AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har småflørta litt med en mann i et par uker, når vi sees. Ikke så ofte, begge er samme sted et par kvelder i uka. En venninne sa at hun hadde hørt at han var gift, og at kona døde for 5 år siden. Han er ikke eldre enn 33. Kjenner ingen som har mista sin kjære, og synes det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til det? Anonymkode: 51849...e43
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Syns ikke det er noe du skal forholde deg til før han evt tar det opp og sier noe om det selv. Om det er 5 år siden, har han kanskje lyst til å møte noen som ser ham som han er, ikke som «enkemannen». Anonymkode: 57291...55e 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Jeg mista selv moren min for snart 10 år siden, føles som at det var i fjor. Så 5 år er så kort tid i mine øyne. Får vel bare ta ting i hans tempo ang. dette. Anonymkode: 51849...e43 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ikke det er noe du skal forholde deg til før han evt tar det opp og sier noe om det selv. Om det er 5 år siden, har han kanskje lyst til å møte noen som ser ham som han er, ikke som «enkemannen». Anonymkode: 57291...55e Dette. Det kan umulig være spesielt gøy å bli sett på som "enkemannen" og ikke for den personen han er. Du bør jo tenke på å bli kjent med han som menneske, først og fremst, og ikke ha fokus på at dette er vanskelig for deg å forholde deg til. Anonymkode: 4e613...45b 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Du må stole på at han har tatt et bevisst valg i å endelig gå videre. Kona hans har garantert formet ham mye som person og hun har åpenbart vært en stor og viktig del av livet hans, det vil hun nok alltid være, men hvis han har åpnet seg følelsesmessig for å gå videre, er han med all sannsynlighet klar for det. Det var en del av livet hans og det vil nok alltid farge ham, men det definerer ikke ham som menneske og hvis han er en fin fyr, kjør på! ♥ Anonymkode: af06a...09c 1
ryzorwarlock Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Du skal ikke trenge å forholde deg til det. Om han ikke har sagt noe angående dette eller viser det på en måte, så skal du bare gjøre sånn som du pleier. Mange som er enke vil fortsette med nytt kapitel i livet, og vil helst "glemme" det. Ikke synes synd på dem, da ender det opp at dem går lei til slutt. Om han ikke sier at du må gjøre ting på noen måter, så går alt fint skal du se. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Du trenger ikke å forholde deg til det så lenge dere bare har en uskyldig flørt og han er komfortabel med det. Men om dere blir noe mere kan du måtte forholde deg til det, f eks ved at han alltid vil elske henne mere, at han ikke er klar for å elske noen andre enda, at han ikke vil være mentalt til stede under sex fordi han innerst inne sørger, at han vil være emosjonellt utilgjengelig selvom han vil ønske å åpne seg og få kjæreste så går det ikke for hans del enda, at han vil trenge lang tid på å klare å bli glad i noen kanskje flere år og selv da plutselig kan bli grepet av frykt og sorg og trekke seg vekk igjen osv. Jeg er enke og snakker av erfaring. Det som gjør det komplisert å bli glad i en ny er at når ens kjære dør så ville man ikke gjøre det slutt, så følelsene er fortsatt der og man fikk aldri closure. Dødsfallet og tapet kan være så vondt at man har skrudd av alt av følelser inni seg for å ikke gå rundt å gråte hele livet og når man prøver å skru på gode følelser igjen så kommer alle de vonde også.. Jeg tror ikke jeg selv vil klare å gi en ny mann kjærlighet fordi der den kjærlighetsfølelsen kommer fra er det så mye sorg og smerte at det har jeg låst inn i et kammer og kastet nøkkelen til Anonymkode: 13542...24f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå