Gå til innhold

Cellegiftbehandling og sexlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er din sexlyst etter at du begynte med cellegift, kontra slik den var før du begynte med behandlingen?

Du kan også svare hvis du har en partner som får cellegiftbehandling

Anonymkode: f476c...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null sexlyst. Det foregikk så mye rart i kroppen under cellegiftbehandlingen at sex verken var noe jeg tenkte på eller hadde lyst på. Ikke i det hele tatt. 

En ting er det rent kjemiske som pågår i kroppen, men sykdommen i seg selv er jo en psykisk belastning også. Jeg fikk mye å tenke på, hadde mange bekymringer, engstet meg og var smådeppa. Ingen av delene trigger sexlysten, for å si det mildt.

Dessuten fikk jeg kroppslige forandringer som gikk ut over selvtilliten, noe som heller ikke gav noe ekstra sexlyst.

Alt dette er helt normalt, og kan dessverre vare en tid. Som kreftsyk ble jeg lei meg for at det var slik, og den som er pårørende trenger en god del tålmodighet på akkurat dette området. Kjipt, men sant. 

Anonymkode: d431d...fc0

Skrevet

Partner har hatt det. Man skal ikke ha sex under behandlingen evnt. Han har fortsatt lyst, men krever litt mer enn tidligere. Ellers ganske normalt. Men nå varierer jo dette veldig mye. Så umulig å vite hvordan det blir for deg. Han hadde den hardeste cellegift  behandlingen. 

Anonymkode: 38729...6f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er din sexlyst etter at du begynte med cellegift, kontra slik den var før du begynte med behandlingen?

Du kan også svare hvis du har en partner som får cellegiftbehandling

Anonymkode: f476c...a26

Ikke nåværende, men har hatt partner som fikk cellegift. Sexlysten dalte, og det gjorde forsåvidt lysten på mat også. Vi skjønte jo begge at det var en grunn til at kroppslige funksjoner gikk litt bananas, så sex ble satt litt på vent en periode. Masse kos i seng og sofa veide godt opp. Hadde det vært noe vi visste var permanent, hadde det nok vært mye verre å takle, men vi krysset fingrene og satset på at det skulle ordne seg. Og det gjorde det😉👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...