AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Hei! Carlos pleier å elskeee å være ute, men nå som det er vinter, så går han til døra og snur😅 Har holdt han inne noen dager nå, og føler det eneste han gjør er bare å sove. Når jeg våkna idag, så satt han på gulvet ved siden av senga mi å så på meg, skvatt litt faktisk😂 Han pleier alltid å gjøre en ordentlig «opptreden» kan man vel si for å få meg til å våkne hahah. For engangsskyld så var matskålen også full (fylte på mer når jeg la meg igår), så det kan være at han ikke gjorde denne «opptreden» fordi det var mat i skåla når han våkna. Og med «opptreden» så mener jeg å klore på skapet eller slikke meg i ansiktet for å få oppmerksomhet😂 Han krøp seg også sakte inntil meg og la seg helt inntil haken min. Carlos er en veldig kosete katt fra før av, men følte bare noe ikke helt stemte. Men!! Noe jeg merket var øyet hans. (Bilde under). Hva har skjedd her? Kan dette være årsaken til hvorfor han er mer spesiell enn vanlig? Noen som har en aning? Var akkurat hos dyrlegen med han pga en byll (bitt av nabokatten), så kan det være at jeg må dra til dyrlegen igjen? Anonymkode: e06d2...189 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Jeg ville tatt en tur til dyrlegen igjen. Når han ikke oppfører seg som han pleier, så tenker jeg at det er en varselklokke for at noe ikke er som det skal. Om ikke annet bare for å få ro selv. Søt pus da! 😻😻😻 Anonymkode: ce691...501
Fossen Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Legger ved enda et bilde. Det øyet som er påvirket virker også mer brunere rundt enn vanlig. Endret 8. desember 2021 av Fossen
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ville tatt en tur til dyrlegen igjen. Når han ikke oppfører seg som han pleier, så tenker jeg at det er en varselklokke for at noe ikke er som det skal. Om ikke annet bare for å få ro selv. Søt pus da! 😻😻😻 Anonymkode: ce691...501 Tusen takk for svar. Tenker det samme selv! Blir så urolig når det skjer noe med han, uff. Katter altså. Skader seg hele tiden, eller så er Carlos bare en veldig uforsiktig katt😂 Takk! Jeg vet 🤪😻 Anonymkode: e06d2...189
Million Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Det du ser litt av i øyekroken der, er det tredje øyelokket hos katter. Det kommer gjerne frem delvis hvis katten enten har vondt i øyet eller noe er galt med øyet, ELLER hvis katten generelt er i dårlig form og syk. MEN det kan også synes litt bare fordi katten er søvnig eller trøtt! Så det er ikke sikkert noe er galt. Dette får man opp om man googler "third eyelid in cats": Why is my cat's third eyelid showing? Third Eyelids Are Visible: When a cat is waking or sleepy the third eyelids (or nictitating membranes) may be visible. ... Persistent protrusion of the third eyelid can be caused by problems of the eye(s) or nervous system. But it can also be seen in almost any cat that is just not feeling well. Endret 8. desember 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Jeg hadde holdt øye med formen og øyet noen timer. Om du fortsatt ser det hvite i øyet kan det være at han er syk, særlig om han også endrer atferd (sover mye etc). Kniper han på det er det også et tegn på at det er vondt. Om det er tydelig at noe er galt hadde jeg nok tatt en prat med dyrlege. Anonymkode: c7282...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå