Gå til innhold

Kor få tak i ringperm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å ha eit ringperm-system til bryllups-albumet vårt, men syns det er plass til så lite i desse vanlege album-ringpermane. Nokon som veit kor eg kan få tak ein ein brukbar ringperm som er plass til mykje inni???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotoforretningene har vel forskjellige album.

Eller kanskje du kan finne noe i en bokhandel? De kan jo event "pyntes" litt, i anledning bryllup (med klistremerker eller decoupage)...

Skrevet

Har kikka rundt ein del, men har berre funne slike "smale" permar, om du forstår kva eg meiner... Har lyst til at det skal vere plass til ein heil masse.. Gjer ikkje noko om permen ikkje er så fin, skal sy trekk til den uansett!!

Nokon som har peiling på nettsider eg kan bestille ein slik perm eg er ute etter kanskje?

Skrevet

Ringpermer finnes i flere tykkelser. Du finner sikkert en hvis du gidder å kikke i bokhandel.

Skrevet
Ringpermer finnes i flere tykkelser.  Du finner sikkert en hvis du gidder å kikke i bokhandel.

Eg har kikka i bokhandlarar eg... Men vil liksom ikkje ha ein heilt vanleg ringperm heller då.... Det er jo greit om den er pittelitt fin liksom, sjølv om eg skal kle utsida....

Skrevet

Åhlens hadde noen fine ringpermer sist jeg var der. Men husker ikke hvor store de var da. De var ihvertfall i mange forskjellige mønstre og farger.

Skrevet

Har du prøvd binders? De har jo det meste av kontorutstyr.

Skrevet
Har du prøvd binders? De har jo det meste av kontorutstyr.

Har faktisk aldri vore på Binders eg!! (sånn er det å vere frå landsygda... hehe...) Men forstår at eg må ta turen dit snart!!!

*noterer Åhlens og Binders*

Skrevet

Ordning o reda har vel en del.

Jeg vet ikke hva som finnes andre steder enn i Oslo, men Andvord er også en fin butikk å lete etter sånt i - og så ligger det en "perm og notisblokk"-butikk i Byporten - husker ikke hva den heter, men de har endel spesielle ting.

Skrevet

Hei veslo!

Eg har ein slik stor ringperm til negativar. Han er A4-høgde, men ein del breiare, for å få plass til negativark som rommer negativstriper med 6 negativ i breidda.

I tillegg er permen ganske djup, så du får plass til mykje inni. Min er heilt svart, og utan dei teite hola i ryggen som ringane stikk ut av. Einaste ulempen er at det er fire ringar i ryggen, så du må lage hol i to omgangar.

Om du går i ein ordentleg fotobutikk, burde dei ha noko sånt!

Helsing pepita-som-stikk-innom-av-og-til ;)

Skrevet

Ein slik perm hørtes midt i blinken ut, Pepita!!!! Tusen takk for tipset!!!!! :)

Skrevet (endret)

Det fins vel kan hende holemaskiner med fire hol også?? Nokon som har peiling på kor ein kan få tak i det?

Endret av veslo
Skrevet

Hullemaskin med fire hull er vel ganske vanlig?

Du burde ihvertfall få tak i det på binders evt på store bokhandler?

Skrevet
Hullemaskin med fire hull er vel ganske vanlig?

Du burde ihvertfall få tak i det på binders evt på store bokhandler?

Trur nok eg skal stikke innom Binders når eg kjem tilbake til Bergen i neste veke altså!

Skrevet
Det fins vel kan hende holemaskiner med fire hol også?? Nokon som har peiling på kor ein kan få tak i det?

Men har ikke fotoforretninger løse "foto-ark" (ekstra-ark) til å sette inn i fotopermer (så får du stive ark). De er da "ferdig-hullet".

Skrevet
Men har ikke fotoforretninger løse "foto-ark" (ekstra-ark) til å sette inn i fotopermer (så får du stive ark). De er da "ferdig-hullet".

Joda, veit det, men dei er sannsynlegvis ikkje i den størrelsen eg skal ha. Trur nok eg skal spesial-bestille kartong ja.. :)

Skrevet

www.lyreco.no har masse av alt mulig, men det er en nettbutikk beregnet for firma. Men på jobb har vi brukt den i flere år og de er veldig hyggelige og kan sikkert finne en ordning hvis du finner det du leter etter der.

• 1 år senere...
Gjest Lille Pernille
Skrevet

Jeg er også på jakt etter et ok Fotoalbum med ringperm system. Ikke en vanlig perm altså. Har to slike album nå, men kunne tenke meg noen fler.... blir så mange bilder. Jeg har vært "overalt". De fotobutikkene jeg har vært inne i, har ikke slike album, jeg er på jakt etter. ja ja

Skrevet

Sånne scappealbum da? De er jo ofte justerbare, du kjøper bare ekstra skruer (litt lengre enn de som følger med) som du bytter ut med når du har fyllt opp permen litt. Fins sikkert hundrevis av nettsider som selger sånt, og da med tilpassede plastmapper, kartong og masse annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...