AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Et enkelt spørsmål. Noen som vet om barnevernet automatisk blir kontaktet om en forelder blir innlagt på dps (psykiatrisk sykehus)? Anonymkode: b162f...a36
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Nei, min eks (da ektemann) ble innlagt to ganger mens vi var sammen. Og en gang etterpå. Aldri sett noe til barnevernet. Anonymkode: 69ae5...cbf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Nei, det er ingen automatikk i det. Det hender en lege vil melde til barnevernet ved svært alvorlig psykisk sykdom (som schizofreni) for å sikre at barna blir ivaretatt i hjemmet. Det vil vanligvis kun involvere noen hjemmebesøk med observasjon av barna og samtaler med den andre forelderen og så skjer det ikke noe mer. Anonymkode: 5087e...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Ok, takk for svar. Greit å vite 😊 Anonymkode: b162f...a36 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Nei,min mann var innlagt pga depresjon. Når jeg var på besøk møtte jeg primærkontakten som stilte meg noen spørsmål ang barna. Ikke snakk om noe bv. Er kanskje når noen som er alene med barn blir innlagt at bv blir koblet på. Anonymkode: be310...d8f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 De ble det hos meg, men det ble en klagesak etterpå da de hadde null holdepunkt for å sende. De skrev i meldingen at de ikke var bekymret.. Barnevernet åpnet ikke undersøkelse en gang. Anonymkode: 68ef8...183 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Blir innlagt i morgen, og da slipper jeg ihvertfall å tenke på det i tillegg. Anonymkode: b162f...a36 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 De sendte melding på meg. Er alenemor, og barna var godt ivaretatt hos familie 😞Ble bare en masse ekstra stress oppå en livskrise. Anonymkode: 344e1...6c8 3
Iia Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blir innlagt i morgen, og da slipper jeg ihvertfall å tenke på det i tillegg. Anonymkode: b162f...a36 Lykke til og god bedring! Håper du får god hjelp. Stor klem til deg 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 Iia skrev (15 minutter siden): Lykke til og god bedring! Håper du får god hjelp. Stor klem til deg Tusen takk for fine ord ❤️ Anonymkode: b162f...a36 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 Tenker at om barna er i trygge handler hos far eller annen familie skal ikke dette ha noe å si. Hva når foreldre må operere et kne og blir innlagt? Håper virkelig det ikke er automatikk i det. Da er det nok få som tør å be om hjelp Anonymkode: 03860...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 Det er ingen automatikk i det nei.. Anonymkode: 9d874...168
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 Ja, og i mitt tilfelle ble jeg stemplet som bekymringsverdig, da jeg ganske enkelt spurte nattevakten: hei, vil du at jeg skal fylle opp vannkoppen alene eller er det viktig for deg å bli inkludert? Nattevaktsykepleieren synes at hun er veldig viktig. Hun vil at jeg skal blottlegge meg mens jeg drikker vann for å skylle ned antibiotikaen. GREIT NOK, DONT CARE. Angående drikkeprosessen, hvor jeg forstod det slik på henne, at hun foretrekker at jeg drikker fra rom-vasken, og ikke privat-toalett-vasken, så i og med at jeg er for dårlig til å medberegne det jeg mener er klossete sykdommer, så får jeg heller ta en for laget. Disse folka mener at jeg er dritbra om jeg legger meg til og ser død ut. Samma det, tilbake til nattesykepleieren… det jeg mener er at en nattesykepleier sier jeg må ta medisinene, altså, antibiotika, for å overleve. Jeg var helt enig. Da jeg får en bugs fra dette systemet føler jeg edentlig hadde rett,, en sjelløs klump mente hun var all that,,, ikke mitt problem Anonymkode: 39da4...c2f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og i mitt tilfelle ble jeg stemplet som bekymringsverdig, da jeg ganske enkelt spurte nattevakten: hei, vil du at jeg skal fylle opp vannkoppen alene eller er det viktig for deg å bli inkludert? Nattevaktsykepleieren synes at hun er veldig viktig. Hun vil at jeg skal blottlegge meg mens jeg drikker vann for å skylle ned antibiotikaen. GREIT NOK, DONT CARE. Angående drikkeprosessen, hvor jeg forstod det slik på henne, at hun foretrekker at jeg drikker fra rom-vasken, og ikke privat-toalett-vasken, så i og med at jeg er for dårlig til å medberegne det jeg mener er klossete sykdommer, så får jeg heller ta en for laget. Disse folka mener at jeg er dritbra om jeg legger meg til og ser død ut. Samma det, tilbake til nattesykepleieren… det jeg mener er at en nattesykepleier sier jeg må ta medisinene, altså, antibiotika, for å overleve. Jeg var helt enig. Da jeg får en bugs fra dette systemet føler jeg edentlig hadde rett,, en sjelløs klump mente hun var all that,,, ikke mitt problem Anonymkode: 39da4...c2f Lol. Nevermind Anonymkode: 39da4...c2f 3
Cornix Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, og i mitt tilfelle ble jeg stemplet som bekymringsverdig, da jeg ganske enkelt spurte nattevakten: hei, vil du at jeg skal fylle opp vannkoppen alene eller er det viktig for deg å bli inkludert? Nattevaktsykepleieren synes at hun er veldig viktig. Hun vil at jeg skal blottlegge meg mens jeg drikker vann for å skylle ned antibiotikaen. GREIT NOK, DONT CARE. Angående drikkeprosessen, hvor jeg forstod det slik på henne, at hun foretrekker at jeg drikker fra rom-vasken, og ikke privat-toalett-vasken, så i og med at jeg er for dårlig til å medberegne det jeg mener er klossete sykdommer, så får jeg heller ta en for laget. Disse folka mener at jeg er dritbra om jeg legger meg til og ser død ut. Samma det, tilbake til nattesykepleieren… det jeg mener er at en nattesykepleier sier jeg må ta medisinene, altså, antibiotika, for å overleve. Jeg var helt enig. Da jeg får en bugs fra dette systemet føler jeg edentlig hadde rett,, en sjelløs klump mente hun var all that,,, ikke mitt problem Anonymkode: 39da4...c2f 🙄 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Noen ganger melder de uten å helt ha grunnlag for det, noen ganger melder de ikke når de burde. Som regel er det midt i mellom. Det kommer helt an på hvor du skal og hvem du møter. Anonymkode: 1c301...b90 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og i mitt tilfelle ble jeg stemplet som bekymringsverdig, da jeg ganske enkelt spurte nattevakten: hei, vil du at jeg skal fylle opp vannkoppen alene eller er det viktig for deg å bli inkludert? Nattevaktsykepleieren synes at hun er veldig viktig. Hun vil at jeg skal blottlegge meg mens jeg drikker vann for å skylle ned antibiotikaen. GREIT NOK, DONT CARE. Angående drikkeprosessen, hvor jeg forstod det slik på henne, at hun foretrekker at jeg drikker fra rom-vasken, og ikke privat-toalett-vasken, så i og med at jeg er for dårlig til å medberegne det jeg mener er klossete sykdommer, så får jeg heller ta en for laget. Disse folka mener at jeg er dritbra om jeg legger meg til og ser død ut. Samma det, tilbake til nattesykepleieren… det jeg mener er at en nattesykepleier sier jeg må ta medisinene, altså, antibiotika, for å overleve. Jeg var helt enig. Da jeg får en bugs fra dette systemet føler jeg edentlig hadde rett,, en sjelløs klump mente hun var all that,,, ikke mitt problem Anonymkode: 39da4...c2f Full forståelse for at du fikk en bekymringsmelding🙄 Anonymkode: be310...d8f 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir innlagt i morgen, og da slipper jeg ihvertfall å tenke på det i tillegg. Anonymkode: b162f...a36 God bedring❤️ Anonymkode: be310...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 https://sykepleien.no/2021/02/passer-pa-sa-barna-ikke-gar-under-radaren Se denne, bekymringsverdig utvikling. Sender bekymringsmelding i 99% av tilfellene… Anonymkode: 344e1...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå