AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Vært hos legen og fått beskjed om stor mangel på d vitamin og folatmangel. Har i lengre tid slitt med veldig utmattelse, hjertebank, svimmelhet osv. Jernnivået lå helt på nederste grensen også. Begynt på trippel dose vitaminer for 3 dager siden. Men siden i går har jeg hatt vondt i foten. Hadde vondt i begge beina først, nå kun den ene. (hatt lignende smerter i armene også, så blir litt forvirra) Smerten kom først i leggen, så i området kneet. Tenkte jo selvfølgelig på blodpropp med en gang, men er hverken rød eller hoven. Blir bedre når jeg går, da kjenner jeg d nesten ikke. Og smerten er mer i beinet, ikke i huden. Og den flytter på seg, nå kjenner jeg d mer på leggen igjen, og kanskje om 5 min bak kneet, for så å flytte seg igjen. Kan dette være blodpropp? Flytter smerten seg opp og ned da? Altså hit og dit alt ettersom? Legen sa man kunne få litt vondt i armer og ben av vitaminmangelen, men ble litt bekymret likevel. Anonymkode: 93dd0...7fa
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Ved blodpropp i bena eller armene blir huden rundt området der proppen sitter rød og blank, og det blir hovent og hardt når du tar på det. Som regel hele leggen, låret eller armen. høres ut som smerter pga mangler i kroppen; og nå aktiveres muskler og nerver og gir smerter. ring legen din dersom du er usikker! Anonymkode: 89da9...728 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ved blodpropp i bena eller armene blir huden rundt området der proppen sitter rød og blank, og det blir hovent og hardt når du tar på det. Som regel hele leggen, låret eller armen. høres ut som smerter pga mangler i kroppen; og nå aktiveres muskler og nerver og gir smerter. ring legen din dersom du er usikker! Anonymkode: 89da9...728 Leggen er ikke rød, hoven eller stram. Og det jeg merker er at det gjør vondt på 3 - 4steder.. Flytter på seg på en måte.. Et sted på låret, på begge sider av knærne, bak kneet og til slutt nedover leggen (uten at jeg nødvendigvis kan peke nøyaktig hvor det gjør vondt). Kan altså gå fra leggen, til kneet, så ned til leggen igjen, før plutselig låret, og så om igjen. Sånn er vel ikke blodpropp? Anonymkode: 93dd0...7fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå