Gå til innhold

Servering i barneselskap


Gjest hannah2

Anbefalte innlegg

Gjest hannah2

Hei

Vi skal feire ettårsdag til poden. Trenger tips til hva man kan servere i barneselskap. Det kommer flest 1-åringer, og ellers barn opp mot 5 år.

"Pølse og is" er jo en standardfrase som går igjen, men kan man lage maten mer morsom eller? Selv om det er barnebursdag, så trenger jeg ikke tips til mat som lett kan smøres ut over veggen ;). Men gjerne tips til noe annet enn pølser. Vil jo gjerne at podens første bursdag skal være litt "gøyal" på matfronten også ;).

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmelaget pizza, gryterett, hamburgere, wraps (alle får plukke det de liker)? En god kake? Denne kaken er populær både hos store og små. Muffins med fargerik glasur og pynt.

Jeg har ikke inntrykk av at barn er så nøye på dette. De bryr seg ikke om fancy bursdagsmat og jeg er sikker på at pølse med brød/lompe/mos blir mottatt med like stor jubel som hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag pinnsvin av potetmos og halve wienerpølser.

La barna sette sammen hver sin egen pizza. Barn ELSKER å "gjøre selv".

Matspyd tror jeg vil være poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var veldig ambisiøs til første barneselskap sjølv. Brukte timesvis på å lage den flotte kaka, som ungane ikkje eingong ville smake på... :ler: No lagar eg enkle ting som ungane likar ; som pølser,muffins,sjokoladekake,gele og is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da gikk barna hjem igjen.

Skjønner jeg godt :ler:

Endret av The Pink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannah2

Takk for tips!

Ikke for barna sin skyld at jeg vil lage noe morsomt, men heller for de voksne som følger med på lasset, samtidig som barna må like det. Skjønner?

Men muffins med gøyal pynt var en god ide :nikker:

Så blir det nok pølser/lompe/brød. Kanskje mos også var en god ide.

Bursdagskake må jeg også lage ja.....

Gøy med bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Vi skal også ha bursdag for 6 4- åringer nå på torsdag. Vi skal ha muffins, gele- tog og en bløtkake (datra mi som er glad i det, tror egentlig ikke det er så veldig vanlig blant små barn.) Men det jeg lurer på er om man trenger noe mer mat, ikke bare kaker. Selskapet skal være fra 17.00-19.00 I de selskapene datra mi har vært i, har de fått pølser eller pizza, men er det egentlig nødvendig? Siden bhagen stenger 16.15 regner jeg med at alle rekker å spise litt middag før de kommer.. HVa tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha bursdag for 6  4- åringer nå på torsdag. Vi skal ha muffins, gele- tog og en bløtkake (datra mi som er glad i det, tror egentlig ikke det er så veldig vanlig blant små barn.) Men det jeg lurer på er om man trenger noe mer mat, ikke bare kaker. Selskapet skal være fra 17.00-19.00 I de selskapene datra mi har vært i, har de fått pølser eller pizza, men er det egentlig nødvendig? Siden bhagen stenger 16.15 regner jeg med at alle rekker å spise litt middag før de kommer.. HVa tror dere?

Jeg tror kanskje de fleste dropper middagen siden det er bursdag?

Jeg pleide å lage pinnemat til bursdag. Små kjøttboller, ostebiter, pølsebiter, litt frukt og grønnsaker på pinne og små rundstykker ved siden av. Pleide å være veldig populært. Ikke er det så mye arbeid heller. Det var ofte kaker tilbake når selskapet var over, men sjelden noe av det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Vi skal også ha bursdag for 6  4- åringer nå på torsdag. Vi skal ha muffins, gele- tog og en bløtkake (datra mi som er glad i det, tror egentlig ikke det er så veldig vanlig blant små barn.) Men det jeg lurer på er om man trenger noe mer mat, ikke bare kaker. Selskapet skal være fra 17.00-19.00 I de selskapene datra mi har vært i, har de fått pølser eller pizza, men er det egentlig nødvendig? Siden bhagen stenger 16.15 regner jeg med at alle rekker å spise litt middag før de kommer.. HVa tror dere?

Jeg ville hatt pølser eller noe slikt, har erfaring fra at mange dropper middag når det er bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...