Gå til innhold

hjemmeside og redigering


Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en hjemmeside. Lager den i Front page, og redigerer dekoren i paint. Jeg får ikke til photo draw.

* Men nå trenger jeg noen menyknapper, og vet ikke hvordan jeg skal lage de. kan man finne ferdige knapper på internett som man kan bruke og redigere som man vil?

** kan jeg finne border/rammer på internett til å pynte/dele opp siden med, og ha rundt bilder?

*** Og HVOR finner jeg dette. Jeg er helt grønn på dette området, derfor kløner jeg rundt i Paint for å redigere.

****Og , når jeg har satt sammen en komposisjon av f.eks solsikker, og skal lime dette inn i hjemmesiden, hvordan får jeg bort den hvite som kommer rundt??? Til nå har jeg sittet og fargelagt alt rundt i paint for å få samme farge som bakrgunnen. jeg har prøvd å klippe ut motivet men det funker ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil aller helst anbefale deg å kjøpe Adobe Photoshop eller Paint Shop Pro for der er det enkelt å gjøre de tingene du ønsker ovenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en hjemmeside. Lager den i Front page, og redigerer dekoren i paint. Jeg får ikke til photo draw.

* Men nå trenger jeg noen menyknapper, og vet ikke hvordan jeg skal lage de. kan man finne ferdige knapper på internett som man kan bruke og redigere som man vil?

Du kan nok finna litt forskjellig på internett - men knappar ville eg nok laga sjølv, for å halda på designet. Eller berre laga til i HTML og CSS.

** kan jeg finne border/rammer på internett til å pynte/dele opp siden med, og ha rundt bilder?

Det er lettare å finna - både gratis og som du må betala for...

*** Og HVOR finner jeg dette. Jeg er helt grønn på dette området, derfor kløner jeg rundt i Paint for å redigere.

Tja - har ingen stadar å tilrå no, men søke litt på "free clipart borders" eller noko i den dur burde gi nokre lenker som kan vera av interesse.

Når det gjeld Paint, så er det berre ein vits, og ikkje ein særleg god ein heller. Photoshop, Photoshop Elements og Paint Shop Pro er alle svært gode program - men om du vil ha noko gratis i staden, så finst GIMP, eller du kan sjå på http://freeserifsoftware.com - der meinar eg det er litt av kvart som gjer det du er ute etter (og meir til.)

****Og , når jeg har satt sammen en komposisjon av f.eks solsikker, og skal lime dette inn i hjemmesiden, hvordan får jeg bort den hvite som kommer rundt??? Til nå har jeg sittet og fargelagt alt rundt i paint for å få samme farge som bakrgunnen. jeg har prøvd å klippe ut motivet men det funker ikke

Då må du lagre som GIF eller betre, PNG - der har du muligheten for transparente fargar. PNG-filer blir mindre enn GIF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...