Gå til innhold

Er dette normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Invitert til familiemiddag med din og mine barn involvert som skulle treffes for første gang. Jeg takket neitakk til dette da jeg ikke har overskudd og ikke hadde lyst til og delta. Responsen var «straff» som at jeg ikke ville bli invitert til andre anledninger. Vi er voksne «barn» som skulle møtes for første gang og våre foreldre er arrangører. Er dette innenfor det normale og reagere slik? 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

med din og mine barn involvert

Hva menes med dette?

Men nei, det er ikke innafor av foreldrene dine å reagere på den måten. 

Anonymkode: 609b3...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle møtes??

Det er helt umulig å svare på om det er normal reaksjon. Har du avlyst mye før? Hvordan er forholdene i familien? Osv osv 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Hvem skulle møtes??

Det er helt umulig å svare på om det er normal reaksjon. Har du avlyst mye før? Hvordan er forholdene i familien? Osv osv 

Min mor og mine søsken og kjæresten + hans «barn»🤓 Vi er alle 6 voksne «barn» 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har en søster som deg, som tror det å bare si at man ikke har lyst i hytt og pine ikke påvirker andre rundt seg som prøver å strekke ut en hånd eller gjøre en innsats for å møtes å ha det hyggelig.

Syns å "straffe" deg for det var å overdrive, men å si fra om de er skuffet og syns det er trist at du ikke ønsker å delta, er helt ok.

 

Anonymkode: dcbcf...862

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Hvem skulle møtes??

Det er helt umulig å svare på om det er normal reaksjon. Har du avlyst mye før? Hvordan er forholdene i familien? Osv osv 

Det var første gang en slik begivenhet skulle skje. 

Anonymkode: eb0ff...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke lyst?

Seriøst, er du 5 år? Ta deg sammen, og gjør noe hyggelig for familien din. Tipper din mor hadde gledet seg masse og ble kjempe lei seg når du blåste henne og hennes følelser. 

Anonymkode: c69df...7d8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville du ikke delta? Kanskje moren din ble skuffet og lei seg fordi hun ønsket å samle alle sammen og merker at du er negativ? 

Anonymkode: dcbcf...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke lyst?

Seriøst, er du 5 år? Ta deg sammen, og gjør noe hyggelig for familien din. Tipper din mor hadde gledet seg masse og ble kjempe lei seg når du blåste henne og hennes følelser. 

Anonymkode: c69df...7d8

Nei jeg har ikke overskudd! Og nei jeg er ikke 5 år. Hun ble sint ikke lei seg. 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var første gang en slik begivenhet skulle skje. 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Jo, men har du avlyst mye før, og har det vært tatt opp? Du virker ikke så lei deg for at du ikke dro, så bare tenkte at det var "typisk" deg. Og om hvordan forholdene er. Jeg har mange søsken selv, så vet hvor ulike man kan være 🙂 = konflikt eller utbrudd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jo, men har du avlyst mye før, og har det vært tatt opp? Du virker ikke så lei deg for at du ikke dro, så bare tenkte at det var "typisk" deg. Og om hvordan forholdene er. Jeg har mange søsken selv, så vet hvor ulike man kan være 🙂 = konflikt eller utbrudd

Jeg har avlyst før men det er fordi jeg i noen mnd har hatt et komplisert «forhold» til mor da vi har kranglet mye. Jeg visste hun ville lage en så stor sak av dette. Det føltes som «tvang» å delta og jeg visste at det ble upopulært når jeg sa jeg ikke kom. 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns altså at man tar seg sammen og stiller opp på familiemiddager. Spesielt når det er første gang man møtes. Med mindre man er sykemeldt eller har en himla god unnskyldning annet enn "har ikke overskudd".  Jeg kan ofte føle at jeg ikke orker, men når man kommer seg ut går det så fint atte 😊

Anonymkode: 26e29...846

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at din reaksjon er like lite normalt som motreaksjonen. De forsøker altså å få hele den nye "familien" til å treffes, og du takker nei fordi du "egentlig ikke har lyst"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har avlyst før men det er fordi jeg i noen mnd har hatt et komplisert «forhold» til mor da vi har kranglet mye. Jeg visste hun ville lage en så stor sak av dette. Det føltes som «tvang» å delta og jeg visste at det ble upopulært når jeg sa jeg ikke kom. 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Ok. Men da blir det litt normalt at hun sier sånt. Etter omstendighetene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt i min familie eller omgangskrets. Er man syk så er det ok å si nei. Si du er syk neste gang, ikke at du ikke har overskudd. Det skjønner ikke folk.

Anonymkode: 157cb...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor ville du ikke delta? Kanskje moren din ble skuffet og lei seg fordi hun ønsket å samle alle sammen og merker at du er negativ? 

Anonymkode: dcbcf...862

Men hvorfor er det viktigere at ts sin mor (som trolig er godt over 50) blir lei seg enn om ts blir lei seg? :klo: 

Dersom man ikke vil så vil man ikke. Å si "du må delta for min del" er å si presist det samme som "dine følelser driter jeg i. Mine følelser er de eneste jeg, og du, skal ta hensyn til". Og det er ufint.

For dette gjenstår: et voksent barn har lite til intet å tape på å miste kontakt med foreldre, mens aldrende foreldre har enormt mye å tape på å ikke tekkes sine barn. Ts mor bør derfor lære å jenke seg. 

Anonymkode: c7bff...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.fri skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig ble hun sint. Når ett voksent menneske ikke evner å tenke utenfor seg selv, for å glede andre. Beklager, men du virker enormt egosentrisk!

Så mor til ts er ikke det minste egosentrisk når hun blir sint for at ts ikke har overskudd til å delta?

Anonymkode: 2b78d...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg hadde ikke lyst?

Seriøst, er du 5 år? Ta deg sammen, og gjør noe hyggelig for familien din. Tipper din mor hadde gledet seg masse og ble kjempe lei seg når du blåste henne og hennes følelser. 

Anonymkode: c69df...7d8

TS er ikke ansvarlig for moren sine følelser. Selvfølgelig, hvis man ikke har lyst så har man ikke lyst. 

Man gjør det man selv ønsker. Hvis ikke drar man bare for andre sin del. 

Anonymkode: b36fb...0f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Invitert til familiemiddag med din og mine barn involvert som skulle treffes for første gang. Jeg takket neitakk til dette da jeg ikke har overskudd og ikke hadde lyst til og delta. Responsen var «straff» som at jeg ikke ville bli invitert til andre anledninger. Vi er voksne «barn» som skulle møtes for første gang og våre foreldre er arrangører. Er dette innenfor det normale og reagere slik? 

Anonymkode: eb0ff...9c6

Hun høres ut som en klassisk cluster B. 

Anonymkode: f0b23...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...