Gå til innhold

Er dette farlig lavt blodtrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med halsbetennelse og har ikke tisset siden i går formiddag. Var innlagt på sykehus i går og fikk intravenøs væske. 
dette er målt her hjemme nå. Klarer ikke drikke eller spise. 

4D92E227-57FF-4351-BACF-13FE60F81934.jpeg

Anonymkode: bb995...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde et slikt blodtrykk gjennom hele graviditeten og i tiden etter. Det ble bare sagt at det var fare for å besvime, men det gikk bra. Opplevde ingen store problemer rundt det og det gikk seg til. 

Anonymkode: a8490...ac7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde et slikt blodtrykk gjennom hele graviditeten og i tiden etter. Det ble bare sagt at det var fare for å besvime, men det gikk bra. Opplevde ingen store problemer rundt det og det gikk seg til. 

Anonymkode: a8490...ac7

Det var godt å høre 😊

Skrevet

Jeg har et veldig likt blodtrykk med blodtrykksfall ved brå bevegelser, har besvimt et par ganger, men legen sier at det ikke er farlig så lenge jeg er ung og frisk ellers. 

Anonymkode: 5188a...ad1

• Liker 1
Skrevet

Har selv lavt blodtrykk og når det blir så lavt som det der får jeg beskjed om å drikke og få i meg salt. På sykehuset har jeg fått pepsi max fordi det går lett ned, vann og saft frister liksom ikke. Om du ikke får i deg væske bør du få intravenøst, dette gjør igjen at du må tisse "hele tiden".

Anonymkode: 7a86b...92a

Skrevet

Du MÅ drikke selv om det gjør kjempevondt. Ta en paracet og om du ikke kan svelge så kan du ta en supp (altså i rumpa) sånn at du får drikke. 

Anonymkode: b577a...6f6

• Liker 2
Skrevet

Det er lavt trykk ja. Føler du noe ubehag? Ikke tisset siden i går er ikke bra det heller. Du kan få skikkelig infeksjon

Anonymkode: 394d5...abf

• Liker 2
Skrevet

Men jeg skjønner ikke, du klarer ikke å drikke eller spise pga halsbetennelse i den grad at du måtte legges inn på sykehus? Altså, ærlig talt, jeg har hatt kraftig halsbetennelse mange ganger og ja det gjør dritvondt å svelge men man er voksen og klarer da å få i seg noe drikke likevel! Ta smertestillende først så går det bedre også. 

Anonymkode: e80eb...48a

• Liker 1
Skrevet

Har forøvrig hørt at lavt blodtrykk i seg selv ikke er farlig men man kan jo besvime. Men altså, drikk noe, helst ikke bare vann men feks gatorade eller eplejuice. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke, du klarer ikke å drikke eller spise pga halsbetennelse i den grad at du måtte legges inn på sykehus? Altså, ærlig talt, jeg har hatt kraftig halsbetennelse mange ganger og ja det gjør dritvondt å svelge men man er voksen og klarer da å få i seg noe drikke likevel! Ta smertestillende først så går det bedre også. 

Ehm.. ja.. altså hadde jeg kunnet svelge, så hadde jeg jo gjort det, men halsen er helt tett, så det er umulig. 
fikk resept på en bedøvende spray nå som jeg skal prøve, om det ikke hjelper så måtte jeg komme tilbake for å få mer intravenøs væske. 

Skrevet

Altså blodtrykket ditt er lavt, så lavt at det burde korrigeres med væske. Men et par spørsmål her. 

Hvorfor har du en blodtrykksmåler? 

Om du ikke klarer å svelge væske, hvorfor ble du skrevet ut av sykehuset?

Er det at du ikke fysisk klarer å svelge væske eller fordi det gjør vondt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sliter med halsbetennelse og har ikke tisset siden i går formiddag. Var innlagt på sykehus i går og fikk intravenøs væske. 
dette er målt her hjemme nå. Klarer ikke drikke eller spise. 

4D92E227-57FF-4351-BACF-13FE60F81934.jpeg

Ja, dette er veldig lavt. Du er nok dehydrert. Du er nødt til å få i deg væske ellers må du legges inn og få intravenøs igjen. 

Anonymkode: 131e4...c7a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har forøvrig hørt at lavt blodtrykk i seg selv ikke er farlig men man kan jo besvime. Men altså, drikk noe, helst ikke bare vann men feks gatorade eller eplejuice. 

Er ikke farlig i seg selv? Men det må følges opp. Det kan være noe med hjertet og dermed dødelig. 

Anonymkode: f4fd1...8fe

Skrevet

For å få en indikasjon på lavt blodtrykk må den taes kontinuerlig over tid . Det er vanlig med litt variabler mellom «lavt» og «høyt» blodtrykk i løpet av dagen ettersom hva du gjør. Vet ikke om du lå i ro når du målte blodtrykket ditt, da kan det være lavere en når du står. Om det ikke er andre medisinske årsaker til lavt blodtrykk så er det å få i deg salter og mye væske som er de vanlige rådene for å få det opp. 

Anonymkode: a10cb...5ca

Skrevet
Hmmm1 skrev (3 timer siden):

Altså blodtrykket ditt er lavt, så lavt at det burde korrigeres med væske. Men et par spørsmål her. 

Hvorfor har du en blodtrykksmåler? 

Om du ikke klarer å svelge væske, hvorfor ble du skrevet ut av sykehuset?

Er det at du ikke fysisk klarer å svelge væske eller fordi det gjør vondt?

Jeg fikk med meg en hjem i går fra sykehuset til låns, fordi jeg hadde lavt bt da også, så de ville jeg skulle måle hjemme. Alle målingene var på rundt samme tallene. Noen bittelitt høyere og noen bittelitt lavere, forskjellen var mest pulsen. Den gikk fra 55-190. Alle målingene ble gjort mens jeg lå i sengen, fordi jeg er dårlig. 

Jeg ble skrevet ut fordi jeg ville hjem og jeg regnet med at jeg skulle kunne føle meg bedre i løpet av dagen i dag. 

begge deler. Jeg spytter ut spyttet, men om jeg ikke kan spytte det ut så sikler jeg. 

har uansett blitt innlagt på nytt nå, fordi jeg svimte av hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...