AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #21 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har hatt parkett i gangen i over ti år, det er null stress. Har en god matte på utsiden av døren til å trampe av snø/slaps på, du kan også ha sånn støvelbørste som det er lett å få vekk mesteparten av snøen på. Så har jeg en god dørmatte som er vanntett på undersiden innenfor døren (jeg har en ganske dyr som designmessig passer gangen, men de selger billige og funksjonelle matter på Ikea), og så har jeg et par skomatter som bilde av over for den perioden der det er mye snø ute. ( De koster 30 kroner på jula, du kan fint kjøpe flere om det trengs). Du kan også gå i en teppebutikk og få spesialtilpasset en vanntett matte som passer den størrelsen du vil ha. Det funker også å ha en kost ved inngangsdøren som man børster av klærne med ute før man går inn, og da er det enkelt å enten henge klærne til tørk med en skomatte under, eller bære dem rett inn på badet. Regnvåte klær ristes godt før de tas inn. Er det i perioder verre enn andre har jeg i tillegg en gulvklut i gangen, så er det kjapt å bare tørke opp dammer som måtte oppstå når mange kommer inn samtidig, det tar under ett minutt å tørke. Hvis det blir vannskade pga ditt bruk når du leier kan utleier kreve det erstattet ja. At du ikke syns det er passende er ikke utleier sitt problem. Flere her inne, bl.a jeg, sier at det ikke er noe problem med tregulv i en gang, det er bruken din som er problemet. Du høres helt ærlig fryktelig vrang og lite løsningsorientert ut. Anonymkode: f6e4b...2db 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #22 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, han kan ha hva han vil i gangen, men han kan ikke kreve at jeg skal betale for skader når det er gulvet som er problemet. Som sagt har jeg kjøpt matter og vi er forsiktige. Og det var spørsmålet mitt. Kan utleier kreve at jeg dekker skadet gulv når det er gulvet som er problemet? Anonymkode: a9d96...421 Er da helt vanlig med parkett i gangen på nye boliger. Skal faktisk en god del til før det blir vannskade. Anonymkode: 051b8...283 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #23 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du høres helt ærlig fryktelig vrang og lite løsningsorientert ut. Men det er jeg ikke. Anonymkode: a9d96...421
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #24 Skrevet 9. desember 2021 Har hatt parkett i gang med småbarn i nesten ti år. Ingen synlige vannskader. Her konstruerer du et problem. Anonymkode: 051b8...283
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #25 Skrevet 9. desember 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det stemmer ikke. Har du et svar på det jeg lurer på? Anonymkode: a9d96...421 Om du ser på koden min så har jeg svart på det du lurer på allerede. Anonymkode: 15202...23d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #26 Skrevet 9. desember 2021 Utleier har valgt en helt elendig løsning. Hvem faen velger parkett eller laminat i gang når du skal leie ut? Du ber om trøbbel, mener jeg da. Tror du må bare gjøre ditt beste ved å gå til innkjøp av matter, ha håndkle i gangen og tørke opp etter hver gang. Anonymkode: 65b58...70d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #27 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg synes det høres ut som at du ikke vil forstå problemet. Det er da ganske åpenbart at tre par vintersko, tre luer, 3-6 par votter, to utebukser, tre vinterjakker, skjerf, hals, buff, brodder og ev venners klær får plass på to sånne brett. Jeg har et brett og tre dørmatter med plast under i den største størrelsen. Det er som sagt ikke nok. Anonymkode: a9d96...421 Syntes du gjør det vanskelig. Ikke den du siterte, men hadde også parkett i min gang. Kjøpte denne: https://www.ruugs.no/clean-loper-lysegra altså en gulvmatte med gummi på undersiden. 130cm lang, klipp den til den lengden/bredden du trenger. Da kan du dekke hele gangen om du vil. Så problemet løst. Anonymkode: cc9b5...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #28 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Utleier har valgt en helt elendig løsning. Hvem faen velger parkett eller laminat i gang når du skal leie ut? Du ber om trøbbel, mener jeg da. Tror du må bare gjøre ditt beste ved å gå til innkjøp av matter, ha håndkle i gangen og tørke opp etter hver gang. Anonymkode: 65b58...70d Ja. Enig. Det er det jeg gjør, men jeg kan jo ikke være der hele tiden når unger går ut og inn. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Syntes du gjør det vanskelig. Ikke den du siterte, men hadde også parkett i min gang. Kjøpte denne: https://www.ruugs.no/clean-loper-lysegra altså en gulvmatte med gummi på undersiden. 130cm lang, klipp den til den lengden/bredden du trenger. Da kan du dekke hele gangen om du vil. Så problemet løst. Anonymkode: cc9b5...9c3 Som sagt har jeg også sånn matte, til og med to, men det er ikke nok. Anonymkode: a9d96...421
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #29 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt parkett i gang med småbarn i nesten ti år. Ingen synlige vannskader. Her konstruerer du et problem. Anonymkode: 051b8...283 Nei, tror dessverre ikke det. Ser allerede at det buler i skjøten mellom enkelte planker. Anonymkode: a9d96...421
Summeer Skrevet 9. desember 2021 #30 Skrevet 9. desember 2021 Varmekabler kan skrus av, også kan du legge et stort billig gulvteppe som dekker hele gangen for å både lune og beskytte gulvet. Vi har gjort det nå siden strømmen er så dyr, for å slippe å bruke Varmekabler. Badet er rett inn fra gangen og så stort at vi henger alt som trenger tørk inn der, for det rommet må uansett holdes varmt. Har sånn "tørkeparaply" på en knagg, så alt av luer og votter får henge til tørk 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #31 Skrevet 9. desember 2021 Jeg Hadde aldri lagt parkett i gangen, eller noen andre steder i huset. Det blir fult i striper og blir veldig gult med årene 👎🏻 Anonymkode: d35d5...4de 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #32 Skrevet 9. desember 2021 Summeer skrev (36 minutter siden): Varmekabler kan skrus av, også kan du legge et stort billig gulvteppe som dekker hele gangen for å både lune og beskytte gulvet. Vi har gjort det nå siden strømmen er så dyr, for å slippe å bruke Varmekabler. Badet er rett inn fra gangen og så stort at vi henger alt som trenger tørk inn der, for det rommet må uansett holdes varmt. Har sånn "tørkeparaply" på en knagg, så alt av luer og votter får henge til tørk Det var en god ide! Tror jeg skal se om det går an. Gangen min er veldig stor (større enn stua), er det lurt med varmeovn isteden der da? Hvis ikke blir det veldig kaldt. Anonymkode: a9d96...421
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #33 Skrevet 11. desember 2021 Vi har vanntett laminat som kan brukes på våtrom i gangen (samme i hele etasjen). Kan det være at utleier har noe lignende her? Du kan også kjøpe linoleum e.l. på rull og legge ut i gangen. Tape kantene litt opp på veggen. Anonymkode: 1a1ca...ec1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #34 Skrevet 12. desember 2021 ts har allerede bestemt seg for at ingenting kan gjøres, og at hun kommer unna med å ødelegge gulvet. Anonymkode: 15202...23d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #35 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 8.22): Og jeg synes det høres ut som at du ikke vil forstå problemet. Det er da ganske åpenbart at tre par vintersko, tre luer, 3-6 par votter, to utebukser, tre vinterjakker, skjerf, hals, buff, brodder og ev venners klær får plass på to sånne brett. Jeg har et brett og tre dørmatter med plast under i den største størrelsen. Det er som sagt ikke nok. Anonymkode: a9d96...421 Så kjøp et svært, tykt vanlig gulvteppe da? Herregud. Anonymkode: 3ccce...0af
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #36 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 2.59): Vi har vanntett laminat som kan brukes på våtrom i gangen (samme i hele etasjen). Kan det være at utleier har noe lignende her? Du kan også kjøpe linoleum e.l. på rull og legge ut i gangen. Tape kantene litt opp på veggen. Anonymkode: 1a1ca...ec1 Tydeligvis ikke, siden TS allerede har fortalt at laminaten buler i kantene. Det finnes laminat som tåler litt vannsøl i en yttergang (jeg har det selv), men TS' utleier har tydeligvis valgt den billige løsningen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så kjøp et svært, tykt vanlig gulvteppe da? Herregud. Anonymkode: 3ccce...0af Slike er vel ikke vanntette? Falsk trygghet. Attpåtil synes det ikke at skadene er i ferd med å skje når vannet trekker gjennom dem. Anonymkode: 11764...2d6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #37 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 8.10): Og i tillegg er det ikke plass til å legge fra seg snødekte votter, luer, jakker, utebukser osv og samme hvor mye vi prøver vil det da drysse av en eller annen plass på vei til badet (altså i gangen). Anonymkode: a9d96...421 Jeg er i utgangspunktet enig i at laminat eller parkett i gangen er ugunstig, og at utleier ikke bør kreve erstatning om det blir skade. Men her prøver du bare å være vanskelig. Når det drysser på vei til badet er det bare å ta med en klut tilbake.. Vi bor i en leilighet med laminat i gangen selv, med to små barn som ofte kommer hjem dekket i snø eller gjørme. Vi klarer oss fint med sånne brett til våte sko, og så legger vi våte klær inn på badet. Tørker kjapt over gulvet etter alle har kommet seg inn. Slik har vi nå hatt det i fem år og det går helt fint, ingen skade skjedd. Likevel ser vi at det er en rimelig upraktisk løsning, og nå som vi bygger hus har vi valgt fliser i gangen. Vi skal leie ut leiligheten vi bor i nå, og da tenker vi å bytte laminaten med fliser dersom det blir skade av leietager. Men alle utleiere er ikke like greie som oss, og du må forvente at hvis du ødelegger gulvet, må du også erstatte det. Anonymkode: 057f1...d6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå