Gå til innhold

Noen med mc-lappen her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen kvinner med mc-lappen her? Vurderer å ta lappen til våren og lurer på om det er vanskelig å håndtere en tung mc når den veier mye mer enn en selv?

Noen som vil dele noen erfaringer?

Anonymkode: 2a6ad...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lappen enda, men har øvelseskjørt litt i sommer på egen sykkel. I fart velter man ikke, så det er når man står i ro på sykkelen eller når man skal stoppe at det er størst sjans for at den velter. Greit å være bevist på hvilke situasjoner som er lette å velte i. 

Sykkelen min veier ca 185kg med full tank og er en lett sykkel ift andre motorsykler i samme klasse (A). 

Noen sykler er godt balansert, andre ikke. Noen har høyt balansepunkt og andre har lavt. 

Det beste er å finne ut hvilken type sykkel du ønsker, Harley, r-sykkel, naken osv. Så drar du til en forhandler for å prøvesitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, LadyGrey said:

Har ikke lappen enda, men har øvelseskjørt litt i sommer på egen sykkel. I fart velter man ikke, så det er når man står i ro på sykkelen eller når man skal stoppe at det er størst sjans for at den velter. Greit å være bevist på hvilke situasjoner som er lette å velte i. 

Sykkelen min veier ca 185kg med full tank og er en lett sykkel ift andre motorsykler i samme klasse (A). 

Noen sykler er godt balansert, andre ikke. Noen har høyt balansepunkt og andre har lavt. 

Det beste er å finne ut hvilken type sykkel du ønsker, Harley, r-sykkel, naken osv. Så drar du til en forhandler for å prøvesitte.

Har sett at man må gjøre en del øvelser på bane på oppkjøringen og det er det jeg er litt usikker på om vil gå. Må sikkert ta en del kjøretimer siden jeg ikke har noen som kan hjelpe med øvelseskjøring.

Ser for meg en helt standard sykkel (naken) type yahama eller honda 500-700 kubikk. Honda cb 600r er fin.

Takk for prøvesitte tips!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har sett at man må gjøre en del øvelser på bane på oppkjøringen og det er det jeg er litt usikker på om vil gå. Må sikkert ta en del kjøretimer siden jeg ikke har noen som kan hjelpe med øvelseskjøring.

Ser for meg en helt standard sykkel (naken) type yahama eller honda 500-700 kubikk. Honda cb 600r er fin.

Takk for prøvesitte tips!

Vil anbefale deg å finne noen som kan øvelseskjøre med deg, mengdetrening er alfa omega, hvis ikke kan det bli veldig mange kjøretimer, spesielt på øvelsesene i kjøregård, med kjegler og slikt som du beskriver. Du kan feks melde deg inn i ulike motorsykkelgrupper på facebook, har selv lest nye nyttig på slike grupper. WIMA er en gruppe kun for kvinner, anbefales!

Høres ut som et bra valg av sykkel, den Hondaen er råtøff! Jeg kjøpte en Yamaha MT-07 i vår, foreløpig veldig fornøyd! Sto imellom Yamaha og Honda, valgte Yamaha pga kortest reisevei til verksted. Bor i en by uten MC-forhandler.. Sykkelen var litt høy, så måtte bytte ut det originale sete med ett som var lavere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker ikke sykkelens vekt når den beveger seg. Det er greit å kunne få sykkelen tilbake på jul, om du/den faller. Jeg var ikke stor/sterk nok til det. 

Anonymkode: 387f3...118

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på det første og nei på det andre! 

Vekten merker du først når du skal ha den opp fra bakken om den har veltet, men det finnes teknikker på det 😊

Anonymkode: 66ee4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du rekker greit ned med beina er det stort sett ikke noe problem. Jeg er litt lav og veltet et par  ganger under øvekjøring fordi jeg ikke rakk ned med beina (ene skolesykkelen var litt for høy så fikk bare tåspissene nedi).

Det er normalt å trenge hjelp til å rette opp sykkel om den velter, og man velter jo normalt sett ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...