bergensblomst Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hva tenker dere om tiltakene presentert igår? Og at byrden og ansvaret som legges på befolkningen? Kommer du til å følge tiltakene? 8
Vimsepims Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Nei, savner ikke Solberg og Høie. Når det kommer til råd, føringer og påbud så tror jeg ikke de hadde handlet annerledes. 22
NorthernLight Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Vimsepims skrev (11 minutter siden): Nei, savner ikke Solberg og Høie. Når det kommer til råd, føringer og påbud så tror jeg ikke de hadde handlet annerledes. Jo jeg tror de hadde håndtert smittesituasjonen bedre. Nå er det bare en drøss med anbefalinger og noen påbud. Svenske-opplegg med en vri... 20
Vimsepims Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Jo jeg tror de hadde håndtert smittesituasjonen bedre. Nå er det bare en drøss med anbefalinger og noen påbud. Svenske-opplegg med en vri... Var det ikke Raymond og Erna som letta på tiltakene? Ble ikke de også kritisert for å ha for få tiltak, for å komme for sent i gang med tiltak? Korona er ikke et statisk virus. Det forandrer karakter, folk (veldig mange, og kanskje viktigst, de med kritiske og underliggende sykdommer) har blitt vaksinert, og tiltak settes etter situasjonen på intensivavdelingen. 12
Gjest Lawyam Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 (endret) På INGEN måte. Det var dem som bad oss å gå ut og klemme og ha ons. Den arrogansen de viste ovenfor fattige 'hva hadde de før da?'.... Forskjellsbehandling ovenfor bedrifter. Husk hva den forrige regjeringen gjorde for oss mtp strømpriser også. De gjorde ingenring for oppbygging i helsetjenesten. Det var VI som skal ha skryt for lite spredning - ikke de; sushi middag....og ikke huske regler.... NEI! Det kan klages så mye en vil på den nye regjeringen, men de har vel vært i ca 7 uker og de har mye å rydde opp i. Vaksinering er godt igang, og det er ikke altfor merkelig at de ikke ønsker å stenge ned når sitiasjonen er annerledes nå ennda koronna kom - vi har vaksiner nå og tilgang på flere. Det er heller ikke altfor merkelig at de ikke har gitt for mange påbud; det burde vært forventet at vi skjønte etter 2 år hva vi risikerte - og de har advart lenge og mange ganger. Det er vi som ikke lytter. Vi som er lei. Det må være lov å fortelle det norske folket at hvis vi ikke tar oss samnen så går vi mot flere og strengere tiltak. De er i gang med å prøve å ruste opp helsevesenet, men kan ikke trylle heller på 7 uker. De er vel heller ikke forskere og må støtte seg til hva FHI og Helsemyndighetene sier - og det er tydelig de følger med utviklingen. De har fått Omikron i fanget nettopp. Jeg har full forståelse for at de ikke overreagerer og skremmer, men jeg har 0 forståelse for det norske folk som bare vet en ting; å klage og syte og spre smitten videre inntil de får beskjed om at de MÅ. Endret 8. desember 2021 av Lawyam
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Nei, de var det en lettelse å bli kvitt. Bare Erna snart forlater Stortinget og får seg en jobb i EU eller FN så begynner det virkelig å gå seg til. Når jeg tenker meg om kan hun virkelig gjøre mye skade ute i verden.. Endret 8. desember 2021 av Tussa84 7
ltfutt Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Savner ikke Erna nei... Måte på galskap de stelte i stand... Kan f,eks nevne kommunereformen(sentraliseringsreform).. Endret 8. desember 2021 av ltfutt 12
TulleJenny Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Absolutt ikke! Jeg tror forrige regjering ville taklet situasjonen ganske likt. Synes Jonas får ufortjent mye pes, han er ikke skyld i verken smittesituasjonen eller strømprisene. 13
Stina234 Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Ja, det ble både bedre håndtering og bedre informasjon rundt korona med Erna og Høye 10
Entern Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Er veldig glad Erna ble fjerna og Høie måtte køye. 11
Gjest Acer Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Igjennoppningsfesten den 27 sept. var eit politisk spill fra Erna /Co, og ein "stikkpiller" til J.G Støre og Co. Når de viste at det ville bli hehov for en 3 dose allerede i sommer så kunne de unnlatt oppningsfesten. Umiddelbart etter at Erna, og B.Høye begynte å klemme hverandre endret folk sin livsførsel, og det ga en svært uheldig signaleffekt til folket. En pandemi er ikkje over i løpet av natten, men må til e gradvis tilvenning over tid. Mange var skeptisk (inkl. meg selv) og oppfattet dette utspelet ifra den avgåtte regjering som eit politiske spill . J.G Støre har gjitt ros til Erna og Co for håndteringen av pandemien, men nå går de umiddelbart ut i kritiserer. Forrige regjering kunne også tatt grep i forhold til kraftprisene, men de har ikkje tatt ansvar, og skyvd problema over til ny regjering. Endret 8. desember 2021 av Skybe
Kågebruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Jeg savner Erna, men ikke håndteringen av pandemien. De ventet altfor lenge med å åpne samfunnet. 3
Sola de Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Synes Høie var litt mer tak i enn nåværende helseminister. 9
Gjest Acer Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Kågebruker skrev (4 minutter siden): Jeg savner Erna, men ikke håndteringen av pandemien. De ventet altfor lenge med å åpne samfunnet. Tøvprat !😰
Gjest Acer Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Sola de skrev (Akkurat nå): Synes Høie var litt mer tak i enn nåværende helseminister. Og det er eg faktisk langt på vei enig med deg i .👍
Anbefalte innlegg