Gå til innhold

Lapp-vitser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til gode tilbakemeldinger.

har et familiemedlem som synes det er hysterisk morsomt med og fortelle lapp-vitser. Av typen: «jeg trenger ingen huskelapp jeg har to samer med i butikken» «her har du en hundrelapp så har du hunder og en lapp» eller bare komentarer som når mor vasker er hun en vaskelapp. Vanner hun blomster er hun en hagelapp osv. 

denne mannen er ikke norsk. Jeg og min familie er samer. 
hvordan svare jeg tilbake på slike morsomheter?

Anonymkode: 39b85...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ikke omtal det som morsomheter, for det er det ikke. 

2. Be vennen din om å slutte 

3. Forklar at det er håning av undertrykt minoritet og dermed rasistisk

4. Gjenta nr 2 og 3

5. Be han holde kjeft 

6. Gjenta nr 2 og 3 og evn sammenlign med noe som gjelder hans eget folk eller farge slik at han skjønner at det faktisk blir mobbing og sårer for de det gjelder. 

Anonymkode: b4bb1...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo om personen mener det vondt, eller om han tror at han er morsom... Nå sa du at han var et familiemedlem, så jeg regner med at han er inngift i din familie, og da er det vel ikke noen grunn til at det skal være vondt ment?

Dessuten synes jeg ikke at de vitsene var så forferdelige at du skal ta deg nær av det, men om du synes han går for langt så kan du gi han beskjed om at du ikke synes at det er greit.

Anonymkode: 38c34...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing. 

Stenges da overskriften er mangelfull. Send meg en pm dersom du ønsker å åpne tråden din igjen og med et forslag til en bedre beskrivende overskrift. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...