Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor lenge etter intervju fikk du svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et jobbintervju i går til en stilling i det offentlige (statlig) som rådgiver. Fikk vite at totalt 5 var innkalt til intervju. Følte selv intervjuet gikk veldig bra, og har enormt lyst på jobben. Så nå sitter jeg her og tripper 😊 De var for øvrig nokså raske med å kalle inn til intervju (2 dager etter søknadsfrist).

Vet ingen kan gi meg et svar om når jeg kan forvente å høre noe, men vil gjerne høre andres erfaringer. Hvor lang tid har det tatt etter intervju for deres del?

Anonymkode: 00747...e9c

Skrevet

Åh denne prosessen er altoppslukende. Venter på svar om jeg får jobben eller ikke. 

Jeg var på intervju på en mandag, ble oppringt 2 dager senere på en onsdag og var på annengangsintervju mandag igjen. Så 1 uke mellom første og andre.

De var veldig opptatt av å ta avgjørelsen før jul da og dette er ikke staten, så kan hende de var ekstra kjappe. Ble kalt inn på annengangsintervju før de var ferdig med alle førstegangsintervjuene så tydelig at de prøvde å være så effektive som mulig. 

Gikk intervjuet bra? 😊

Anonymkode: 4407b...91f

Skrevet

Jeg har fått svar dagen etter typisk, men de må gjennom alle kandidatene før de kan gi svar. Er du først på lista, så må du vente lenger. 

Lykke til. Ventetiden er vanskelig. 

Anonymkode: 86721...76e

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Var på et jobbintervju i går til en stilling i det offentlige (statlig) som rådgiver. Fikk vite at totalt 5 var innkalt til intervju. Følte selv intervjuet gikk veldig bra, og har enormt lyst på jobben. Så nå sitter jeg her og tripper 😊 De var for øvrig nokså raske med å kalle inn til intervju (2 dager etter søknadsfrist).

Vet ingen kan gi meg et svar om når jeg kan forvente å høre noe, men vil gjerne høre andres erfaringer. Hvor lang tid har det tatt etter intervju for deres del?

Ble du spurt om referanser?
Jeg pleier å kontakte referansene mine og høre om de er blitt oppringt av de som intervjuet meg. Hvis de har det, er sjansen god for at man er med i vurderingen. De gangene jeg har blitt tilbudt jobb, har det gått 2-7 dager før jeg fikk tilbudet.

Anonymkode: 3c3b6...d10

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, etter intervju skal innstilling skrives. Dette er omfattende arbeid og tar nok noen dager og gjøres mellom andre forefallende oppgaver. Etter dette vil mange ledere kontakte de som er innstilt, for å informere om rekkefølgen. Så skal innstillingen godkjennes av ansettelsesrådet, noe som tar ca. 1-2 uker. Hvis innstillingen godkjennes får nummer 1 et tilbud fortløpende etter dette.

Anonymkode: f5ef4...ef0

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei, etter intervju skal innstilling skrives. Dette er omfattende arbeid og tar nok noen dager og gjøres mellom andre forefallende oppgaver. Etter dette vil mange ledere kontakte de som er innstilt, for å informere om rekkefølgen. Så skal innstillingen godkjennes av ansettelsesrådet, noe som tar ca. 1-2 uker. Hvis innstillingen godkjennes får nummer 1 et tilbud fortløpende etter dette.

Hva er en innstilling og hva skrives i den? Er dette statlig prosess?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er en innstilling og hva skrives i den? Er dette statlig prosess?

Ja, det er en statlig prosess. TS nevnte at det var en statlig stilling. 

Det skrives blant annet informasjon om kandidatene, intervjuene, rangering av kandidatene opp mot hverandre, og en begrunnelse for innstillingsrekkefølgen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er en statlig prosess. TS nevnte at det var en statlig stilling. 

Det skrives blant annet informasjon om kandidatene, intervjuene, rangering av kandidatene opp mot hverandre, og en begrunnelse for innstillingsrekkefølgen. 

Ja okei, har sett malen for skjemaet men var ikke klar over at prosessen var så tungvindt. Har aldri vært ansatt statlig men skjønner jo nå hvorfor ting tar så lang tid i staten 😅 jeg har søkt privat. Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Åh denne prosessen er altoppslukende. Venter på svar om jeg får jobben eller ikke. 

Jeg var på intervju på en mandag, ble oppringt 2 dager senere på en onsdag og var på annengangsintervju mandag igjen. Så 1 uke mellom første og andre.

De var veldig opptatt av å ta avgjørelsen før jul da og dette er ikke staten, så kan hende de var ekstra kjappe. Ble kalt inn på annengangsintervju før de var ferdig med alle førstegangsintervjuene så tydelig at de prøvde å være så effektive som mulig. 

Gikk intervjuet bra? 😊

Så spennende, jeg krysser fingrene for deg! Høres jo ut som dette kan gå rimelig kjapt 😊 

Jeg synes intervjuet gikk veldig bra, men kan jo aldri vite om det gikk enda bedre for en annen kandidat. Og ja, denne prosessen er virkelig altoppslukende! 

Skrevet

Jeg har fått svar dagen etter typisk, men de må gjennom alle kandidatene før de kan gi svar. Er du først på lista, så må du vente lenger. 

Lykke til. Ventetiden er vanskelig. 

Anonymkode: 86721...76e

Usikker på hvor i rekken jeg var på intervjuene. Men de hadde i hvert fall startet, så jeg var ikke først ut. Og det har som sagt fått nokså kjapt fra søknadsfristen, så håper de holder det samme tempoet 😅

Og takk for lykkeønskninger!

Skrevet

Ble du spurt om referanser?
Jeg pleier å kontakte referansene mine og høre om de er blitt oppringt av de som intervjuet meg. Hvis de har det, er sjansen god for at man er med i vurderingen. De gangene jeg har blitt tilbudt jobb, har det gått 2-7 dager før jeg fikk tilbudet.

Anonymkode: 3c3b6...d10

Ja, de spurte om referanser. Og den ene referansen min kontaktet meg i dag og fortalte at de hadde ringt hen. Det lover jo godt, da er jeg vel i alle fall én av de aktuelle (om det da ikke er sånn at de ringer referansene til alle som ble intervjuet, kan vel kanskje hende).

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men er det vanlig at de informerer om rekkefølgen i innstillingen før den er godkjent av ansettelsesrådet? Så mer for meg at man kanskje tar kontakt først når innstillingen er godkjent?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men er det vanlig at de informerer om rekkefølgen i innstillingen før den er godkjent av ansettelsesrådet? Så mer for meg at man kanskje tar kontakt først når innstillingen er godkjent?

Begge deler er nok like vanlig. Informerer man om rekkefølgen før den er godkjent, må det gjøres med forbehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...