AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Hei! Jeg har vært forkjølet i nesten 14 dager og jobber på sykehus, har vært i kontakt med fastlegen min flere ganger at jeg trenger sykemelding, og får alså sykemelding for 3 dager hver gang? Kan jeg be om sykemelding for 1 uke eller må jeg fortsette å ringe hver 3.dag til jeg blir frisk? Jeg ringer og ber om sykemelding, men det har ikke vært snakk om legetime eller at han ringer meg opp for samtale heller.. så vet ikke helt hvordan reglene er for og spørre om sykemelding for 1 uke? Anonymkode: 81786...fd5
Silla123 Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Så merkelig, min lege pleier å spørre om hvor mye jeg har behov for. Er det litt lengre sykdom så setter han vanligvis en uke, og ber meg sende melding om jeg trenger forlengelse. Men sånn forkjølelse pleier jo ikke å gi mer enn 2-3 dager med sykdom hjemme, kanskje derfor? Ville bare spurt rett ut om du kan få for litt lenger. 2
Camillapb Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Hadde ringt inn og bedt om 1 uke, og si at hvis du blir bedre drar du på jobb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Camillapb skrev (3 minutter siden): Hadde ringt inn og bedt om 1 uke, og si at hvis du blir bedre drar du på jobb Ja, det er det jeg har et ønske om, men bare usikker om jeg kan spørre om det..? jeg har jo fått 4 sykemeldinger nå på 14 dager og syns det er blitt ubehagelig og ringe legekontoret så ofte… Anonymkode: 81786...fd5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Enten er du hypokonder eller litt lat, eller så er det ikke forkjølelse 🤷♀️ ( du har hatt 14 dager og mener du trenger minst en uke til pga. forkjølese 🥸🤪😂 ) Anonymkode: ce9eb...e76 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Det er jo fordi so en over sier at en forkjølelse ikke varer så lenge og at du ikke skal være sykemeldt mer enn du trenger. FL gjør helt riktig ved å sykemelde deg for et par dager om gangen. Du er ikke smittsom lenger. Anonymkode: cdffa...c74 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Hvorfor skal du være sykemeldt i tre uker på grunn av en forkjølelse? Anonymkode: 06906...f75 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Skjerp dere! Ts ber ikke om en konsultasjon, hun spør ikke dere om det er forkjølelse eller ber om deres mening om hennes sykdom. Man skal ikke på jobb med symptomer i disse dager heller, det burde dere ha fått med dere nå. Ts, har legekontoret ditt pasientsky? Kanskje du kan sende en melding der og høre angående lengre sykmelding. Anonymkode: cbd4d...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Sånn er min fastlege også. Jeg har vært syk i over tre uker nå og får bare så vidt snakke med henne på tlf. Får sykemelding for tre dager. I går orket jeg ikke mer og gikk til privat kwgw, og da viser det seg at jeg har ganske kraftig lungebetennelse. Jeg har forresten ingen problemer med å tro at man er forkjølet i tre uker, kjenner mange som sier det samme. Ikke vært syke i det hele tatt siden mars 2020, og er nå plutselig hanglende i ukevis. Anonymkode: 628b6...99d 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 *privat lege Anonymkode: 628b6...99d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enten er du hypokonder eller litt lat, eller så er det ikke forkjølelse 🤷♀️ ( du har hatt 14 dager og mener du trenger minst en uke til pga. forkjølese 🥸🤪😂 ) Anonymkode: ce9eb...e76 Den forkjølelsen som har gått på min jobb har vært usedvanlig hard! Folk har vært borte 1 uke+ så jeg har ikke vanskelig for å tro på dette. Anonymkode: d9cf7...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du være sykemeldt i tre uker på grunn av en forkjølelse? Anonymkode: 06906...f75 Mange får jo hoste ved forkjølelse og den kan sitte i lenge. Ble selv syk i september med et slags forkjølelsesvirus (ikke corona, testet mange ganger), men hosten satt fortsatt i halvannen måned etterpå. TS jobber på sykehus, ikke så kult å gå å hoste på pasienter og kolleger i ukesvis nå for tiden... Anonymkode: 9edad...91f 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg har vært forkjølet i nesten 14 dager og jobber på sykehus, har vært i kontakt med fastlegen min flere ganger at jeg trenger sykemelding, og får alså sykemelding for 3 dager hver gang? Kan jeg be om sykemelding for 1 uke eller må jeg fortsette å ringe hver 3.dag til jeg blir frisk? Jeg ringer og ber om sykemelding, men det har ikke vært snakk om legetime eller at han ringer meg opp for samtale heller.. så vet ikke helt hvordan reglene er for og spørre om sykemelding for 1 uke? Anonymkode: 81786...fd5 En forkjølelse uten feber trenger da ingen sykmelding, ærlig talt altså Anonymkode: 443e9...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Heldige dere er som får komme til lege. Jeg har vært borte fra jobben to uker med den første og verste influensaen jeg har hatt…jeg kan få time 13 januar, mulig det er litt sent er jeg ikke frisk da er jeg nok død…. I fjor fikk jeg kreft, måtte ordne alt hos privat for det var ikke god nok grunn til å treffe legen…. Anonymkode: c3c1a...354
PoisonIwy Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 Folk altså. Jeg fikk RS-virus av min datter. Det utviklet seg til bronkitt og bihulebetennelse. Går helt fint å være syk av "bare en forkjølelse" i 3 uker. Jeg hadde kontaktet privat lege. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Underlig med pasienter som har en oppfatning av at sykemelding er et produkt man bestille etter eget ønske. Anonymkode: b4e38...deb 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Underlig med pasienter som har en oppfatning av at sykemelding er et produkt man bestille etter eget ønske. Anonymkode: b4e38...deb Akkurat nå ER det jo faktisk sånn, når ingen skal gå på jobb med luftveissymptomer. Eller mener du vi skal bruke av ferien vår for å være borte fra jobb når vi er pålagt det? Anonymkode: 628b6...99d 2
Camillapb Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, det er det jeg har et ønske om, men bare usikker om jeg kan spørre om det..? jeg har jo fått 4 sykemeldinger nå på 14 dager og syns det er blitt ubehagelig og ringe legekontoret så ofte… Anonymkode: 81786...fd5 Ingen problem å spørre om det! De forstår at det er enklere for både deg og dem:)
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 0.52): Enten er du hypokonder eller litt lat, eller så er det ikke forkjølelse 🤷♀️ ( du har hatt 14 dager og mener du trenger minst en uke til pga. forkjølese 🥸🤪😂 ) Anonymkode: ce9eb...e76 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 0.56): Det er jo fordi so en over sier at en forkjølelse ikke varer så lenge og at du ikke skal være sykemeldt mer enn du trenger. FL gjør helt riktig ved å sykemelde deg for et par dager om gangen. Du er ikke smittsom lenger. Anonymkode: cdffa...c74 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 0.57): Hvorfor skal du være sykemeldt i tre uker på grunn av en forkjølelse? Anonymkode: 06906...f75 Dere er nok ikke helt oppdatert. Kort fortalt, årets forkjølelser er seigere på grunn av korona bl.a, den sitter lengre og selv folk som vanligvis er friske har meldt at de måtte holde sengen i 14 dager med viruset som herjet landet i høst. Anonymkode: 3fa5c...543 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå