruppe ser det ut til, etter litt oppstartstrøbbel i august/september (kan bare huske et par dager med vikar de siste månedene , ellers er alle fire stk på jobb hver dag, og det er utrolig sjeldent de ikke får satt inn vikar).

Utrolig egentlig, så mye sykdom som går nå. Tavle som oppdateres med hvem som er på jobb når det er noen forandring, så slipper egentlig å spørre - kanskje ta initiativ til dét? Og faktisk oppdatere den da, har også hatt barn i barnehage med lignende løsning, hvor det skled veldig ut og da forsvinner jo poenget.. 

Vi har også fått melding med spørsmål om det er mulig å hente tidligere/ha hjemme noen ganger når det var krise (i fjor riktig nok, når man var superstreng på alle forkjølelsessymptomer), og tenker det er en bedre løsning enn å late som ingenting.

Anonymkode: 40fbf...4a6

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det til tider direkte farlig å sende barna i barnehagen. Vi er IKKE nok folk! Det går på sikkerheten løs nå. Så mange ganger har jeg vært alene med 24 barn.. Vi er utbrente og slitne, og regjeringen gjør ikke en dritt. 

Klem fra en frustrert barnehagelærer som lurer på om foreldre egentlig vet hvordan ståa er? 

Håper dere da også forstår om man svarer basert på dette i foreldreundersøkelsen. Detter enestevirkningsmiddel som sitter godt. 

Anonymkode: 86eb7...e3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

❤️💔

Anonymkode: eab9a...055

• Liker 1
Skrevet

Så flinke dere er da! I vår barnehage elsker styrer å holde oppe fasaden. Selv om foreldre ser at det er er 8/16 vikarer av ansatte så henter og leverer foreldre som vanlig. De bryr seg ikke. 

Anonymkode: 79bd4...15b

• Liker 3
Skrevet

I vår barnehage tar de inn vikar, og om de ikke har mulighet til det ber de de som har mulighet til å holde hjemme/gi kortere dag om og gjøre det. I verste fall stenger de heller.

Anonymkode: 17198...ccd

Skrevet

Barnehagen vår sliter og vi forstår dette godt. Vi har selv, både voksne og barn. hatt 4-5 forkjølelser på rappen siste to måneder (inkludert rs- virus), og personalet er selvsagt også syke. Pga situasjonen i barnehagen henter vi alltid tidlig, rundt kl 14.30 fordi vi vet at det er få voksne på jobb.

Anonymkode: 7e892...352

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så flinke dere er da! I vår barnehage elsker styrer å holde oppe fasaden. Selv om foreldre ser at det er er 8/16 vikarer av ansatte så henter og leverer foreldre som vanlig. De bryr seg ikke. 

Anonymkode: 79bd4...15b

Samme her. Foreldrene leverer 07.00 og henter 16.30 uavhengig av om det er mindre personal (vikarer har vi sjeldent).

Anonymkode: 7d8c9...a0f

• Liker 1
Skrevet

Holder barnet hjemme ut året nå. Orker ikke mer sykdom, vi er helt utslitt. All ære til barnehagepersonalet for å stå i dette!

Anonymkode: 83998...7c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så glad vi har barn i steinerbarnehage! Der går alt overskudd tilbake til barnehagen. De har alltid vikar når noen er borte og får god info hele veien! 

• Liker 1
Skrevet

Har dessverre ikke mulighet til verken kortere dager eller hjemmekontor, ellers skulle jeg gjerne holdt barna hjemme i større grad. Jeg ser at bhg sliter i perioder, men vi sliter også der jeg jobber. Generelt er det tøft for mange av oss i såkalte "samfunnskritiske yrker". 

Anonymkode: 1f4fe...59f

• Liker 3
Skrevet
Jadzia skrev (52 minutter siden):

Jeg er så glad vi har barn i steinerbarnehage! Der går alt overskudd tilbake til barnehagen. De har alltid vikar når noen er borte og får god info hele veien! 

Andre barnehager ønsker å sette inn vikarer men det finnes ingen, alle er ute i jobb. Det er ikke nok vikarer. Men for all del fint at alle midlene går tilbake til barnehagen 

• Liker 1
Skrevet

vet om en bhg her i nærheten som sliter med mye korona nå, de har sendt melding til foreldrene, og både ansatte og barn testet hver gang etter et tilfelle ,2 ganger i uka, mange har også holdt barna hjemme, noe jeg forstår veldig godt

Anonymkode: 8be0e...fc0

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Det verste er at kommunen gjør hva som helst for å holde åpent. Hvem som helst får være vikarer. Masse folk som overhodet ikke egner seg. Grusomt å være vitne til.

Anonymkode: 5b6c3...b85

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt på felgen, ender med å gå på veggen. De driver rovdrift på oss. De driter i oss som jobber i barnehagen, vi må bare "stå i det"

Det verste er jo at det går ut over barna. Nå er det snakk om å redusere åpningstiden i vår barnehage. Det burde kommet for 3 mnd siden.  Stakkars barna. Vi får beskjed om å smile og vise foreldrene hvor kjekt barna har det, på tross av at vi nesten ikke har tid til å se barna en gang. At foreldrene ikke reagerer! 

Spør hvor mange voksne det er i dag. Hver dag! 

• Liker 1
Skrevet

Det er tungt om dagane. Veldig krevjande.

Anonymkode: b8043...b72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...