AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hei! Jeg har lest meg opp og ned i mente, og noen mener det er dumt å gi valpen kong når man drar, fordi den da ikke oppfatter at du drar og ikke lærer noen ting. Jeg har prøvd begge deler. Uten kong klarer han fem min uten å pipe, med kong (hvor jeg er sikker på at han ser at jeg drar) klarer han 1,5. Lærer han å være alene, så lenge han ser at jeg drar, men har kongen å holde på med?? Anonymkode: d2ac9...e8a
Tabris Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Det avgjørende her er at hva han gjør når kongen er spist opp. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Tabris skrev (12 minutter siden): Det avgjørende her er at hva han gjør når kongen er spist opp. Da legger han seg og hviler. Jeg har kamera og lydovervåking av han 😄 Anonymkode: d2ac9...e8a
Flamme Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da legger han seg og hviler. Jeg har kamera og lydovervåking av han 😄 Anonymkode: d2ac9...e8a Alltid gitt mine hunder noe å holde på med når jeg drar. Valper er ikke dumme, får med seg at du drar. Fortsett å gi kong eller bein 🙂
Tabris Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da legger han seg og hviler. Jeg har kamera og lydovervåking av han 😄 Anonymkode: d2ac9...e8a Da tenker jeg at det er greit. Det blir først en utfordring om valpen blir urolig med en gang den er ferdig med kongen, dvs at den ikke klarer å slappe av uten å bli avledet. Men så lenge han kan det så er det bare å fortsette. Dette med å ikke gi noe i det man går handler hovedsaklig om de første minuttene valpen skal være alene. Dette fordi valpen ikke skal bli avledet fra at man går, men være klar over det slik at den faktisk lærer å takle å være alene. Når man har kommet over det stadiet så er det positivt å gi noe når man går - jeg gjør det samme. Endret 8. desember 2021 av Tabris 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå